Hejsan! Har tänkt mig att köpa en aerox på blocket. Den startar men den går inte iväg som den ska. Han skriver såhär i annonsen "Hejsan, hade tänkt sälja min Aerox då den är defekt på något konstigt sätt och jag INTE vet hur man lagar den. Hade jag vetat hade jag gjort det!! Felet kan inte vara så värst stort eftersom den går igång och går att köra, men vill liksom inte accelerera och komma iväg fullt. Det är en årsmodell 02, 30 moped."
Setupen är följande.
70cc malossi cylinder
17,5 mm förgasare
hela variatorn bytt till sport variator
trim membran
zx trim rör
Den misständer, förgasare borde det inte vara eftersom den smattrar och smäller som den gör. När jag inte hade nån jord på min kunde den gå på tomgång men när man gasa hände inget, det bara började smattra och smälla då.
soederblom skrev:Den misständer, förgasare borde det inte vara eftersom den smattrar och smäller som den gör. När jag inte hade nån jord på min kunde den gå på tomgång men när man gasa hände inget, det bara började smattra och smälla då.
den kan visst misstända pga av oinställd förgasare!
soederblom skrev:Den misständer, förgasare borde det inte vara eftersom den smattrar och smäller som den gör. När jag inte hade nån jord på min kunde den gå på tomgång men när man gasa hände inget, det bara började smattra och smälla då.
den kan visst misstända pga av oinställd förgasare!
Den kan gå dåligt, men inte misstända, det betyder ju att gnistan inte kommer när den ska. Och eftersom min kunde gå på tomgång, men misstände och varvade aldrig upp när min jord inte var bra.
Min var exakt samma!!
Det som var fel var att topp locket inte var ordentligt jordat, så om du har tur kan det bara vara att dra en jord sladd till blocket från ramen
För min gick också jätte långsamt och smattra som fan!
fredcog skrev:Min var exakt samma!!
Det som var fel var att topp locket inte var ordentligt jordat, så om du har tur kan det bara vara att dra en jord sladd till blocket från ramen
För min gick också jätte långsamt och smattra som fan!
Exakt hur ska man dra kabeln och vart ska man fästa det och så?
Känns som det är fjädrar eller förlitet munstycke. Jag menar, vikter brukar man ju behöva byta bara man hänger på rör, men han har ju hängt på lite andra grejer med ju. Kan även vara att den misständer, men det är nog det sista jag hade kollat.
Några snackade här uppe med. Den kan smattra när den har för litet munstycke. Men inte misstända pga förlitet munstycke. Så, nu var det ur världen.
min gick exakt sådär förut och då var det tändhatten som satt lös.
men något med tändningen hörs det ju att de är iaf men svårt och sätta fingret på exakt vad det kan vara.
Ni behöver inte skriva här mer. Han skulle ha 5.5k för moppen och jag tycker inte att den är värd det med alla repor/lacksläpp. Köper mig antingen en annan aerox eller en stalker