Hejsan, jag har en pgo big max 2009 som gått ca 1900 mil. har gjort alla service på den osv. den är lätt trimmad med enbart urpluggat effektrör och dragen v-ring. när jag ska starta den så funkar inte de me startmotorn, man hör att den vill men inte startar. jag får med andra ord kicka ett tag.
ghostrider1 skrev:Hejsan, jag har en pgo big max 2009 som gått ca 1900 mil. har gjort alla service på den osv. den är lätt trimmad med enbart urpluggat effektrör och dragen v-ring. när jag ska starta den så funkar inte de me startmotorn, man hör att den vill men inte startar. jag får med andra ord kicka ett tag.
ghostrider1 skrev:jag ringde idag och fråga hur de gick med moppen. Han sa det var ett stort hål i kolven, hur fan kan det bli hål i den?
Uhm, som sagt, den har gått 1900 mil, kolven brukar ge upp mellan 1500-2000 :/
Senast redigerad av Piitus96 den 6 september 2012, 21:23, redigerad totalt 1 gånger.
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
ghostrider1 skrev:jag ringde idag och fråga hur de gick med moppen. Han sa det var ett stort hål i kolven, hur fan kan det bli hål i den?
Uhm, som sagt, den har gått 1900 mil, kolven brukar ge upp mellan 1500-2000 :/
jag bytte kolv för ett år sen typ, det är ju det som är så konstigt.
Hur mycke haru kört med den nya kolven då?
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
ghostrider1 skrev:
jag bytte kolv för ett år sen typ, det är ju det som är så konstigt.
Hur mycke haru kört med den nya kolven då?
ungefär 400-500 mil
vare originalkolv eller något billigare som du hittade? Eller lämnade du in den så fixa de dem ny kolv? Sen så kanske du kört med ett för litet munstycke, kanske inte med mycke men det räcker för att den tillslut ska ge upp
Piitus96 skrev:Hur mycke haru kört med den nya kolven då?
ungefär 400-500 mil
vare originalkolv eller något billigare som du hittade? Eller lämnade du in den så fixa de dem ny kolv? Sen så kanske du kört med ett för litet munstycke, kanske inte med mycke men det räcker för att den tillslut ska ge upp
han på verkstaden bytte kolv och ska göra det igen. det ända jag gjort på moppen är urpluggat rör och dragen v-ring
jo men bytte du munstycke efter att du pluggade ur röret? samt hur långt körde du från de att du pluggade ur och sen kolven paja?
derbigp1open-10 skrev:men där har du jue svaret,den har fått för lite bensin,för du ska gå upp i munstycke om du pluggar ur röret och om du drar luftpluggen:)
hahaha, precis xD vi har hittat boven!
den på bilden äre kolv nr 1 eller 2? Sen så har du ju fått förklaring om varför kolven kvaddade
ghostrider1 skrev:Jag upplever fortfarande problem med moppen fast jag bytt kolv, den gick kanonbra i början och nu blir den svårstartad igen och hackar väldigt mycket.
Kan det bero på att motor är kall eller är det nåt annat?
ghostrider1 skrev:Jag upplever fortfarande problem med moppen fast jag bytt kolv, den gick kanonbra i början och nu blir den svårstartad igen och hackar väldigt mycket.
bytte du munstycke?
Jag snackade med killen som fixade den, han sa att det inte behövs.
bytte du munstycke?
Jag snackade med killen som fixade den, han sa att det inte behövs.
eftersom du har urpluggat så ska du byta munstycke.. även om han som fixa den säger att du inte behöver...