Setup till Derbi Senda extreme 06

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
philiplilläng
Elmoped

Setup till Derbi Senda extreme 06

Inlägg av philiplilläng »

jag har denna setup nu

Mk sp rör
malossi MHR 80cc
keihin pwk 28mm
Hebo racing vev 16000 rpm
malossi MHR fjädrar
Barkit pwk insug
15/50 drevning

och det drar så jävla mycket bensin nu så jag funderar på att byta till orginal cylinder och 21mm förgasare hur fort tror ni den kommer gå då och hur mycket mindre bensin kommer den dra? vad kan man göra bättre på setupen.
Användarens profilbild
Simon-2012
Svårstartad skrothög

Inlägg av Simon-2012 »

Du har postat fel lägg denna i rätt , be mod flytta den.
Kolla gärna mitt Rieju Spike Projekt:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=39736
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Flyttad.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
ollebolle15
Svårstartad skrothög

Inlägg av ollebolle15 »

byt till mindre förgasare
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

ollebolle15 skrev:byt till mindre förgasare
vf ska han ha mindre ? :S den är bra fall han vill ha topp byt till mindre fall du vill ha mer bottendrag, sen till sp röret skule en pr race passat bättre, annars kör på värre rör :) sen glöm inte ett par reedsgör rätt mycket, även ny tändning vore bra :)

sen är inte setup tråden obligatorisk fortfarande ?
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
ollebolle15
Svårstartad skrothög

Inlägg av ollebolle15 »

david96 skrev:
ollebolle15 skrev:byt till mindre förgasare
vf ska han ha mindre ? :S den är bra fall han vill ha topp byt till mindre fall du vill ha mer bottendrag, sen till sp röret skule en pr race passat bättre, annars kör på värre rör :) sen glöm inte ett par reedsgör rätt mycket, även ny tändning vore bra :)

sen är inte setup tråden obligatorisk fortfarande ?
han skrev ju att han tyckte att den drog så jävla mycket bensin :)
philiplilläng
Elmoped

funderar på att köpa leovince v6, mk thrower eller gannelli 2t rör? vilket rör tror ni är bäst? jag tycker nästan att gannelli 2t är lite vassare. sen vad tror ni den kommer gå i?
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

philiplilläng skrev:funderar på att köpa leovince v6, mk thrower eller gannelli 2t rör? vilket rör tror ni är bäst? jag tycker nästan att gannelli 2t är lite vassare. sen vad tror ni den kommer gå i?
Vill du ha ett rör som går riktigt bra med Mhr80 så kan du köpa mitt r3, kört med det på samma cylinder och även testat ett sp blev bra skillnad med yasunit. :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
philiplilläng
Elmoped

jag skrev tidigare att jag vill byta till orginal för det drar så jävla mycket bensin med 80cc :/
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

philiplilläng skrev:jag skrev tidigare att jag vill byta till orginal för det drar så jävla mycket bensin med 80cc :/
Skitsnack, min drar knappa litern/milen en effektrörare ligger på typ 0,7. Så bygg en avstämd boostbottle, byt ner till 21mm, bra gnista och bestycka rätt så ligger du inte långt över en effektrörsmoppe. :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
philiplilläng
Elmoped

aa sant men nytt rör och 21mm förgasare blir det nog att testa på innan jag sätter på orginal cylinder men jag vill ha ett snyggt överliggande rör inte underliggande och boostbottle vet jag inte vad det är.
philiplilläng
Elmoped

men om jag skaffar orginal cylinder, 21mm förgasare hur fort tror ni den kommer gå i?
Skriv svar