Derbi predator 01(Vilken motor?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
ET.sm
Farsans gamla zündapp

Derbi predator 01(Vilken motor?

Inlägg av ET.sm »

tjenare!, Jag har alltså en Derbi predator (vespa) som står skuren i vårat förråd sedan några år tillbaka, har tänkt att fixa upp den, men tänkte höra med er ifall ni vet ifall den har Derbis motor eller piaggo motorn? har hört från någonstans att den har piaggo motorn men är väldigt tveksam,
Tacksam för svar: MVH Edvin:)
Användarens profilbild
tS
Farsans gamla zündapp

Inlägg av tS »

Har för mig den har piaggio motorn också, dock är jag inte helt säker, men polarns predator stämmer väldigt bra överens med polarns piaggio nrg :)
[spoiler]Bild[/spoiler]
widell
Stolt ägare av vicke xX SMT

Inlägg av widell »

har för mig att det är det långa piaggio motorn på dom.
axel, the one and only... (17:04:30) AxxxeL: jag har inget emot vegetarianer sålänge de inte betar på min gräsmatta

Bild
Användarens profilbild
ET.sm
Farsans gamla zündapp

Inlägg av ET.sm »

tS skrev:Har för mig den har piaggio motorn också, dock är jag inte helt säker, men polarns predator stämmer väldigt bra överens med polarns piaggio nrg :)
Okejokej, med tanke på att de knappt finns några cylindrar till min, finns endast en 50cc, (metrakits så, Den är ett måste att beställa ifall jag vill få den att fungera.

widell skrev:har för mig att det är det långa piaggio motorn på dom.
aa, Några styckna som har sagt de
Användarens profilbild
ET.sm
Farsans gamla zündapp

Inlägg av ET.sm »

BER OM URSÄKT FÖR DUBBELPOST!
( TAR BORT SÅ FORT JAG FÅR LITE MER SVAR ) (Förlåt Crew,Modd,osv)

Men någon som vet exakt?
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

ET.sm skrev:BER OM URSÄKT FÖR DUBBELPOST!

Men någon som vet exakt?
Kan du ta en bild snabbt på motorn? Då vet jago m du har piaggio eller Derbi motorn, men min polare har en Derbi atlantis -01 (anan modell, men ändå) o den har Derbi motorn

EDIT: Läste nyss att alla derbiscootrar från tidigare än -01 har Derbi motorn! -02 o uppåt har piaggio, o de verkar stämma för dem Derbi scootrar jag sett från -01 o neråt har faktiskt haft Derbi motorn, både atlantis o predator^^
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
ET.sm
Farsans gamla zündapp

Inlägg av ET.sm »

Piitus96 skrev:

Men någon som vet exakt?
Kan du ta en bild snabbt på motorn? Då vet jago m du har piaggio eller Derbi motorn, men min polare har en Derbi atlantis -01 (anan modell, men ändå) o den har Derbi motorn

EDIT: Läste nyss att alla derbiscootrar från tidigare än -01 har Derbi motorn! -02 o uppåt har piaggio, o de verkar stämma för dem Derbi scootrar jag sett från -01 o neråt har faktiskt haft Derbi motorn, både atlantis o predator^^
Okejokej:), aa tack!, Men kan ta kort på motorn senare:), så får du avgöra, men Som du säger kan de nog stämma, för pappa trodde att de var Derbi motorn, eftersom de är Derbi motorn så finns de knappt org cylinder till den, ifall man inte går till ÅF, men de kostar röven!,
Tänkte ifall de skulle vara piaggo motorn så hade de underlättat en aning:)
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

ET.sm skrev:
Piitus96 skrev:

Men någon som vet exakt?

Okejokej:), aa tack!, Men kan ta kort på motorn senare:), så får du avgöra, men Som du säger kan de nog stämma, för pappa trodde att de var Derbi motorn, eftersom de är Derbi motorn så finns de knappt org cylinder till den, ifall man inte går till ÅF, men de kostar röven!,
Tänkte ifall de skulle vara piaggo motorn så hade de underlättat en aning:)
Gör så :)
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Skriv svar