M v h Didde

Ja ahr ingen erfarenhet av det. HAr aldrig testat twostrokes. Men en polare byggde av bilhögtalare. Och det är ganska hyffsat ljud i dom. Men problemet är att om man har över hälften på ljudstyrkan så börjar de prassla i högtalarna. Men om du skaffar ordentliga högtalare så ska de nog itne va nå problem;)Didde skrev:Hej ja undra om stereo till mopeder... Jag har sett att twostroke har ett par och undrar om de funkar bra om det låter mer än motorljudet och om det låter skapligt... Nån som har eller har provat olika spereo till mopeder i form av aerox tipsa mig och länk även!
M v h Didde![]()
sry för och dra upp gammal tråd men, kanske skulle vara kul för er och veta att det går och få i större saker i en aerox än en 8tumasarumstuffing skrev:köp en 8" och två diskanter så kommer du att få rätt bar dunk.. för 8" är det största som får plats i en aerox sadel. kolla på mds eller något sådant så hittar du jualltid något bra men tänk på att inte ha allt för strömkrävande andlgning för då kanske du måste kicka igång sen:P
Har man inte trimmat så är de inte så coolt då är de bättre o dunka dunka istället xDyamaharidermana skrev:haha nej inte coolt då är de bättre å dra en gas.Rieju_RRX skrev:Nej inte om man vill dunka nere på stan o va lite coolyamaharidermana skrev:Vad är menigen me å ha stereo i mopeden så onödigt.
okej men ja tkr inte de är coolt.men om man inte har trimmat får man vel köra över en gubbe eller nåt!Rieju_RRX skrev:Har man inte trimmat så är de inte så coolt då är de bättre o dunka dunka istället xDyamaharidermana skrev:haha nej inte coolt då är de bättre å dra en gas.Rieju_RRX skrev: Nej inte om man vill dunka nere på stan o va lite cool
beror på vad för stereo grejor man ahr i moppen med, kolla mitt och tiimpans projektyamaharidermana skrev:okej men ja tkr inte de är coolt.men om man inte har trimmat får man vel köra över en gubbe eller nåt!Rieju_RRX skrev:Har man inte trimmat så är de inte så coolt då är de bättre o dunka dunka istället xDyamaharidermana skrev: haha nej inte coolt då är de bättre å dra en gas.
köp saker hos företag som kan sina grejer, så du kan fråga om du inte förstår och de förklarar åt dejDidde skrev:Ja men asså kan ingen ge nå tips vad jag bör tänka på när jag ska bygga stereo och vad jag bör skaffa och länkar till produkterna kanske! Det skulle vara jätte snällt grabbar
Tack i förhand, väntar på svar...!
tex finns en stereo från pioneer kommer ej ihåg beteckningen men kostar 1600krDidde skrev:Tack nu lärde jag mig nått nytt! Verkligen tack men jag undrar. . . blir det inte riktigt dyrt att köpa en stereo då? Det kanske är bäst / billigast när man köper slutsteg när man inte behöver köpa en stereo? vad vet jag... Ska kolla lite med BRL. Nån som har ungefär priset vad jag bör lägga på stereo och så...
det är enbart stereon jag pratar om nuDidde skrev:Men det paketet du hade som du sa...? Har du slutsteg eller stereo då? Räcker det bra? Är det paketet för 1600 kr ett riktigt bra packet som räcket?
Tack
emgeee skrev:jag har en aerox walkman edition!
Riktigt skönt dunk, hörs även om man kör!
Ett alpine slutsteg på 200 watt och en aliante 10" bas på 1000 watt om jag inte har fel :O iaf en värsting