Piitus96 skrev:Det som slits ut mest på en moppe e väl drivremmen samt cylindern om jag inte har fel? Men tror inte det är ett måste att du måste byta allt de för att du ska köra original igen :/ Sen vikter kan va slitna dem med o då måste dem bytas
kolvringar-->kolv--->topp----> cylindern (sen även nålager beror på hur trimmad den är, bra att ha fräsch fall ma kör trimmat)
kedja--->drev
det du kommer få byta ut på cross moppe typ samma är väl på scooter fast istället för kedja och drev så har du vikter/fjädrar/drivrem osv
jag hade valt en scooter fall du inte ska trimma och en cross fall du ska trimma, inte skoj att sitta på en liten plastpulka i 100+ precis, känns inte säkert
sen är cross roligare än bara sitta och gasa på en scooter
cross är även billigare i bensin då du kan ligga på högväxel och itne varva så mycket.
stunt:
fall du ska stunta så dem vanligaste scootrarna är
peugot snake/blaster/slider/ yamha aerox (tung)
och crossarna är väl typ beta rr ända som folk som stuntar med typ, finns några sendor/ch racing osv men beta rr är den vanligaste då den är väldigt lätt
Pendla: fall du ska pendla och inte bryr dig så mycket om utseendet är en fyrtakt (kina )moppe helt ok dessa lämpas ej för trim men extremt bensin snåla och gör väl runt 60 fall man drar pluggarna/el strypningarna
bara fråga om någon speciell modell haft scooter och cross och stuntat/trimmat med båda och tycker själv scooter är skönt inne i stan men cross är snyggare och man vänjer sig snabbt vid växla så man tänker inte äns på de