Honda mt5 eller yamaha dt50

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
katten123
Elmoped

Honda mt5 eller yamaha dt50

Inlägg av katten123 »

tjenare, blivit sugen på en sån gammal moped. vilken är bäst? hade tänkt trimma rätt bra med cylinder,förgasare och trimrör osv. om nån har en så hör av er i pm. OBS endast Skåne!
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Ber dig att göra en annons i köp & sälj delen om du söker en moped. Är detta din mening? Isåfall låser jag tråden!
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Marcus ström
Svårstartad skrothög

Inlägg av Marcus ström »

DEA!! skrev:Ber dig att göra en annons i köp & sälj delen om du söker en moped. Är detta din mening? Isåfall låser jag tråden!
Han undra ju vilken som var bäst av Dt50 och Mt5...
Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott

Inlägg av Rangad »

Köp en av dem vanligaste: Crescent compakt, Zundapp KS 50, En gammal Ciao.

EDIT: Om du mena Gammal eller Gammal så är ju självklart Honda MT5 den lättaste moppen att trimma, Min polare har 3 stycken med över 10 trimdelar han har inte lagt mer än 5000 heller! Sjukt bra moppar
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Re: Honda mt5 eller yamaha dt50

Inlägg av DEA!! »

katten123 skrev:tjenare, blivit sugen på en sån gammal moped. vilken är bäst? hade tänkt trimma rätt bra med cylinder,förgasare och trimrör osv. om nån har en så hör av er i pm. OBS endast Skåne!
Ingen av dom rankas ju som veteranare så. Vill du ha en "riktig" gammal moppe så tar du en av dom som en medlem skrev här över. Men kan ju tillägga att det inte är lätt att få upp en MT5 i fart även om du så har 70cc, svårtrimmad moped.

Även flyttad.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare

Inlägg av TuZx »

har en mt5a som gör ca 55 med trim krök o 13/48. det är många strypningar på en mt.har en till salu med^^
kolla in mitt beta rr projekt :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=37329 (del1)

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46884 (del2)

säljer betan i delar,har av dig/er i chatten om vad ni söker!
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

DT-motorn går inte lika bra med köpetrimmet, har i största allmänhet sämre förutsättningar för att trimmas, och en underdimensionerad koppling som kräver ombyggnad för att inte slira när man börjar ha så mycket effekt att man hänger med en ostrypt modern moppe.

MTn är mycket lämpligare för trimning.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Skriv svar