shena, tänkte höra om ni vet vad det är för fel på moppen , nu när jag har 70cc på så startar den och man kan varva som fan i kanske 10 sek. tror ni att det kan vara förgasaren som är för liten så den inte hinner med att ge bränsle?
setup:
70cc airsal
tk rör
org förgasare med 130 munnstcke, har prövat med 90 och 110 men då kunde man inte varva alls
orginal luftburk
tog bort den fast det gick fortfarande inte, sen drog jag till en kompis och köpte en 28mm förgasare,luftfillter och lite munnstycken för 200kr.
med de luftfilltret gick den bra på tomgång, men direkt när man ska åka så dör den, låter som den inte får soppa
Nu går den iaf , det va flotören som var trasig och membranet va dåligt.
Men nu så är den sjukt seg på låga varv , men varvarsom fan på högre varv, den orkar inte riktigt varva ur på 3:a. Jag tycker att den borde gå värre med 70cc , eller är det för att jag har för liten förgasare som ställer till det ?
moppepojk skrev:Nu går den iaf , det va flotören som var trasig och membranet va dåligt.
Men nu så är den sjukt seg på låga varv , men varvarsom fan på högre varv, den orkar inte riktigt varva ur på 3:a. Jag tycker att den borde gå värre med 70cc , eller är det för att jag har för liten förgasare som ställer till det ?
Jagär dålig på att förklara men hoppas ni förstod
Kolla så du har komp, min moppe gick skit när jag inte hade skruvat åt toplocket, annars är det nog förliten förgasare.
Ta bort luftburken helt och hållet, du KAN inte ha den på när du ha 70cc på Derbi, av egna erfarenheter. Den behöver mer luft.
Du ska kunna varva fint med org förgasare o sportluft med airsal 70cc, kolla efter tjuvluft!
Sen känns det som att 130 är påtok för stort, jag körde strl 102 med org förgasare, sportluft, airsal70 o thrower.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
MonsterRieju92 skrev:Jag fick turligt nog rätt inställningar på Min 70cc med en 21mm förgasare och 90munstycke
De här med att ställa in kan vara riktigt jävligt
Kolla noga så att du VERKLIGEN har rätt inställningar. Det där munstycket låter nämligen påtok för litet, känns som det är nånting man körde på 50cc.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
MonsterRieju92 skrev:Jag fick turligt nog rätt inställningar på Min 70cc med en 21mm förgasare och 90munstycke
De här med att ställa in kan vara riktigt jävligt
Kolla noga så att du VERKLIGEN har rätt inställningar. Det där munstycket låter nämligen påtok för litet, känns som det är nånting man körde på 50cc.
J
Jag körde nämligen med de munnstycket när jag hade 50cc på också ,
Men nu sitter 28mm förgasaren där men jag tycker den endå inte går som den ska, jag vill ha bättre drag på låga varv , på höga varv har jag hyffsat drag men är inte nöjd