Krångel med Senda, varvar för full vid start

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
stolle
Elmoped

Krångel med Senda, varvar för full vid start

Inlägg av stolle »

Hej! Så jag skulle byta ut luftfiltrer mot ett sport, det som hände vad att jag var tvungen att ta och för att få bort den gamla luftburken, så jag drog och förgasan lossande, det var då problemet uppstod. Den varvar för max så fort man startar den.

Notera att jag ej plockade isär förgasarn, den bara slank av.

Kollade gasvajern och såg detta, ska muttern skruvas på eller vara så?

Bild

Här har ni en video på problemet, någon som vet om tex gasvajern kan ha fastnat eller har detta hänt för någon annan?
Video på problemet:

http://www.youtube.com/watch?v=JRnSZkZI ... e=youtu.be

//Filip[
Senast redigerad av stolle den 14 september 2012, 19:06, redigerad totalt 3 gång.
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=17753
RUBRIKER:

-För att en tråd ska accepteras av moderatorer i forumet så måste den ha ett vettigt topic ( rubrik ).

-Orden "hjälp" och "problem" är därför förbjudna p.g.a. att dom är 0% informativa. Att använda mer än ett ( 1 ) utropstecken och/ eller frågetecken på rad är ej tillåtet. Att endast använda versaler är ej tillåtet. (Gäller ej projekttrådar som har fri topic:sättning.)

-Topic:et ska vara informerande och tala om för läsaren vad tråden handlar om, inte tigga läsare. Ex:
Dåligt topic = HJÄLP!!!! Derbi problem!?!?!?!?!SNABBA SVAR FFS
Bra topic = Derbi läcker kylarvatten!

I de tre mopedforumen ( cross/sm, scooter och veteran ) gäller även att en regelrätt, och därigenom acceptabel, rubrik ska innehålla:

- Problemets art
- Mopedens/ fordonets modell

-Ej godkänt topic behandlas som felpost.
¨

Fixa rubriken så den följer reglerna, annars låser jag tråden :(
Användarens profilbild
Ztraand
Kinaraket

Inlägg av Ztraand »

Filmen funkar inte. Men kolla så förgasaren sitter på ordentligt. Kolla även ifall de finns nåra hål i insugsgummit. Och så att insugsgummit sitter åt ordentligt.
Gilera SMT 07 säljes!: http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ra-smt-07/

Vila i frid Derbimann1 (F)

Qui rogat, non errat -- "Den som frågar har inte fel"
stolle
Elmoped

Inlägg av stolle »

Okaj, uppdaterad film länken nu. Men vad jag har kommit fram hittils är att trotteln kan vara fast i förgasaren. Rätta mig om jag har fel.
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten

Inlägg av Gröngöling »

99% Säker på att den drar tjuvluft. Kolla så att allting sitter ordentligt och kolla så insugsgummit är helt.

EDIT: såg att jag skrev exakt samma svar som Ztraand...
Well do ya, punk?
stolle
Elmoped

Inlägg av stolle »

Gröngöling skrev:99% Säker på att den drar tjuvluft. Kolla så att allting sitter ordentligt och kolla så insugsgummit är helt.

EDIT: såg att jag skrev exakt samma svar som Ztraand...
Så du menar att tjuvluft kan göra så hojen varvar till max?, ska ta en titt!
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten

Inlägg av Gröngöling »

Well do ya, punk?
stolle
Elmoped

Inlägg av stolle »

Tack för tipset, men nu kan jag ju inte ha min hoj på tomgång då den drar upp i spränghöga varvtal. Har till och med skruvat in tomgångs skruven max!. Kan detta bero på att antingen förgasaren sitter för dåligt eller luftburken sitter för dåligt? Kan nämligen se att förgasaren sitter väldigt lös så kan tänkas att det dras in luft där men undrar om tjuvluft kan göra att tomgången maxxar?

//Filip
Lame
Elmoped

Inlägg av Lame »

det vara samma sak för mig det är gasvajerna i förgasaren som hängt sig dra och lossa lite på den sitter uppe på förgasaren !
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

stolle skrev:Tack för tipset, men nu kan jag ju inte ha min hoj på tomgång då den drar upp i spränghöga varvtal. Har till och med skruvat in tomgångs skruven max!. Kan detta bero på att antingen förgasaren sitter för dåligt eller luftburken sitter för dåligt? Kan nämligen se att förgasaren sitter väldigt lös så kan tänkas att det dras in luft där men undrar om tjuvluft kan göra att tomgången maxxar?

//Filip
Du ska skruva ut skruven om du vill sänka tomgången.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Skriv svar