speedfight 2 wrc luftkyld 02 startar ej, hjälp mig ?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Smekc
Elmoped

speedfight 2 wrc luftkyld 02 startar ej, hjälp mig ?

Inlägg av Smekc »

tjena, idag tog jag bort delar så att de skulle komma in mer luft, jag tog då bort motorkåpan som sitter vid förgasaren. Efter det har jag kört kanske 5 kilometer utan problem. När jag körde sista sträckan innan den la av hände följande : körde normalt, och helt plötsligt la den av, då startade jag den på nytt, och sen efter runt 50 meter stannde den igen, 0ch det går inte att starta den nu.

Någon som vet vad min moped "lider" av? skriv gärna då :)
daniel.sjöman
Svårstartad skrothög

Inlägg av daniel.sjöman »

Tog du bort kåpan runt cylindern?
isånnafall har du den värmenypt :/
Dyrt det..
Smekc
Elmoped

Inlägg av Smekc »

daniel.sjöman skrev:Tog du bort kåpan runt cylindern?
Dyrt det..
Du jag har ingen aning. Jag kan fan inte mycke om mopeder asåå.. Hur vet jag om det är den?
Användarens profilbild
Zaw
Elmoped

Inlägg av Zaw »

Smekc skrev:
Dyrt det..
Du jag har ingen aning. Jag kan fan inte mycke om mopeder asåå.. Hur vet jag om det är den?
Känns rätt att hålla på och ta bort motordelar då va? ;)
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig.. Men det låter inge vidare..
Smekc
Elmoped

Inlägg av Smekc »

Zaw skrev:
Smekc skrev:
Dyrt det..
aej, men asså haha ! min kompis hjälpte mig för den gick åt helvete dåligt innan och han hade haft samma problem och då gjorde han så och han har haft det så länge jag kan minnas !

jag har tagit bort kåpan som går från där filtret sitter, där man sprutar in startgas. säger de dig något? :)

Jag har tagit bort luftburken! Heter det :)
Taweri
Varnad

Inlägg av Taweri »

Så du har inget luftfilter?

Är du pantad? sorry

Det kan vara något billigt eller dyrt...
Antigen har det kommit in skit sedan in till vevhuset och haft sitt där eller in till cylinder.

Eller för mycket luft så den böar.
Benni
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

Smekc skrev:
Zaw skrev:
Smekc skrev: Du jag har ingen aning. Jag kan fan inte mycke om mopeder asåå.. Hur vet jag om det är den?
aej, men asså haha ! min kompis hjälpte mig för den gick åt helvete dåligt innan och han hade haft samma problem och då gjorde han så och han har haft det så länge jag kan minnas !

jag har tagit bort kåpan som går från där filtret sitter, där man sprutar in startgas. säger de dig något? :)

Tog du bort hela den saken som sitter på förgasaren, alltså luftburken? Sätt på den igen isåfall.... då ska den iaf fungera om den nu inte har nypt
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Smekc
Elmoped

Inlägg av Smekc »

Piitus96 skrev:
Smekc skrev:
Zaw skrev: Känns rätt att hålla på och ta bort motordelar då va? ;)

Tog du bort hela den saken som sitter på förgasaren, alltså luftburken? Sätt på den igen isåfall.... då ska den iaf fungera om den nu inte har nypt
Jag har satt dit allt nu.. men tyvärr hoppa den inte igång. Jag nu är en ganska oinsatt i mopedfel.. men vad exakt är det som har hänt när den har "nypt"
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

Smekc skrev:
Piitus96 skrev:
Smekc skrev: aej, men asså haha ! min kompis hjälpte mig för den gick åt helvete dåligt innan och han hade haft samma problem och då gjorde han så och han har haft det så länge jag kan minnas !

Jag har satt dit allt nu.. men tyvärr hoppa den inte igång. Jag nu är en ganska oinsatt i mopedfel.. men vad exakt är det som har hänt när den har "nypt"
Kolven expanderar och fastnar i cylinderväggen tvärt (nyper fast) Och resultatet är ofta report på cylindern och kolven.
Helt Räser
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

Den har fått för lite soppa, men den ska gå o få igång om den bara värmenypt, men icke om den skurit :/ Om du känner på kicken, går den o trycka ner aslätt?
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Smekc
Elmoped

Inlägg av Smekc »

Piitus96 skrev:Den har fått för lite soppa, men den ska gå o få igång om den bara värmenypt, men icke om den skurit :/ Om du känner på kicken, går den o trycka ner aslätt?
Kicken är exakt som vanligt, ingen skillnad alls. skuuumt...
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

då går vi igenom några grundsaker, har den gnista, samt blir tändstiftet blött så att den får bensin? (när du kickar alltså :D)

Smekc
Elmoped

Inlägg av Smekc »

Piitus96 skrev:då går vi igenom några grundsaker, har den gnista, samt blir tändstiftet blött så att den får bensin? (när du kickar alltså :D)
Japp båda dom ska vara okej :)
Hedis
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Hedis »

http://www.twostrokerider.se/upload/str ... 281%29.jpg den där som sitter ihop med Luftburken det är den ja har tagit bort från hans moppe och den funkade perffa i skolan och lite efter ju vad kan vara felet eftersom att ja har haft så ända sen ja köpte moppen o de va kanske 1år sedan.... det borde ju vara något enkelt elller???
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

Hedis skrev:http://www.twostrokerider.se/upload/str ... 281%29.jpg den där som sitter ihop med Luftburken det är den ja har tagit bort från hans moppe och den funkade perffa i skolan och lite efter ju vad kan vara felet eftersom att ja har haft så ända sen ja köpte moppen o de va kanske 1år sedan.... det borde ju vara något enkelt elller???
Du menar själva ledaren från förgasaren till luftburken? Men köpte du din så eller funkade din utan de men inte hans?

Hedis
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Hedis »

Piitus96 skrev:
Hedis skrev:http://www.twostrokerider.se/upload/str ... 281%29.jpg den där som sitter ihop med Luftburken det är den ja har tagit bort från hans moppe och den funkade perffa i skolan och lite efter ju vad kan vara felet eftersom att ja har haft så ända sen ja köpte moppen o de va kanske 1år sedan.... det borde ju vara något enkelt elller???
Du menar själva ledaren från förgasaren till luftburken? Men köpte du din så eller funkade din utan de men inte hans?
Asså den där svarta som går in vid alla kåpor den har han tagit bort min va så när ja köpte den men ja satt din den och då gick den lika dåligt som hans gjorde med den på sen tog vi bort hans och då gick den som vilken moppe som hällst alltså bra sen när han åkt ett antal kilometer så la den bara av och han startade den men den la bara av igen sen starta den inte mer va kan felet va? den har inte skurit eller nå liknande va?
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

Hedis skrev:
Piitus96 skrev:
Asså den där svarta som går in vid alla kåpor den har han tagit bort min va så när ja köpte den men ja satt din den och då gick den lika dåligt som hans gjorde med den på sen tog vi bort hans och då gick den som vilken moppe som hällst alltså bra sen när han åkt ett antal kilometer så la den bara av och han startade den men den la bara av igen sen starta den inte mer va kan felet va? den har inte skurit eller nå liknande va?
Bild så det är denna som ni tagit bort? Men hur fan har ni fäst själva luftburken utan ledaren? o_O

SEN så kan ju förra ägaren till DIN moppe ha gått upp i munstycke, medans han inte har gjort de, aka förklaringen till vad som hänt

Hedis
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Hedis »

Piitus96 skrev:
Hedis skrev:
Piitus96 skrev:Du menar själva ledaren från förgasaren till luftburken? Men köpte du din så eller funkade din utan de men inte hans?
Bild så det är denna som ni tagit bort? Men hur fan har ni fäst själva luftburken utan ledaren? o_O

SEN så kan ju förra ägaren till DIN moppe ha gått upp i munstycke, medans han inte har gjort de, aka förklaringen till vad som hänt
Så om min polare köper munstycken så kommer den att gå eller,, men han har satt dit allt igen och den startar fortfarande inte.. :/
Användarens profilbild
-ReM-
Farsans gamla zündapp

Inlägg av -ReM- »

Kan ju hamnat smuts i förgasaren också. Inte så väldigt vanligt att munstycket sätter igen för att det drar in smuts via förgasarens luftintag men det är en möjlighet.
Bor du i Stockholm kan du komma över till mig med moppen så löser vi problemet.
Rengör förgasaren, skruva loss reedventilen och ta dig en titt ner i Överhuset och se om du hittar några stora bitar av nånting som skulle kunna förstöra.
Annars får din kära vän hjälpa dig lyfta cylinder och kolla läget där också. :)
S6 SP 70cc, Dellorto PHBG21, M. Evolution vev, S6 SP Replica, Malossi karbon reeds, S6 3.5g vikter, Polini gula fjädrar, Malossi tryck +35%, NGK Racing tändhatt, S6 filter, Snabbgas, SSP Ädelstål 280.

Kolla in mitt projekt och skriv en kommentar! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53477
Skriv svar