SnyggaDerbin skrev:s6aerox skrev:SnyggaDerbin skrev:Haha jag tog v-ringen som packning
Men sätt på den sen drar du 5 varv på höger bult, 5 varv på vänster osv ända tills den sitter bra, för annars kan det bli så att röret hamnar lite snett och då blir det inte riktigt tätt, hoppas du fattar vad jag menar

5 varv åt gången på varje bult? Det blir 5mm det, så tjock är inte ens packningen så det lär nog både bli snett och läka som bara den.
Är du go eller? När du drar på skruven krävs det ju mer än 5 varv på varje bult för att de ska sitta bra? Jag drar 5varv på högra, 5 på vänstra , 5 på högra , 5 på vänstra etc etc. då blir det bra.
5 varv på en M6 =5mm (M6x1)
Vet inte hur du gör, men man börjar ju inte dra bultarna förän de tar mot flänsplattan.
Innan det så skruvas de in (för hand) medan man håller avgassystemet tryckt mot cyl, och hur många varv det blir bestäms av skruvens längd...eller hur?
Själva åtdragningsmomentet börjar först då bulten börjar spänna flänsföbandet.
Men problem med läckage som ovan beskrivs kan bero på det rör som sitter invändigt på ett zx.
Det sticker ut en bit, packningen träs utanpå och är det en gammal packning som varit monterad och ihoptryckt så tar röret mot cylindern med läckage som följd.
Det går bra korta/slipa av röret en bit, men inte helt så det slutar fungera som styrning för packningen.