Leta upp en guide hur du gör, du har ingen kompressor i skolan/en kompis som har?Rangad skrev:Helvete då lär få lufta i ett tag då -_- tackar för svaret ändå
Tja jag skulle behöva lite ytterligare hjälp här! Jag fick hjälp av min farsa men vi lyckades inte lösa det! Vi har kollat oket och det verkar ok med alla packningar osv, vi har kollat pumpen/cylindern vid fotbromsen och den är ok, Vi vet att det kommer vätska hela vägen från behållaren till oket men ändå åker inte kolvarna ut när man trycker på fotbromsen! Nån som har nån aning på va detta kan vara?
Ok... Så pumpa-hålla inne-öppna nippeln-repeat?Hemlige Arne skrev:Tja jag skulle behöva lite ytterligare hjälp här! Jag fick hjälp av min farsa men vi lyckades inte lösa det! Vi har kollat oket och det verkar ok med alla packningar osv, vi har kollat pumpen/cylindern vid fotbromsen och den är ok, Vi vet att det kommer vätska hela vägen från behållaren till oket men ändå åker inte kolvarna ut när man trycker på fotbromsen! Nån som har nån aning på va detta kan vara?
Det är bara att lufta tills det blir tryck i bromsen, det är antagligen luft kvar i bromsendet var så för mig och det tog ett tag att lufta!