Tjena har nu köpt ny cylinder och den böar på fullgas och dett låter som den skjuter små skott "pjeuw pjuew pjuew" så jag måste köra på halv gas på 5:an :/
är det för litet eller för stort munstycke då?
FreZz skrev:ok har 95 i nu har upp till 102 borde det räcka? känns konstigt att behöva så stort munstycke på en 50cc med orginal rör
olika på varje moppe, testa dig fram börja gå små steg uppåt fall den bööar mycket tar ju itne precis långtid att byta de så lika bra att kolla med alla man har som är större än de du har i nu
FreZz skrev:mm får göra det har ju allt mellan 95 upp till 102
e den helt original eller äre 50cc sport, o typ urpluggat originalrör?
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Taweri skrev:Du ska inte köra på fullgas när du har en NY cylinder eller kolv
3/4 gas och 50 mils inkörning
Överstig inte 35
FEL du ska inte göra kraftiga gaspådrag när den är kall sen när den är varm ska du ligga på varierat högvarvtal så kolvrignarna utvigdas så mycket som möjligt så du får så bra komp som möjligt
Taweri skrev:Du ska inte köra på fullgas när du har en NY cylinder eller kolv
3/4 gas och 50 mils inkörning
Överstig inte 35
FEL du ska inte göra kraftiga gaspådrag när den är kall sen när den är varm ska du ligga på varierat högvarvtal så kolvrignarna utvigdas så mycket som möjligt så du får så bra komp som möjligt
Varåssgod gör som David skriver, därför min cylinder gick åt helvete när jag gick efter nästan samma råd som du gav mig.
FreZz skrev:ja 50 mil e enkelt är 2,5 mil till skolan -.- så 5 mil om dagen och sedan så har man ju varit ute och bara kört för att ha roligt
precis, de e nt omöjligt, min polare körde in sin på 20 mil (kolv) på en vecka, o han körde lite då o då samt 2 km fram o tbx till skolan varje dag
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...