bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
tratthalvan skrev:förmodligen, ja.
det satt en fjäder där också..
fjädern ska vara kvar! annars så stryp av cdin? Har du en rosa sladd som går till din variator kanske?
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
tratthalvan skrev:fjädern var kvar men satt inte riktigt, tog bort den guldiga runda "skruven" och den spikliknande guldiga saken..
spikliknande sak? vart tog du bort den?
Här är en guide på alla strypningar som en 4T har! Om du tagit bort annat än det som finnsm ed här, så sätt tillbaka det illa kvickt! [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=42WXjFKyyic[/youtube]
Piitus96 skrev:Här är en guide på alla strypningar som en 4T har! Om du tagit bort annat än det som finnsm ed här, så sätt tillbaka det illa kvickt! [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=42WXjFKyyic[/youtube]
Så alla som säger "dra pluggen" vad menar dem då? Ska inte mopeden gå snabbare om man tar bort det guldiga och sätter tillbaka fjädern?
Är inte så mekanisk så vill inte hålla på allt för mycket..
Vill bara att moppen ska gå lite snabbare, om det nu finns något jävligt enkelt sätt.
Har f.ö. samma moped som på din profilbild men kanske en årsmodell tidigare.
har du samma som mig? Det finns ingen strypning i deras förgasare... Sätt tillbaka allt du tog loss från förgasaren! Sen så är det en 2T!
tratthalvan skrev:Satt tillbaka den efter att det inte fungerade så det är lugnt (hoppas jag^^), vilka alternativ återstår då på denna moped?
Dra V-ringen?
strypningarna på den moppen e v-ring samt strypt CDI.
tratthalvan skrev:Tjena! Idag drog jag ur variatorringen, gick 70 i backe. Runt 60 på rak väg.
Axxet är dock kaos, vad kan jag göra för att förbättra det?
Inge roligt o vänta hur länge som helst för att komma upp i fart.
tratthalvan skrev:Tjena! Idag drog jag ur variatorringen, gick 70 i backe. Runt 60 på rak väg.
Axxet är dock kaos, vad kan jag göra för att förbättra det?
Inge roligt o vänta hur länge som helst för att komma upp i fart.
Tips!!
Sätt i lättare vikter.
Du syftar på vikterna som sitter vid variatorn?
Är det samma vikter på alla strypta mopeder eller? Hur lätta vikter ska man ha och vart köper man nya vikter? Kan inget om det här med vikter som ni ser..