Utskällning..

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
Dz2
Farsans gamla zündapp

Utskällning..

Inlägg av Dz2 »

Gav "motorbutiken" en liten utskällning precis.. Surfade på lite sidor som säljer billiga mopeder men detta tror jag är det värsta jag sett på länge. Nåväl.. här kommer mitt mail ..kan vara klart att jag kanske slant iväg lite för mycket ibland men men klockan är nästan 03:00 och så skriver de sånnahär sanslöst ...meningslösa saker..

Hej.. jag bara undrar hur kan man sjunka såpass lågt att sälja någon slags second-hand-aftermarket-kinakopia version av Peugot Speedfight?
Sen att låta den heta SpeedLight...kan man nästan kalla för vilseledande reklam med tanke på hur många fler gånger sämre "speedlight" är jämfört mer "originalet" SpeedFight.
Sen Vivarelli?.. finns 2 intressanta saker i det ordet:
- 1 det låter italienskt fast hela rasslet är kinatilverkat , om det ändå är producerat i italien är det gjort av delar direktimporterade från barnfabriker i kina eller dylikt..
- 2 Skall Vivarelli påminna om "minarelli"? , Motori Minarelli som gör de antagligne bästa motorerna till mopeder som finns för tillfället? nåväl.. vilseledande reklam..sure indeed!

Men det jag skrattade mest av är förmodligen

"Lämplig för er som deltar i dom nu så populära mopedracen på banor, på grund av lättheten att öka effekten."

*HOST* alltså..ursäkta med visst det går säker att öka effekten 20% genom att strypa av mopeden men.. "mopedrace på banor?"
inte tror ni att man kör runt med kinapuffarr som det inte finns en enda trimmdel till på banor? Då snackar vi om 70cc+ med 20Hk+ med rätt set-up och inställning!
sen förutom det, vad vill ni påstå med det? att man skall låta tonåringar trimma sina mopeder?.. något i form av KÖP DENNA , DENNA E SKIT LÄTT ATT TRIMMA
..Nej..inte tror jag ni får fler sålt när ni skriver sådär...föräldrarna lär antagligne bli misstänktsamma..

"Kommer hem i begränsat antal så vänta inte utan förboka ditt unika exemplar."

"Unikt"? http://www.wyvernsmotorcycles.co.uk/bik ... -04-06.jpg

Nåväl..säger det igen det är skamligt ni skriver sådär om "Vivarelli SpeedLight" mopeden, återigen direkt klon utan Speedfight 2

12” Aluminiumfälgar för perfekta vägegenskaper, Speciellt utvecklat bromsystem fram för max effekt,

Sen när har storleken på hjulen någon direkt inverkan på vägegenskaper? förutom bredden förståss..men ..den skrvier ni inget om

,,Speciellt utvecklat bromssystem fram för max effekt´´,
menar du en normal skivbroms? som (bara för att upplysa) brukar finnas både FRAM OCH BAK på de lite bättre mopederna, som inte nödvändigtvis måste vara dyrare än "Vivarelli Superlight"

Och en rent ut sakt skamlig sak igen!

Nytt sporteffekt-avgassystem,

Ska ni börja sälja trimmade mopeder original nu med? för de håller inte måttet som de är original? Nej men skämt åsido..ett riktigt lågklass original rör som är strypt tycker jag ni inte borde kalla sport-effekt avgassystem..
Vill ni se vad ett RIKTIGT avgassystem är? till "mopeder för banracing" http://www.scooterpowershop.nl/images/carrera30.jpg
Handgjort i spaninen med specialdesignad form och "belly" samt ljuddämpare i kevlar, det kostar ungefär hälften av eran Vivarelli Speedlight..

Vår målsättning är att erbjuda marknadens bästa priser utan att göra avkall kvalité, tillgänglighet och service.

Jag tvekar inte på att ni har bra priser, men de är säkerligen orimliga med tanke på kvalitén på t.ex vivarelli SpeedLight. Vill ni ha kvalite så borde ni satsa på något...som hyser lite mer kvalitet..
Om ni nu ignorerar mailet så har ni varken tillgänglighet eller service heller men men jag kan förstå om ni inte vill svara på detta mailet.

MVH// Anonym Beundrare
~OWR~ One Wheel riders ;)
R.I.P DooD
Kolla mina projekt!
Cheesen
Elmoped

Inlägg av Cheesen »

Min frus bror har en pegött speedfight 2 å det är nog den värsta skit som jag har träffart på till och med cdi:n har svällt upp som en fotboll å spruckit hehe+ hundra fel till som vi har försökt lösa nu i ett halvår.
Kvalitet suck my d.......... franskt skit bara, basta.
Vadå inte finns en trimmdel till kina vet du vad du yrar om eller...
Har precis köpt mig Stage6 sport pro cylinder till min mongolmoppe å kan köpa mig vilken trimm cylinder som helst det är ju kopia på minarelli, passar rakt av.
Du svävar ut på massa skit som du inte har nån anning om, har redan malossi varre å fly-clutch, stage6 sport pro replica vilken trimmdel som helst passar till "kina-puffar " vad är ditt problem egentligen???????
Blivit frånåkt av en kina-puff nyligen kanske hehe.
Nä varför lägga 25000-30000 på franskt/italienskt skit istället för lägga 10000 på "kina -puff" å trimma för dom övriga tusenlapparna å visa dom viva la france nördana var skåpet ska stå.
Sen sitter dom å skryter på moped forum vad deras glädjemätare visar, vi med kina puffar fattar att det är glädjemätare som sitter på redan å skaffar GPS å får en riktig hastighetsvisning å kan hållas oss till verkligheten.
Frågan är vad du vill egentligen med din tråd????
Om dom vill kalla sin moppe för speedlight så tror inte jag att nån förutom du då skulle förväxla den med speedfight2.
Resten av deras text är ju reklam som om inte pegött skulle ha nån skrytreklam i sin text då.
Så ta å lugna ner dig å kolla vad som gäller ALLT MINARELLI TRIMM PASSAR TILL "MINARELLI KINA-PUFFAR" DIN FRANSKA PUDEL.
// Mao Tse-Thung
Ps. du är uppskriven i den lilla röda boken redan Ds.
Peterlindgren_1992
Elmoped

boatian

Inlägg av Peterlindgren_1992 »

jag tycker det är väldigt bra att kina moppar har sådant lågtpris då dom flesta köper kina moppar, så tvingas dyrare moppar som te.x Derbi, Rieju, beta os.v sänkas i pris då dom flesta väljer kina moppar. dessutom är dom extremt bensin snåla. och bättre för miljön, så bara för att du hatar kina moppar så kan du hålla dina jävla åsikter för dig själv.
Användarens profilbild
eriksson2k
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av eriksson2k »

idiot! Pungspark på dig!
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

så bara för att Derbi osv ä för dyra? de är ju bara o välja en annan moppe helt enkelt...

Bara för att många människor väljer att köpe en toyota istället för en ferrari så behöver ju inte ferrari sänkas i pris.... exclusivitet och kvalitet finns de nåt som heter....

tycker de var ett ok mejl för de är ju lätt vilseledande för nya moppemänniskor... Hitta på ett eget namn och tala sanning såsom: Lågpris moped med bastant chassi och pålitliga delar, går bensinsnålt men är också snygg och med lite sportkänsla kanske? ;) inte vivarelli speedlight *3* ^^
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

Du låter en rik liten snorunge. Är allt som är billigt dåligt?

Måste tillägga att du skriver som en idiot som försöker skiva vettigt...

"Sen när har storleken på hjulen någon direkt inverkan på vägegenskaper? förutom bredden förståss..men ..den skrvier ni inget om"

Hjulen har stor inverkan på vägegenskaper. Bredd, höjd och däckprofil gör alla tre inverkan på vägegenskaperna, nu är det inget specielt med däck dimintionerna på dendär mopeden, men de har skrivit bredd och höjd på sidan också:

Motor: 2-Takt, Luftkyld
Cylindervolym: 50cc
Drivning: V-rem, CVT
Maxfart: Lagligt 45 km/h
Startanordning: El-start samt kick
Växellåda: Automat
Mått L*B*H: 1860 x 680 x 1130mm
Broms fram: Skivbroms
Broms bak: Trumbroms
Fjädring fram: Hydraulisk teleskopgaffel
Fjädring bak: Justerbar hydraulisk stötdämpare
Däck fram: 120 x 70-12
Däck bak: 130 x 70-12
Hjulbas: 1360mm
Tändning: CDI
Tank volym: 5L

",,Speciellt utvecklat bromssystem fram för max effekt´´,
menar du en normal skivbroms? som (bara för att upplysa) brukar finnas både FRAM OCH BAK på de lite bättre mopederna, som inte nödvändigtvis måste vara dyrare än "Vivarelli Superlight" "

Fungerar alla skivbromsar likadant? hur kan det komma sig att vissa bromsar funkar bättre än andra? Bromssystemet fungerar annorlunda och har andra utformningar och storlek på gejerna.

Nä, tänk till och skriv ett mail där du faktiskt har någon poäng i det du säger. Du antar för mycket och vet för lite.
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
Moto_X
Svårstartad skrothög

Inlägg av Moto_X »

bensinskalle skrev:så bara för att Derbi osv ä för dyra? de är ju bara o välja en annan moppe helt enkelt...

Bara för att många människor väljer att köpe en toyota istället för en ferrari så behöver ju inte ferrari sänkas i pris.... exclusivitet och kvalitet finns de nåt som heter....

tycker de var ett ok mejl för de är ju lätt vilseledande för nya moppemänniskor... Hitta på ett eget namn och tala sanning såsom: Lågpris moped med bastant chassi och pålitliga delar, går bensinsnålt men är också snygg och med lite sportkänsla kanske? ;) inte vivarelli speedlight *3* ^^
Fan va ja diggar ditt inlägg 8)
R.I.P DooD
Användarens profilbild
DracPojken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av DracPojken »

Inget fel med kinamoppar i stort sätt.. dom går ruskigt bra (dom flesta) för att vara i den prisklassen dock tycker jag att det är sorgligt att dom måste göra kopior av kända mopeder såsom speedfight och vivacity.. varför dom nu ska göra det!?
men jag tyker att du ska testköra en sådan "speedlight" innan du börjar tjaffsa, dom kanske går ännu bättre än peugeot speedfight 2, det vet endast dom som har kört dom.
Jag har vänner som har kinamoppar, det flesta fungerar utmärkt medans vissa är sämre. Vissa kända märken kanske är lite för överskattat, men de flesta har sina höga priser pga av sin prestanda osv. Så för gud skull, kör mopparna innan ni ska börja gnälla på dom!!!! Helt onödigt!
Jag håller med båda, man köper oftast en känd moppe som exempelvis Rieju, Derbi, Peugeot eller nått liknande för att man är säker på att dom har funkat, att det finns garanti, lätt att hitta reservdelar till dom och deras motorer är omtalade. Det finns en poäng med ALLT!
Och visst, det är säkert så att många trimrör osv passar kinamoppar också, men det funkar nog oftast bäst på minarellimotorerna m.fl.

sorgligt.....
Är föredetta R X-Treme för er som inte vet ; )

--> http://www.twostrokerider.se/koposalj/311 <--Fiddy EU Bytes!
Användarens profilbild
Dz2
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dz2 »

Nej nej alltså nu fick ni det lite fel, För det första är inte mopeden bensinsnål eftersom det är en 2-takt...
Jag har inget emot mopeder som Baotian o.s.v Men det jag tycker är skamligt är sättet de skriver det hela på och att de gör riktiga kopior av andra mopeder.. liksom har de inte lite egen fantasi?

Jag har själv haft en baotian sprint och det var inge fel på den gjorde 65km/h och fungera utan problem, men det jag blir less på är den stora "kopieringsverksamheten" av andra mopeder. Varför inte göra en egen unik design? de skulle sålt bättre och allting.. men nej de skall försöka kopiera andra mopeder till varje pris känns det som och sen försöka låta som om de håller samma kvalité mm.

Jag har inget emot 4-taktare som är billiga och bensinsnåla, men jag gillar inte när företag som detta försöker göra en standard 2-takt kinamoped till någonslags hyper racer genom att kopiera utseénde av en känd moped och sen skriva en massa om mopeden med.

,,Fungerar alla skivbromsar likadant?´´
Nej det är klart de inte gör, men det är väll fortfarande ett faktum att skivbroms är bättre än trumbroms ur broms"effekt"

Och sen att denna mopeden har en kopia av minarelli motorn visste jag inte, så det kan jag buga och ursäkta för .
R.I.P DooD
Kolla mina projekt!
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

Dz2 skrev:Nej nej alltså nu fick ni det lite fel, För det första är inte mopeden bensinsnål eftersom det är en 2-takt...
Jag har inget emot mopeder som Baotian o.s.v Men det jag tycker är skamligt är sättet de skriver det hela på och att de gör riktiga kopior av andra mopeder.. liksom har de inte lite egen fantasi?

Jag har själv haft en baotian sprint och det var inge fel på den gjorde 65km/h och fungera utan problem, men det jag blir less på är den stora "kopieringsverksamheten" av andra mopeder. Varför inte göra en egen unik design? de skulle sålt bättre och allting.. men nej de skall försöka kopiera andra mopeder till varje pris känns det som och sen försöka låta som om de håller samma kvalité mm.

Jag har inget emot 4-taktare som är billiga och bensinsnåla, men jag gillar inte när företag som detta försöker göra en standard 2-takt kinamoped till någonslags hyper racer genom att kopiera utseénde av en känd moped och sen skriva en massa om mopeden med.

Nej det är klart de inte gör, men det är väll fortfarande ett faktum att skivbroms är bättre än trumbroms ur broms"effekt"

Och sen att denna mopeden har en kopia av minarelli motorn visste jag inte, så det kan jag buga och ursäkta för .
jag verkar vara den enda som håller med dig lite grann i vissa, inte om allt, men en del avseenden ;)
Användarens profilbild
Dz2
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dz2 »

ReijuMrx skrev:
Dz2 skrev:Nej nej alltså nu fick ni det lite fel, För det första är inte mopeden bensinsnål eftersom det är en 2-takt...

jag verkar vara den enda som håller med dig lite grann i vissa, inte om allt, men en del avseenden ;)
Mnjo jag var väll kanske lite väl brysk igår eftersom klockan var 3 på morgonen så smög ju sig en del fel in t.ex det med hjulen, märkte inte att det stod på sidan.. och det är ju epic fail på mig ..men men :P
R.I.P DooD
Kolla mina projekt!
Deluxe
Elmoped

Inlägg av Deluxe »

Ni folket är så jävla patetiska !

Ni klagar på när okända gör kopior på kända. Men vad fan gör ni när Peugeot gör kopia av KYMCO FILLY , BAOTIAN CLASSIC?!
Ni säger inte ett ord ! :wink:
Användarens profilbild
Yamaha_rider
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_rider »

Du har fan rätt! Vilseledande reklam är PRECIS vad det är.
YAMAHA YZ Racing
Användarens profilbild
Dz2
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dz2 »

Deluxe skrev:Ni folket är så jävla patetiska !

Ni klagar på när okända gör kopior på kända. Men vad fan gör ni när Peugeot gör kopia av KYMCO FILLY , BAOTIAN CLASSIC?!
Ni säger inte ett ord ! :wink:
Har de gjort det ens? :O =P
R.I.P DooD
Kolla mina projekt!
Deluxe
Elmoped

Inlägg av Deluxe »

Sök bara på Peugeot Vclic....
Användarens profilbild
DracPojken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av DracPojken »

den var grymt lik baotian..

Användarens profilbild
Yamaha_rider
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_rider »

Herregud den har tillomed rally peugeout dekalerna på sidan... patetiskt..
YAMAHA YZ Racing
T-J
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av T-J »

vem fan bryr sej? låt de göra en sämre skitkopia, vi vet ju att den är sämre eller hur?
så ingen behöver ju köpa den om den personen inte vill?
dessutom de har ändå inte gjort något olagligt även om moppen är så ful så de kan ses som ett brott
Powerered by BRL
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

de han menar är att dom blåser dom som kanske inte är så erfarna att köpa en billig skitkopia ;P
Användarens profilbild
Yamaha_rider
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_rider »

Men många fattar ju inte skillnaden o blir blåsta.
YAMAHA YZ Racing
Användarens profilbild
DracPojken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av DracPojken »

ja, det är bara bra att diskutera det!

Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

Eller så skrattar man bara åt folk som köper sånna här "mopeder".
hence
Elmoped

Inlägg av hence »

Men varför skälla ut motorbutiken? visst, de säljer ju dem men det är f*n inte de som tillverkar skiten. Maila "Viarelli" istället ffs..
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

T-J skrev:vem fan bryr sej? låt de göra en sämre skitkopia, vi vet ju att den är sämre eller hur?
så ingen behöver ju köpa den om den personen inte vill?
dessutom de har ändå inte gjort något olagligt även om moppen är så ful så de kan ses som ett brott
men de finns ju folk som inte är experter och inte vet skillnaden :P men ja håller me, köp inte om man inte vill ^^
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Skriv svar