Yamaha Neos 4 takt

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Kontakt:

Yamaha Neos 4 takt

Inlägg av rasmusborg »

Ska köpa moppe och letar runt som tusan efter den rätta moppen. Kikade in på en Yamaha Neos 4T idag och dom såg rätt coola ut, låter gött också!

Men om man tar och jämför en Neos 4T och en Neos 2T i motormässigt så vilken är piggast?

Vilken svarar snabbast när man börjar vrida på gasen?

En Yamaha Neos 4T har ju även direktinsprut så blir inte lika mycket mekande med en sådan modell :)
Ska ju ändå inte trimma så gör inget ifall den är svårmekad!

Är det någon på forumet som kört en Neos 4T någon gång?
Var det en skön moppe att åka med och var den som sagt pigg vid rödlysena? :)
Kolla gärna in min Stunt film!
http://www.youtube.com/watch?v=N2g-tEig1XA
groonie
Svårstartad skrothög

Inlägg av groonie »

jag drog iväg från en utan eftecktkurva så dom inte sådär jättebra
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

groonie skrev:jag drog iväg från en utan eftecktkurva så dom inte sådär jättebra
Det där var nog det värsta svaret jag sett på tsr försök och formulera dig så att man kan förstå dina svar.

2T svarar bäst och accelerar helt klart bäst.

Har kört en 4T och den var lite småtrimmad (Rör och varre) och den gick definitivt inte bättre än vad 2T original gör för den accade segt men man åker bekvämt på 4 taktaren iaf ;)

En sak är också att 4T modellen ser riktigt ful ut också men det är såklart en smaksak
Neås
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Neås »

Har själv en 2T, tycker den går kanon, dock aldrig testat en 4T, men det är upp till dig vad du vill ha. Köp det du känner för (:
groonie
Svårstartad skrothög

Inlägg av groonie »

Mattyyy skrev:
groonie skrev:jag drog iväg från en utan eftecktkurva så dom inte sådär jättebra
Det där var nog det värsta svaret jag sett på tsr försök och formulera dig så att man kan förstå dina svar.

Har kört en 4T och den var lite småtrimmad (Rör och varre) och den gick definitivt inte bättre än vad 2T original gör för den accade segt men man åker bekvämt på 4 taktaren iaf ;)

En sak är också att 4T modellen ser riktigt ful ut också men det är såklart en smaksak
har en aerox med gianelli reverse rör 88 munstycke och 4,5grams vikter och efekten komker i typ 20km/h
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

groonie skrev:
Mattyyy skrev:

har en aerox med gianelli reverse rör 88 munstycke och 4,5grams vikter och efekten komker i typ 20km/h
Det har fortfarande ingenting med det här o göra!
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
groonie
Svårstartad skrothög

Inlägg av groonie »

Piitus96 skrev:
groonie skrev:
Mattyyy skrev: Det där var nog det värsta svaret jag sett på tsr försök och formulera dig så att man kan förstå dina svar.

jo hur dåligt dom går
soederblom
Elmoped

Inlägg av soederblom »

groonie skrev:
Piitus96 skrev:
groonie skrev: har en aerox med gianelli reverse rör 88 munstycke och 4,5grams vikter och efekten komker i typ 20km/h
jo hur dåligt dom går
Vafan har din aerox att göra med hur en 4 takt går jämfört med en 2 takt?

Men om man säger att man har en 2 takt och en 4 takt med samma motorvolym så är iprincip alltid 2 taktaren piggare än 4 taktaren.
Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av AntonB »

groonie skrev:
Piitus96 skrev:
groonie skrev: har en aerox med gianelli reverse rör 88 munstycke och 4,5grams vikter och efekten komker i typ 20km/h
jo hur dåligt dom går
Är det konstigt om du inte ställt in den rätt? fel vikter och antagligen fel kopplingsfjädrar också.
Rieju SMX Projekt! Släng gärna en kommentar :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 490#578490
Bild
Användarens profilbild
adamshanti
Elmoped

Inlägg av adamshanti »

Jag har haft både 4- och 2-takt och 2-taktaren vinner när det gäller acceleration, dock gick min förra 4-taktare i 70 ärliga (cdi strypning) medan min nuvarande 2-taktare gör runt 60-65 (variator och luftstrypning).

Men tycker att du ska satsa på en 4-taktare om du nu inte ska trimma, de drar mycket mindre bensin med! Klarade mig 17 mil på en 4 liters tank en gång :)
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

AntonB skrev:
groonie skrev:
Piitus96 skrev:Det har fortfarande ingenting med det här o göra!
jo hur dåligt dom går
Är det konstigt om du inte ställt in den rätt? fel vikter och antagligen fel kopplingsfjädrar också.
Jävla moppe forum -__-

Om jag va du så hade jag valt 4t då du inte tänkt att trimma så kommer denna gå bättre i backar. En org neos 2t med 2st orkar inte upp för branta backar med mera kör du 4t så kommer du ha mer ork i motorn :)
vem fan e lennart?
Skriv svar