På razzia så testkör dem din moppe också, för det har dem tillstånd för. Gör den över laglig hastighet då så tar dem antingen trimmet på plats eller hela moppen!ostkaka skrev:Tja undrar en sak om någon vet. järnet om många andra säger att om jag sitter på en bänk med moppen bredvid och avstängd så kan polisen inte göra mer än att säga att jag ska ta bort trimmet. Men om det nu är så hur fungerar det då med razzia? Där står den ju också bara avstägnd och ingen polis har sett mig köra. Då kan jag ju också säga att jag rullade dit den för att vissa mina kompisar. Så Vad är meningen med razzia då?
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
De kan ju inte ta den, då de inte kan bevisa att man har kört den på allmän väg...Piitus96 skrev:På razzia så testkör dem din moppe också, för det har dem tillstånd för. Gör den över laglig hastighet då så tar dem antingen trimmet på plats eller hela moppen!ostkaka skrev:Tja undrar en sak om någon vet. järnet om många andra säger att om jag sitter på en bänk med moppen bredvid och avstängd så kan polisen inte göra mer än att säga att jag ska ta bort trimmet. Men om det nu är så hur fungerar det då med razzia? Där står den ju också bara avstägnd och ingen polis har sett mig köra. Då kan jag ju också säga att jag rullade dit den för att vissa mina kompisar. Så Vad är meningen med razzia då?
MEN! Du får fortfarande ha trimmet? Du får inte köra med det bara? Du kanske ska ha det till Racing?Piitus96 skrev:På razzia så testkör dem din moppe också, för det har dem tillstånd för. Gör den över laglig hastighet då så tar dem antingen trimmet på plats eller hela moppen!ostkaka skrev:Tja undrar en sak om någon vet. järnet om många andra säger att om jag sitter på en bänk med moppen bredvid och avstängd så kan polisen inte göra mer än att säga att jag ska ta bort trimmet. Men om det nu är så hur fungerar det då med razzia? Där står den ju också bara avstägnd och ingen polis har sett mig köra. Då kan jag ju också säga att jag rullade dit den för att vissa mina kompisar. Så Vad är meningen med razzia då?
Lagar kan tolkas hur som helst, bara för att lagen fungerar i teorin så betyder inte det att den fungerar så i praktiken, kom ihåg det.will3 skrev: De kan ju inte ta den, då de inte kan bevisa att man har kört den på allmän väg...
Men går du till rätten eller vad det är med detta så kan de inte få ta gejerna för de har inga bevis!p0d1 skrev:Lagar kan tolkas hur som helst, bara för att lagen fungerar i teorin så betyder inte det att den fungerar så i praktiken, kom ihåg det.will3 skrev: De kan ju inte ta den, då de inte kan bevisa att man har kört den på allmän väg...
Verkar det troligt att du kört mopeden till skolan på släp, startat den och stängt av den utav att vistas på allmän väg? Nej.
NÄR dem har razzia så har dem suttit o filmat folk som kört dit på moppe....xXTASKENXx skrev:Men går du till rätten eller vad det är med detta så kan de inte få ta gejerna för de har inga bevis!p0d1 skrev:Lagar kan tolkas hur som helst, bara för att lagen fungerar i teorin så betyder inte det att den fungerar så i praktiken, kom ihåg det.will3 skrev: De kan ju inte ta den, då de inte kan bevisa att man har kört den på allmän väg...
Verkar det troligt att du kört mopeden till skolan på släp, startat den och stängt av den utav att vistas på allmän väg? Nej.
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Återigen så är det skillnad på verkligheten och teorin, förstå det.xXTASKENXx skrev: Men går du till rätten eller vad det är med detta så kan de inte få ta gejerna för de har inga bevis!
Precis, så sammanfattat: Kör du till skolan trimmat, o det blir razzia, räkna med o få moppen bogserad eller/och förstörda trimdelarp0d1 skrev:Återigen så är det skillnad på verkligheten och teorin, förstå det.xXTASKENXx skrev: Men går du till rätten eller vad det är med detta så kan de inte få ta gejerna för de har inga bevis!
Poliserna kommer bara vittna emot dig att de såg dig köra på mopeden förbi Ica, till din skola där du stannade och tog av dig hjälmen, där framme identifierade de dig.
/facepalm.
Piitus96 skrev:NÄR dem har razzia så har dem suttit o filmat folk som kört dit på moppe....xXTASKENXx skrev:Men går du till rätten eller vad det är med detta så kan de inte få ta gejerna för de har inga bevis!p0d1 skrev: Lagar kan tolkas hur som helst, bara för att lagen fungerar i teorin så betyder inte det att den fungerar så i praktiken, kom ihåg det.
Nepp, för dem plockar dig ändåPboTen skrev:Piitus96 skrev:NÄR dem har razzia så har dem suttit o filmat folk som kört dit på moppe....xXTASKENXx skrev: Men går du till rätten eller vad det är med detta så kan de inte få ta gejerna för de har inga bevis!
Men på min skola är det 4 olika vägar till den. den jag tar är det aldrig en polis. Då kan du ju inte mena att dom inte tar mig på skolan när dom ser att jag har trimm men dom har inget bevis att jag har kört.
Äntligen någon som fattar!streamjr skrev:dom brukar sätta upp en filmkamera vid moppe parkeringen som filmar alla som kör dit
Jo, men du eller ånogn annan är väl knappast så dum att man rullar moppen till skolan, polisen tänker i de banorna dem medTaweri skrev:Hur är det om jag har moppen i ett garaget och den är varm?
Men inga bevis på att jag har kört den på allmänväg?
Jag får ha trimmat sålänge den inte körs på allmänväg?
Låter inte heller logiskt om dem får göra en razzia om moppen är avstäng och man inte kört den?
Varför skulle de inte kunna starta den för?'Lönneroth skrev:Nu när enndå tråden är uppe om man har "osynligt trim" och man inte kan starta den, vad kan polisen göra då?
med osynligt trim men ar jag typ urpluggat och dragen v ring
Vad pratar du om? Fel inlägg du citerat på?Piitus96 skrev:Jo, men du eller ånogn annan är väl knappast så dum att man rullar moppen till skolan, polisen tänker i de banorna dem medTaweri skrev:Hur är det om jag har moppen i ett garaget och den är varm?
Låter inte heller logiskt om dem får göra en razzia om moppen är avstäng och man inte kört den?
ne, för du skrev inte kört den....Taweri skrev:Vad pratar du om? Fel inlägg du citerat på?Piitus96 skrev:Jo, men du eller ånogn annan är väl knappast så dum att man rullar moppen till skolan, polisen tänker i de banorna dem medTaweri skrev:Hur är det om jag har moppen i ett garaget och den är varm?
VAD F*N babblar du om?Piitus96 skrev:ne, för du skrev inte kört den....Taweri skrev:Vad pratar du om? Fel inlägg du citerat på?Piitus96 skrev:Jo, men du eller ånogn annan är väl knappast så dum att man rullar moppen till skolan, polisen tänker i de banorna dem med
Vad snackar du om? vi snackar razzia i skolan och inget garage.Taweri skrev:VAD F*N babblar du om?Piitus96 skrev:ne, för du skrev inte kört den....Taweri skrev: Vad pratar du om? Fel inlägg du citerat på?
Snackar om du har en söndertrimmad mopped i ditt garage inte i skolan.
När jag säger garage menar jag inte nu på ditt hus utan garage på en mark där någn äger det. Hyresförening osv...
Och vad babblar du om skola och inte kört den?
precis, o jag syftade på razzia o att det kvittar om man kört den eller inte.... Läste inte om "garaget" i ditt inlägg, men du ska inte fråga om det här...linux_b skrev:Vad snackar du om? vi snackar razzia i skolan och inget garage.Taweri skrev:VAD F*N babblar du om?Piitus96 skrev:ne, för du skrev inte kört den....
Snackar om du har en söndertrimmad mopped i ditt garage inte i skolan.
När jag säger garage menar jag inte nu på ditt hus utan garage på en mark där någn äger det. Hyresförening osv...
Och vad babblar du om skola och inte kört den?
Vad jag vet o varit utsatt för, så kan dem inte ta dig om de inte har sett dig köra denTaweri skrev:Ska jag inte fråga om detta här?
Varför inte?
Är det inte samma topic eller? Om moppen är på allmän plats utav bevis om man kört den eller om den är startad så kan dem göra razzia?
Snackar om hur det är med garage? om de inte är ett privat en?
Är de inte samma topic eller? Frågade om dem får göra razzia där om dem har tillstånd.
Om du inte kan svara på min fråga eller vet något om det så svara inte..
Tack, kan dem göra en razzia i ens garaget och få skit för trimmat?Piitus96 skrev:Vad jag vet o varit utsatt för, så kan dem inte ta dig om de inte har sett dig köra denTaweri skrev:Ska jag inte fråga om detta här?
Varför inte?
Är det inte samma topic eller? Om moppen är på allmän plats utav bevis om man kört den eller om den är startad så kan dem göra razzia?
Är de inte samma topic eller? Frågade om dem får göra razzia där om dem har tillstånd.
Nt om de inte har sett dig köra, du kanske har den till o tävla t ex?Taweri skrev:Tack, kan dem göra en razzia i ens garaget och få skit för trimmat?Piitus96 skrev:Vad jag vet o varit utsatt för, så kan dem inte ta dig om de inte har sett dig köra denTaweri skrev:Ska jag inte fråga om detta här?
Varför inte?
Försvårar identifiering? Om han har samma klädsel som han dem filmade/såg då, samt att du står som ägare på moppen? Har varit med om de o han åkte ditRexxy skrev:Det olagliga är att framföra en trimmad moped på allmän väg, det är grundregeln. Har du lett moppen till skolan, som är trimmad, är det fullt lagligt.
Polisen måste ha ett bevis på att just DU har kört just den mopeden. Dom filmar som sagt vid moppeparkeringarna o.s.v
Men det är lätt att komma undan. Gå in till skolan med hjälmen på huvudet! Det försvårar identifieringen väldigt mycket! Jag gjorde det när jag gick vuxenutbildning (Fordon på Edströmska @ Västerås). Där var det oftast poliser. Jag klarade mig!![]()
Dock kan det bli problem om polisen får vittnen. Lärare/andra skolelever som tjallar på en.
Har för mig att dem gör de flesta razzior på våren? o_OFredd_e skrev:lärare vittnar om vem som har kört och vad dem har kört,
btw vet någon om gymnasie skolor har razzia.
är kanske 6-7 moppar på min skola (alla trimmade) tror ni det blir något razzia ?
och efter lovPiitus96 skrev:Har för mig att dem gör de flesta razzior på våren? o_OFredd_e skrev:lärare vittnar om vem som har kört och vad dem har kört,
btw vet någon om gymnasie skolor har razzia.
är kanske 6-7 moppar på min skola (alla trimmade) tror ni det blir något razzia ?