Bytte nyss till stage6 70cc för att min hade värmenypigt. Då satte jag i den nya och satte tillbaka allt rätt. Nu till problemet, den är helt livlös och kicken går inte tillbaka som den ska.
+ vad ska jag ha för tändstift? har typ värme 7 nu..
Bytte nyss till stage6 70cc för att min hade värmenypigt. Då satte jag i den nya och satte tillbaka allt rätt. Nu till problemet, den är helt livlös och kicken går inte tillbaka som den ska.
+ vad ska jag ha för tändstift? har typ värme 7 nu..
Tips tack !
tändstift värmetal 8-9 ska du ha, samt har du bytt munstycke?
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
zamme skrev:Japp, satte i ett 60 munstycke. hade 52 orginal om jag inte minns fel !
Tack så mycket ! då blir det mekonomen sen och köpa ett!
Se bara till o köpa rätt tändstift! Men vad har du för övrig setup utöver 70cc?
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
zamme skrev:Japp, satte i ett 60 munstycke. hade 52 orginal om jag inte minns fel !
Tack så mycket ! då blir det mekonomen sen och köpa ett!
Se bara till o köpa rätt tändstift! Men vad har du för övrig setup utöver 70cc?
Har just nu bara 70 cc och större munstycke.. måste få derbin såld innan jag lägger ner mer pengar på trim ://
Haru urpluggat rör då?
Piitus96 skrev:Se bara till o köpa rätt tändstift! Men vad har du för övrig setup utöver 70cc?
Har just nu bara 70 cc och större munstycke.. måste få derbin såld innan jag lägger ner mer pengar på trim ://
Haru urpluggat rör då?
Finns inga pluggar..
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
zamme skrev:
Haru urpluggat rör då?
Finns inga pluggar..
Säker? min polares hade det o_O
Är det drivningen till själva kicken som krånglar? Annars så kan det vara så att du montera cylindern felaktig, dvs kolven har fastnat.
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
GreckE skrev:började kicken kärva efter du hade monterat cylindern så låter det som att nått är felmonterat, öppna upp o kolla så allt sitter som det ska.
På den monterar man cylindern rakt framifrån, vilket håll ska pilen peka åt ? och hur vet man vilken kolvring som ska sitta vart ?
GreckE skrev:började kicken kärva efter du hade monterat cylindern så låter det som att nått är felmonterat, öppna upp o kolla så allt sitter som det ska.
På den monterar man cylindern rakt framifrån, vilket håll ska pilen peka åt ? och hur vet man vilken kolvring som ska sitta vart ?
Pilen skall oftast peka emot avgasporten! Det är likadana kolvringar och dem passar bara på ETT sätt hehe
LUGNARAAAJ
Pilen skall oftast peka emot avgasporten! Det är likadana kolvringar och dem passar bara på ETT sätt hehe
Pilen pekar mot avgasporten och ringarna ser exakt likadana ut och är lika stora.. men ska åka och köpa ett nytt tändstift och försöka få igång den.. allt verkar ju sitta rätt....
Pilen pekar mot avgasporten och ringarna ser exakt likadana ut och är lika stora.. men ska åka och köpa ett nytt tändstift och försöka få igång den.. allt verkar ju sitta rätt....
Du vet väl att ringarna ska sitta på ett speciellt ställe, dem är säkert felmonterade om du bara satte dit dem o tryckte in kolven i cylindern :/
HÄR i klippet nedan av HasSse666 så monterar han kolvringar på en 2T kolv, spola till 00:40 så ser du hur kolvringarna ska sitta!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9v7CwARNUUQ[/youtube]
Pitus, kan lova dig att det i stort sett är omöjligt att få i kolven i cylindern med kolvringar som är fel monterade
LUGNARAAAJ
KoNG skrev:Pitus, kan lova dig att det i stort sett är omöjligt att få i kolven i cylindern med kolvringar som är fel monterade
Säg nt det xD