Yamaha Nerox - Accerlations problem.

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Nikemaan
Elmoped

Yamaha Nerox - Accerlations problem.

Inlägg av Nikemaan »

Tjenare har en neros med nyss påsatt Leovince ZX rör, urpluggat. Har även bytt kopplingsfjädrarna + vikterna (4,3) Det var de som medföljde till ZX`et.

Nu är det så att om moppen är kall och har stått stilla ett tag så har den skit bra accerlation och det är perfekt så, men väl sedan när jag kört en liten bit så tar de liksom 4 sek.. sen så kommer rycket? Sen blir det bara sämre och sämre.. varför är det såhär? Blir vikterna för varma eller vad är det?
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

återigen som många har problem med. Kopplingen slirar helt enkelt! ;)
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Kontakt:

Re: Yamaha Nerox - Accerlations problem.

Inlägg av Arkstar »

Nikemaan skrev:Tjenare har en neros med nyss påsatt Leovince ZX rör, urpluggat. Har även bytt kopplingsfjädrarna + vikterna (4,3) Det var de som medföljde till ZX`et.

Nu är det så att om moppen är kall och har stått stilla ett tag så har den skit bra accerlation och det är perfekt så, men väl sedan när jag kört en liten bit så tar de liksom 4 sek.. sen så kommer rycket? Sen blir det bara sämre och sämre.. varför är det såhär? Blir vikterna för varma eller vad är det?
Tror du behöver hårdare kopplingsfjädrar! :)
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Skriv svar