Vägregistrerade 250cc Tvåtakt

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
Användarens profilbild
larsniklas
Svårstartad skrothög

Vägregistrerade 250cc Tvåtakt

Inlägg av larsniklas »

Hallå! Jag har kollat runt efter en motorcykel 250cc tvåtakt som är vägregistrerad. Vet att det finns en del Enduro registrerade, men undrar ifall det finns några som är gjorde för att köras på allmänn väg? Finns det något företag som tillverkar sådana? Eller är alla motorcyklar nu för tiden fyrtakt om dom överstiger 125cc?
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist

Inlägg av FreZz »

du kan ju altid supermotard konvertera en yz250 så du kan vägrega den :P
Quattro lyfe
Användarens profilbild
tompa221
Avstängd

Inlägg av tompa221 »

FreZz skrev:du kan ju altid supermotard konvertera en yz250 så du kan vägrega den :P
Nej. har för mig att dom måste vara reggade från fabrik. nu kanske yz är det men vette fan. Sen får man väl bara köra till och från bana med dem?
Perra.S skrev:
potog skrev: Tror dom menar höjden på själva porten. så man vet hur länge porten kommer att vara uppe.

Kommer nog inte avslöja massa för då kommer inte vi som sysslar med sånt här ha några "Jobb" men visst kan man förklara men kommer nog inte säga allt :P
Seriöst, är du ens på riktigt?
Användarens profilbild
theander
Svårstartad skrothög

Inlägg av theander »

finns aprilia rs 250 :D
,oppe
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist

Inlägg av FreZz »

nej tompa221 du kan vägrega den om du uppfyller vissa krav som blinkers lampor och ljud
Quattro lyfe
Användarens profilbild
larsniklas
Svårstartad skrothög

Inlägg av larsniklas »

Dock så är inte en YZ250 gjord för att ligga och köra på vägar. Det är en cross motor.

Aprillia finns ju, men finns det någon Supermotard verision av det?
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist

Inlägg av FreZz »

larsniklas det är det jag menar med att spermiedödande konvertera man byter då vev kolv och sådant så man kan köra som vanligt med dom :P så klart att en cross inte skulle kunna klara att köra 7 dagar i veckan hela dagarna :P

brorsan vägregade en WR300 husqvarna :wink:
Quattro lyfe
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

Ge dig inte in på att vägregga en cross, i stort sett omöjligt för det är så mycket som behöver göras. Sedan så är det en cross, dvs motorn är inte byggd för att köras på väg ;)
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

gasgas ec 250 och ktm exc 250 fungerar som gatmotard. Fortfarande ettrig motor men de är reggade. Bara att hänga på motardsulor.

Själv har jag suktat efter en ec 300, men har inte blivit av än. Kanske nästa sommar ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten

Inlägg av Gröngöling »

Aprilia RS250. Har för mig Kawasaki har en tvåtakts-Ninja på 250cc också.(?)
Well do ya, punk?
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Gröngöling skrev:Aprilia RS250. Har för mig Kawasaki har en tvåtakts-Ninja på 250cc också.(?)
Du har helt rätt. Dom jag vet om är :Gasgas ec 250/300 , Ktm exc 250 och det finns väl Yamaha 250 eller är den 4T?
Skriv svar