Hejsan,
Har en minimoto som jag rengjort förgasaren på. Det löste problemet med att den läckte.
Nu har jag ett nytt problem vilket är att den vägrar gå "full gas". Vridit på neutral skruven åt alla möjliga håll men den går fortfarande inte riktigt.
Ett vanligt problem med mini motos, min kompis o jag har samma problem, har dock inte löst det än men kolla luftfiltret så allt är tätt där för det hjälpte min när den inte gick så bra.
Wire booi_:D skrev:Ett vanligt problem med mini motos, min kompis o jag har samma problem, har dock inte löst det än men kolla luftfiltret så allt är tätt där för det hjälpte min när den inte gick så bra.
Det är 100% tätt där. Samt är det inget problem med gaswiren.
Har testat skruven som sagt men får den aldrig till att komma till toppfart.
Den kommer upp i gång hastighet bara, fast när jag lyfter bakdäck från marken snurrar däcket riktigt snabbt...
Alltså det finns ju ingen garanti på att den håller om du lämnar in den...
Hade inte satsat på det. Låter den inte väldigt mycket? Tycker min låter extremt mycket...
Wire booi_:D skrev:Alltså det finns ju ingen garanti på att den håller om du lämnar in den...
Hade inte satsat på det. Låter den inte väldigt mycket? Tycker min låter extremt mycket...
Låter hyffsat mycket. Ska pilla på den mer imorrn. Har ingen lust att ha över grannarna nu;)
Wire booi_:D skrev:Om bakhjulet låser sig ibland o minimoppen tappar kraft ner man kört ett bra tag o den är varm, kan detta ha något med kopplingen att göra?
Låter rätt skumt men tror inte det beror på kopplingen. Att bakhjulet låser sig har jag inget svar på, dock är det vanligt att minimotos överhettas.
Min har gjort det ett flertal gånger och då gick den knappt framåt=)
Ska köpa startgas och kolla efter läcker mellan förgasaren och cylindern.