eriksson2k skrev:Mmm stor risk för att farsans/Morsans körkort ryker. Om ni inte klura ut det där lite smidigt me att ljuga etc etc
Det blir inte så.. Jag åkte fast. Jag har inte fått en enda böteslapp och inga indragna lämp. jag frågade vad som skulle hända med mina pärons körkort.. Ingenting. För det blir inte så
men nån som vet verför jag inte har fått mina böter och straff????
Det börjar närma sig 2 månader sen jag blev tagen
Det tar sin tid det där med polis arbete , min polare fick sina böter efter ett halvår. så du får dom nog med tiden ska du se eller så har du extrem tur att dom sket i det
men nån som vet verför jag inte har fått mina böter och straff????
Det börjar närma sig 2 månader sen jag blev tagen
Det tar sin tid det där med polis arbete , min polare fick sina böter efter ett halvår. så du får dom nog med tiden ska du se eller så har du extrem tur att dom sket i det
jo jag vet det. har hört det med. Men ville kolla lite med tider och så Men Polisen begår tjänstefel om de skiter i det.
vissa säger dom får ta trim andra inte. och dom får ta trim men samma med poliserna för dom vet inte riktigt heller. men vet inte om så många snutar tar orginal röre och att om du säger som en på min skola gjorde så ryker nog päronens körkort civilen kommer till skolan frågar en tjej hur/om hon trimmat den dä svarar hon : jag vet inte pappa gjorde nånting med den.
men nekar du att dina föräldrar vet så blire inge för dom och jag tror det är ca 1-2 k för att låna ut mopeden till pojke utan kort + 1500 ca trimmat och 1500 för ingen skylt men dom brukar inte ge ut all bötern till en 15 åring så säg att du får 2000kr i böter och besiktning/regning elr what ever kostar mellan 500-900 beror på vart
perre92 skrev:en kompis till mej hade en
Mrx tror jag de va den gick 100 nåting polisen kom till skolan och hämtade den sen så fick han 8000 i böter och vänta på körkort tills han blir 22!
haha min kompis hade en moppe som gick i 130km/h så kom polisen och gjorde samma sak. Först ville de ha 12000 i böter, pirck i registret och körkort vid 19. Så de hyrde en advokat och fick det till typ 5200 i böter inget mera + att han fick tillbaka allt trim förutom röret så nu går den typ 140 (nytt rör)
Jag är inte helt säker på detta men jag tror även att du kommer i registert för detta istället för bara en prick, så det kommer nog bli problem för dig i framtiden kanske för att du gjorde som du gjorde.
om dom tar ditt eller ngn annans trimm rör eller trimm på era mopeder så e det ju bara ta deras trimm i deras bilar sen när ni drar där i från så skriker ni A.C.A.B. :D
pwnsowns skrev:om dom tar ditt eller ngn annans trimm rör eller trimm på era mopeder så e det ju bara ta deras trimm i deras bilar sen när ni drar där i från så skriker ni A.C.A.B. :D
det var det dummaste jag har hört, för polisbilarna är inte trimmade ,de är orginal i motorn.
Senast redigerad av lule den 12 juni 2008, 19:48, redigerad totalt 1 gånger.
jag körde fiddy på vägarna och sedan stannade jag vill en godis affär och stod utanför med 10 moppe polare, typ alla kör olagligt, så jag sitter på en sten och fiddyn står kanske 2m bort , sen ser jag att snuten kommer och tänker att det inte är ngn ide att dra i väg för att kicken e lite cp så det skulle inte va så kul att försöka stå och kick och snuten står bredvid och kolla på mig som om jag var dum eller ngt, så jag sitter kvar och polisen kommer fram och säger : vems leksak är detta då ? ingen säger ngt men jag hoppades på att ngn annan skulle säga att det va deras med nej, så efter 1min så sa jag att det va min då sa ok bla bla bla ,, sen ville han ha min personuppgifter så fick han dom bla bla bla , sen sa han att jag inte får ngt denna gång men om jag blir stoppad igen så får jag 2500 i böter och uppskjutet körkort i 2 år ... men nu med min moppe kör jag i från dom haha ,, lycka till
pwnsowns skrev:om dom tar ditt eller ngn annans trimm rör eller trimm på era mopeder så e det ju bara ta deras trimm i deras bilar sen när ni drar där i från så skriker ni A.C.A.B. :D
det var det dummaste jag har hört, för polisbilarna är inte trimmade ,de är orginal i motorn.
Jo men då är det Volvos värsting motor.. Så det är ju inte den vanliga.
polis bilarna har inte trimmade motoror det är bara det att det siter en spär i vanliga motorer som gör att de inte kan köra övert 250 km/h (ska göra det i alla fall) och den spären är inte där på en polis bil
lule skrev:polis bilarna har inte trimmade motoror det är bara det att det siter en spär i vanliga motorer som gör att de inte kan köra övert 250 km/h (ska göra det i alla fall) och den spären är inte där på en polis bil
lule skrev:polis bilarna har inte trimmade motoror det är bara det att det siter en spär i vanliga motorer som gör att de inte kan köra övert 250 km/h (ska göra det i alla fall) och den spären är inte där på en polis bil
det finns spärrr på polisbilarna ja frågade dom när dom va vid skolan poliserna var nte lite arga då heller en kille typ i min klass hoppade upp på polisbilens tak hahah
jag blev ockjså tagen nyligen och fick 3000 i böter och uppskutet lämp dom fick upp den i 70:| men 500x3 är dags böter sen äre 1500 för skylten sen tar dom det du har ändrat på mopeden från org skick
tjena vad tror ni jag kan få för straf om dom tar mig kör scoter med dragen v-ring har flttat regnumret ner till vänster underkåpa mini blinkers inga backspeglar.den gör ungefär 75-80 km/h någon som vet?
ossi303 skrev:tjena vad tror ni jag kan få för straf om dom tar mig kör scoter med dragen v-ring har flttat regnumret ner till vänster underkåpa mini blinkers inga backspeglar.den gör ungefär 75-80 km/h någon som vet?
Det värsta staffet du kan få, om du åker fast för allt olagligt på moppen är väl runt 3000kr i böter eller lite mer + eventuella extra böter för fortkörning.
Annars om du har "tur" så åker du ju bara fast för trimningen och inte backspeglarna och sånt, då hamnar väl bötern på mellan 1000-1500kr + ombesiktning (tror jag).
ossi303 skrev:tjena vad tror ni jag kan få för straf om dom tar mig kör scoter med dragen v-ring har flttat regnumret ner till vänster underkåpa mini blinkers inga backspeglar.den gör ungefär 75-80 km/h någon som vet?
Det värsta staffet du kan få, om du åker fast för allt olagligt på moppen är väl runt 3000kr i böter eller lite mer + eventuella extra böter för fortkörning.
Annars om du har "tur" så åker du ju bara fast för trimningen och inte backspeglarna och sånt, då hamnar väl bötern på mellan 1000-1500kr + ombesiktning (tror jag).
okey men om ja köper ett effektrör på det som ja har vad kan det bli för böter då?
håll inte på o säg "kör i från bara" jag tror att man itne tänker på det på en gång, lixom en bil på 300 häst mot en moped på 8 häst kanske,
dem tar inte en hyper trimmad moped som mer trim än ur pluggad
den är forfarande inte en moped då är det en oreggad 125.
tro mig jag har pratat med polisen ett antalgångenr
eriksson2k skrev:åh en dum 93a, Asså det vet man inte, beror nog lite på hur hårt man trimmar, det var en killes som gjorde 80km och de slutade med 1500i böter
polisens bilar e chipp trimmade . och blev tagen utanför skolan för säkert 1,5-2 månader sen. har varken fått böter el trim tbx x). har hört att dom skriver böterna på vad man har för inkomst. så du lär itne få så mkt i böter efter som din inkomst är barnbidraget.
när jag åkte dit när jag körde 4-hjuling i tätbyggt område så smet jag till en kompis men dom kom dit och stjutsade hem mig och dom sa att jag skulle få böter men men de tog typ ett år innan jag fick brevet att jag inte skulle få nåra böter