Yamaha Slider Stunt ORIGINAL?

Har du frågor kring stunting, ställ dom här!
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Kontakt:

Yamaha Slider Stunt ORIGINAL?

Inlägg av rasmusborg »

Som vissa vet så har jag fått sålt min Yamaha Aerox, nu vet även ni andra det också.

I alla fall så nu efter den har blivit såld så tänkte jag köpa en ny moppe. Min vardag går till att kolla moppe stuntfilmer på Youtube. Så slutsatsen av det är att jag gillar stunt som utförs med moppar rätt så mycket :)

Hade som sagt en Yamaha Aerox senast igår men fick inte köra trimmat längre på grund av att jag går en utbildning där man behöver körkortstillstånd och allt det där tjafset. Så har börjat kolla på Yamaha Slider stunt videos de senaste dagarna. Har hört att många säger att man kan stunta så himla lätt med en original Slider men är det verkligen så lätt ifall man inte har någon som helst erfarenhet av att åka på ett hjul?

Det är en Yamaha Slider som jag funderar på att köpa då, men vet inte om det verkligen går att köra på bakhjulet och göra ringar, hc m.m utan att den ska tappa kraft så framhjulet åker i backen. För om det inte går så köper jag hellre en annan moppe.

Så innan ni ens tänker på att skriva "trimma moppen med dolt trim (t.ex. dra pluggen i original rör etc)" så kommer inte det på frågan. Den ska vara HELT ORIGINAL förutom att jag KANSKE skulle kunna byta variatorvikter, kopplingsfjädrar och ev. tryckfjäder då.

Ni som också påstår att man kan stunta med en HELT original Yamaha Slider får gärna länka en film från Youtube där ni är HELT säkra på att han/hon "föraren" kör på en original Yamaha Slider.

Tror inte jag kan vara mer tydlig med det jag skrev nu. Så ni som vet vad ni pratar om får jätte gärna hjälpa mig med mina frågor.. :)

Och ni som inte har något viktigt att säga som hör till mina frågor/tråden kan skicka era synpunkter till mig i PM :)

Mvh!
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

Helt Räser
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

AndreWidestedt skrev:http://www.youtube.com/watch?v=U4OSlEIqpKo körde helt orginal där.
Tror du är ute och cyklar lite nu!
Han har sportluft och urpluggat originalrör på den filmen, även en 70cc :roll:
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten

Inlägg av Gröngöling »

Elliot kör 70cc setup där...
Well do ya, punk?
Användarens profilbild
AndreWidestedt

rasmusborg skrev:
AndreWidestedt skrev:http://www.youtube.com/watch?v=U4OSlEIqpKo körde helt orginal där.
Har han? Folk sa att han körde orginal där :O
Helt Räser
Användarens profilbild
AndreWidestedt

rasmusborg skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=GZZGljUK ... ure=relmfu den här då? Han har väl kört helt orginal i en stuntfilm?
Helt Räser
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Fall du inte får upp en snake elr blaster original så är du keff+dem är billigare än slider och snyggare i min åsikt
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
robb4n
Farsans gamla zündapp

Inlägg av robb4n »

Stage6 flatside pwk 21mm säljes med insug munstycken. Passar Derbi!
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Fick ett svar från Elliot på Youtube förut efter att jag frågade han massa saker:

Min fråga till Elliot:
Det du menar är att under år 2009 så var den original och det var i slutet under tiden då du ägde din Slider då du trimmade?

Så om jag förstått det rätt nu så är den original på "Elliot Gröndahl - Stunt May 2009" filmen och trimmad på "Elliot Gröndahl - The Year 2012" ?

Rasmus

Svar från Elliot:
Stämmer!

Får väll hoppas på att han talar sanning. Ser så sjukt ut bara, eftersom han är så sjukt bra så blir det mindfuck på hög nivå när man sen också ska få in i skallen att han gör allt det där med en original setup :roll:
Användarens profilbild
AndreWidestedt

rasmusborg skrev:Fick ett svar från Elliot på Youtube förut efter att jag frågade han massa saker:

Min fråga till Elliot:
Det du menar är att under år 2009 så var den original och det var i slutet under tiden då du ägde din Slider då du trimmade?

Så om jag förstått det rätt nu så är den original på "Elliot Gröndahl - Stunt May 2009" filmen och trimmad på "Elliot Gröndahl - The Year 2012" ?

Rasmus

Svar från Elliot:
Stämmer!

Får väll hoppas på att han talar sanning. Ser så sjukt ut bara, eftersom han är så sjukt bra så blir det mindfuck på hög nivå när man sen också ska få in i skallen att han gör allt det där med en original setup :roll:
Jävligt mycket träning och talang! Han har gudomlig balans, minsta lilla fel med orginal och du lägger ner den.
Helt Räser
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av byYn »

Inga problem alls original. Alla som säger motsatsen är okunniga. Jag har kompisar som kör bättre än 99% av alla som stuntar på det här forumet, med slider original. HELT original.
Inget illa ment men dom flesta här tror dom kan stunta bra men det är inte så. Säger inte att jag kan bättre själv.
groonie
Svårstartad skrothög

Inlägg av groonie »

jag ska också köpa slider så säg gjärna till vad du sätter på för grejer på den:)
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

byYn skrev:Inga problem alls original. Alla som säger motsatsen är okunniga. Jag har kompisar som kör bättre än 99% av alla som stuntar på det här forumet, med slider original. HELT original.
Inget illa ment men dom flesta här tror dom kan stunta bra men det är inte så. Säger inte att jag kan bättre själv.

Härligt mannen!
Då blir det väll till att köpa en Slider nu i veckan! :)
Hoppas jag hittar någon snygg bara :D
Användarens profilbild
ollebolle15
Svårstartad skrothög

Inlägg av ollebolle15 »

Funkar helt orginal!
Min kompis kör orginal och det går prima har även pröva den pch det går upp på bakan ganska så lätt! :)
Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott

Inlägg av Rangad »

Det går, Har sett det med mina egna ögon, Men valfri Peugeot ludix modell är starkare och lättare
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

ollebolle15 skrev:Funkar helt orginal!
Min kompis kör orginal och det går prima har även pröva den pch det går upp på bakan ganska så lätt! :)
Nice, då är jag nu 100% säker på att det blir en Yamaha Slider :D
Rangad skrev:Det går, Har sett det med mina egna ögon, Men valfri Peugeot ludix modell är starkare och lättare
Skit bra!
Fast blir en Slider för jag tycker på något sätt att en Peugeot Ludix modell ser så himla plastig ut!
Inte min stil heller, dock så håller jag fullt med dig att dom är starkare och lättare, någon an Ludix modellerna har ju till och med 17.5mm förgasare på original :twisted:
Användarens profilbild
Tobiiash
Stunter

Inlägg av Tobiiash »

rasmusborg skrev: Ludix modellerna har ju till och med 17.5mm förgasare på original :twisted:
Stryp 17.5mm ja, men du skulle ändå ha org.
Jag gillar Oskar.
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Tobiiash skrev:
rasmusborg skrev: Ludix modellerna har ju till och med 17.5mm förgasare på original :twisted:
Stryp 17.5mm ja, men du skulle ändå ha org.
jaha, jo jag vet :)
Kolla gärna in min Stunt film!
http://www.youtube.com/watch?v=N2g-tEig1XA
Användarens profilbild
tobbepihl
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av tobbepihl »

Jag köpte en ludix snake för en vecka sen och jag har reda lärt mig stegra en bit och det går framåt :D (Den är helt orginal!)
Skriv svar