TJÖÖÖÖÖP.
Kan gå ner i pris

Jodå jag vet att man ska ringa runt i V-rås t.ex så brukar det vara lätt att få tider och här i Eskilstuna så har jag hört att lärarna är schyssta och att det är relativt lätt att få tidp0d1 skrev:Tips är att ringa RUUNT i om det är lång kö hos dig, själv körde jag upp i Nyköping, 71 km dit, med släp som pappa hyrde.Mattyyy skrev:Risk 2an bokad 19 September kl 07:30 och Teoriprovet den 20e
Är djävulskt tacksam för hans uppoffringar <3
Håll även koll på Norrköping, ligger väl inte alltför långt ifrån Västerås! Dem har avbokningar med jämna mellanrum, hade tur när jag fick min tid som var en avbokning annars skulle nästa tid varit om 1 månad!p0d1 skrev:Tips är att ringa RUUNT i om det är lång kö hos dig, själv körde jag upp i Nyköping, 71 km dit, med släp som pappa hyrde.Mattyyy skrev:Risk 2an bokad 19 September kl 07:30 och Teoriprovet den 20e
Är djävulskt tacksam för hans uppoffringar <3
http://www.motorboken.se/product.php?pr ... on2_id=295Gröngöling skrev:Vad tror TSR om service-intervallerna på Aprilia RS125 -05 och bakåt? Om man inte gjort så mycket mekande i motorn på en moped förut, ska det gå ändå? Kan ju rätt mycket i teorin men inte så mycket i praktiken.
Känner detsamma, la ett överpris i början för att få alla att komma med skambud som det brukar men inte det, någon oseriös ringare som ringde när jag hade precis vaknat, visste knappt vad han snackade om då..rrxen skrev: Ja, hoppas jag kan få iväg min Aprilia så jag hinner köpa min nya hoj och hinna köra lite också innan vädret blir mycket sämre!
Vintern är ju roligast, sladda omkring när alla fånar med sporthoj ställer avrrxen skrev:Det är inte mycket liv i den här tråden nu när hösten börjar närma sig!
Precis!p0d1 skrev:Känner detsamma, la ett överpris i början för att få alla att komma med skambud som det brukar men inte det, någon oseriös ringare som ringde när jag hade precis vaknat, visste knappt vad han snackade om då..rrxen skrev: Ja, hoppas jag kan få iväg min Aprilia så jag hinner köpa min nya hoj och hinna köra lite också innan vädret blir mycket sämre!
Provkörde en KTM 640 som jag är inne på, fifan vilket as det är! Låg i 100 km/h på femman och kommer ikapp en V70, strax innan så drar jag halvrulle kanske och är uppe i 150 km/h på ett par sekunder utan problem, och då är den ändå drevad för att gå snabbare![]()
Satt och asgarvade över hur rolig den var!
Eller Robin , 21 som köper en R1a eller liknande sporthoj för att köra jättefort och leka gp förarep0d1 skrev:Välkommen till MC-Sverige, där framtidens motorcyklister är Per, 53 som köper en skottkära med lite krom och läderfransarrrxen skrev:Ingen som är intresserad av min Aprilia SX 125??
Måste ju vara någon som ska/har tagit kort nu och ska ha en schysst motard!
Nej, du kan vara lugn. Motorn dör inte för detwille95 skrev:okej -.- men kan man ligga o glida på 8k i kanske 2km elr äre kört då?Fjönixägg skrev:Crossmotor på den ja..wille95 skrev:tjena
funtar på att fixa ett a1 kort nudå,men min stora fråga är om dessa
ktm 125exc är det crossmotor på dom?
om det är det då kan man ju inte köra längre sträcker utan att behöva bromsa och byta varv,för crossar ska man ju inte ligga på samma varv en längre tid?
Korrekt.. eller ja det gäller väl de flesta tvåtaktare och jag inte är helt ute och cyklar..
Edit : Se till att fixa alla papper som behövs redan nu, så du inte behöver runka runt med det när du ska ta kortet och det blir fördröjning.
Nice! Men hur länge håller dom på med uppkörningen?Mattyyy skrev:Bokade precis Teoriprov nu och det blir den 20e Sept i Västerås
Dagen efter r2 så hade i princip inte kunnat få bättre tid då
Eller Johannes, 15, som köper en EXC och tror han är Superretards.Mattyyy skrev:Eller Robin , 21 som köper en R1a eller liknande sporthoj för att köra jättefort och leka gp förarep0d1 skrev:Välkommen till MC-Sverige, där framtidens motorcyklister är Per, 53 som köper en skottkära med lite krom och läderfransarrrxen skrev:Ingen som är intresserad av min Aprilia SX 125??
Måste ju vara någon som ska/har tagit kort nu och ska ha en schysst motard!
Inte illa! har tänkt mig att gå sådanna kurser till nästa säsong!p0d1 skrev:http://83.179.6.211/gubblasse/main.php? ... _02_01.JPG
En bild på mig ifrån senaste körningen på Tuvängen(knix-kurs), tredje kursen, redan blå grupp.
Jag och min kompis har fått höra många kommentarer och fått mycket beröm för vår snabba utveckling![]()
Bilden var dock tagen i andra passet, fjärde passet så började man närma knäskrap och satt inte lika upprätt
Skrapade i fotpinnarna ett antal gångerMacko96 skrev: Inte illa! har tänkt mig att gå sådanna kurser till nästa säsong!
Låter ju förträffligt! Men vad kostar en sådan kurs? Hur lång?p0d1 skrev:Skrapade i fotpinnarna ett antal gångerMacko96 skrev: Inte illa! har tänkt mig att gå sådanna kurser till nästa säsong!
Kan bara rekommendera dig att göra det! Sjukt roligt samt otroligt givande, man ser och känner verkligen en skillnad mellan varje kurs, man lär sig alltid något nytt!
Som sagt, vi har gått tre kurser, från att köra i grön, till att bli uppflyttade till gul, sedan en kurs i gul och sen en annan i blå(den senaste), tror instruktörerna kommer ihåg oss lite extra mycket eftersom vi kör 125or och tvåtaktare :p
Viktigaste är nog att inte köra över sin förmåga, i söndags var det.. Två personer som gick omkull, en instruktör som drog omkull p.g.a. grus(var bakom honom) samt en kille i grön som bröt armen :'(
300 kronor för icke SMC-medlemmar, 200 kronor för SMC-medlemmar, de jag har gått på pågår ifrån 10:00 till 14:00, man kör fyra gånger totalt, 15 minuter varje gång, låter lite ja vet, men det är faktiskt krävande, att köra mer än så är jobbigt, tro mig!Macko96 skrev: Låter ju förträffligt! Men vad kostar en sådan kurs? Hur lång?
På min risk2a så skrapade jag fotpinnarna 2 gånger!Dock inte på min hoj... det var en cbf 125 som jag gjorde det på!