Hur många röker/snusar här?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Röker/Snusar?

Röker
19
15%
Inget
80
62%
Både och
15
12%
Både och
15
12%

Antal röster: 129

Lucasbwz
Avstängd

Inlägg av Lucasbwz »

Roxxen96 skrev:Har aldrig testat snusa eller röka, håller inte på med sådan idioti. Jag tycker det är rent utav idiotiskt, jag har mycket mer vett i skallen än att hålla på med sådan skit. Aldrig testat, och kommer aldrig göra. Förstår inte meningen överhuvudtaget, alla säger " åh de ger en en kick, så jävla skönt ", ah jo men visst skyll dig själv bara i framtiden när du får cancer, eller ett stort hål i käften, eller att hela dina lungor kollapsar. Som ni märker så är jag väldigt emot detta..

Helt rätt..
Vad är det roliga med att göra en sådan här tråd, bara konstigt?
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

bensinskalle skrev:Vattenpipa är väldigt onyttigt det också, det är t.o.m. värre än cigaretter.

Man drar i sig ungefär 6 ggr mer kolmonoxid vid vattenpiperökning.

Edit: Nu är jag lite moralkärring med flit här, sen får ni tycka vad ni vill om det. Men ni är så pass unga och att fortsätta med den här trenden kommer inte göra er gott. Sluta medan ni fortfarande inte framkallat något djupare beroende. Ju längre ni väntar desto värre blir det
Bensinskalle du som är äldre å sitter på all kunskap hur farligt är det att röka cigarr?:)
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
gandih500
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av gandih500 »

bensinskalle skrev:
Jönköping skrev:Men vill folk röka så ska dem ju röka och vill de snusa så ska dem..

Sen som några skriver, man sparar fan inga pengar, köper man inte cigg/snus köper man godis chips och dricka ist samma gäller alkohol

Jag lägger ner typ 50-100 spänn om dagen på onödigt gott skit, tror att för mig hade det varit nyttigare att röka än att dricka 5L coca cola om dagen och massa godis och pringles även billigare dock hade mina föräldrar inte blivit så glada :)
Godis innehåller bara några tusendelar så mycket cancerframkallande ämnen som tobak, om ens det. Hellre häva cola till frukost än en morgonprilla i käften. Men man måste inte gå och snaska hela tiden, finns något som heter låta bli eller ta en frukt istället.

Ni är liksom 15 år? Det är ju pisslöjligt att ni håller på med sånt här, ni som gör det.

När jag gick på högstadiet var det emo-ungarna och de andra outlaws/ missanpassade som rökte, samt några bondungar som snusade.

Bild

Rökning -> man fyller upp de tertiära bronkiolerna samt lungblåsorna med sot. Att ni börjar så tidigt innebär att ni säkert kommer ha stora svårigheter med andningen typ framåt 40-50 årsåldern. Jag lovar att det är ingen kul känsla att stå och andas utan att få något syre.

Minns jag inte helt fel är det stor sannolikhet att man får astma, sen vet väl alla att cancerrisken är extremt mycket större. Sen finns det ju förstås fler skitroliga åkommor som man kan drabbas av. Väldigt vanligt är också KOL...

Sen har vi ju snuset. Det är egentligen giftigare och farligare för kroppen är rökning.

Bild

muncancer inte helt ovanligt och ganska obehagligt. Sen blir ju munnen förstörd av lutet, tandköttet framför allt, och tänderna ramlar ut så småningom.

Sen ni skitungar som röker. Det är mina skattepengar som går åt till att vårda er när ni får problem, och dessutom sabbar ni min kropp genom att utsätta mig för passiv rökning. Bara i Sverige får årligen 400 personer hjärtinfarkt p.g.a. passiv rökning.
Snus har inget med cancer i munnen att göra... derimot i bukspottskörteln är de ökad risk. Men de är en på 1200 snusare. Och snuset förstärker skyddet på tänderna inte tvärt om.
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

gandih500 skrev:
bensinskalle skrev:
Jönköping skrev:Men vill folk röka så ska dem ju röka och vill de snusa så ska dem..

Sen som några skriver, man sparar fan inga pengar, köper man inte cigg/snus köper man godis chips och dricka ist samma gäller alkohol

Jag lägger ner typ 50-100 spänn om dagen på onödigt gott skit, tror att för mig hade det varit nyttigare att röka än att dricka 5L coca cola om dagen och massa godis och pringles även billigare dock hade mina föräldrar inte blivit så glada :)
Godis innehåller bara några tusendelar så mycket cancerframkallande ämnen som tobak, om ens det. Hellre häva cola till frukost än en morgonprilla i käften. Men man måste inte gå och snaska hela tiden, finns något som heter låta bli eller ta en frukt istället.

Ni är liksom 15 år? Det är ju pisslöjligt att ni håller på med sånt här, ni som gör det.

När jag gick på högstadiet var det emo-ungarna och de andra outlaws/ missanpassade som rökte, samt några bondungar som snusade.

Bild

Rökning -> man fyller upp de tertiära bronkiolerna samt lungblåsorna med sot. Att ni börjar så tidigt innebär att ni säkert kommer ha stora svårigheter med andningen typ framåt 40-50 årsåldern. Jag lovar att det är ingen kul känsla att stå och andas utan att få något syre.

Minns jag inte helt fel är det stor sannolikhet att man får astma, sen vet väl alla att cancerrisken är extremt mycket större. Sen finns det ju förstås fler skitroliga åkommor som man kan drabbas av. Väldigt vanligt är också KOL...

Sen har vi ju snuset. Det är egentligen giftigare och farligare för kroppen är rökning.

Bild

muncancer inte helt ovanligt och ganska obehagligt. Sen blir ju munnen förstörd av lutet, tandköttet framför allt, och tänderna ramlar ut så småningom.

Sen ni skitungar som röker. Det är mina skattepengar som går åt till att vårda er när ni får problem, och dessutom sabbar ni min kropp genom att utsätta mig för passiv rökning. Bara i Sverige får årligen 400 personer hjärtinfarkt p.g.a. passiv rökning.
Snus har inget med cancer i munnen att göra... derimot i bukspottskörteln är de ökad risk. Men de är en på 1200 snusare. Och snuset förstärker skyddet på tänderna inte tvärt om.
Stärker tänderna med ett gult skydande lager. Förstör ju allt annat u munnen vilket gör att man tappar dom...
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

bensinballe att dina skatte pengar går åt till rökarna med sjuk kostnader är ju inte direkt sant? om du röker i 50år tänk så mycket skatt du har betalat då på ciggen
Bild
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp

Inlägg av derbigp1open-10 »

bensinskalle skrev:Vattenpipa är väldigt onyttigt det också, det är t.o.m. värre än cigaretter.

Edit: Nu är jag lite moralkärring med flit här, sen får ni tycka vad ni vill om det. Men ni är så pass unga och att fortsätta med den här trenden kommer inte göra er gott. Sluta medan ni fortfarande inte framkallat något djupare beroende. Ju längre ni väntar desto värre blir det
jamen vattenpipa röker man ju ite som ciggaretter,utan vattenpipa röker man ganska sällan:),medans cigge,ett paket om dagen:),det innehåller mer kol,men ciggaretter har mer farliga ämnen i sig ,om man räknar bort kolen
Användarens profilbild
draceN96
Farsans gamla zündapp

snus

Inlägg av draceN96 »

snus! :roll:
kolla mitt Derbi Senda x-race 04 projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=31150
>(ångrar mej att jag inte la upp Rieju drac / hyper projektet :( men kolla mitt galeri så ser du LITE av det )
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

potog skrev:

Bensinskalle du som är äldre å sitter på all kunskap hur farligt är det att röka cigarr?:)
Värre än vanliga cigaretter i alla fall. Cigarrer har ju sällan filter och de brukar vara bra mycket starkare än cigaretter.
Kan stämma det där om cancern, men som vi fick lära oss i 9:an ( för på vår skola hade vi heldag med tobakinformation ) stod muncancer med på listan.

Snuset skyddar inte tänderna. Snuset förhindrar plack, därför får inga snusare hål i tänderna. Men som sagt, lutet i snuset fräter på tandköttet där prillan ligger för att nikotinet ska komma in i blodet. Man får ju t.ex. inte i sig något nikotin genom att ha en prilla i handen. Det är också därför det är viktigt att flytta på snusen, alltså inte ha den på samma ställe hela tiden, för då fräter det sönder vävnaden där ganska ordentligt. Lutet fräter även på övriga tandköttet och får tandköttet att dra sig tillbaka, tandhalsarna blottas och tänderna släpper från munnen så småningom.
bensinballe att dina skatte pengar går åt till rökarna med sjuk kostnader är ju inte direkt sant? om du röker i 50år tänk så mycket skatt du har betalat då på ciggen
rökarnas samlade skattepengar betalar inte för deras behandlingskostander. Har inte räknat på det men jag tror inte att rökarna drar inte så många miljoner per skalle direkt. Det blir vi andra som får bidra med en klase skattepengar när de ska ha ryggmärgsbedövning för att de ska kunna vara lugna de sista dagarna de har i livet medan lungcancern tar dem.
jamen vattenpipa röker man ju ite som ciggaretter,utan vattenpipa röker man ganska sällan:),medans cigge,ett paket om dagen:),det innehåller mer kol,men ciggaretter har mer farliga ämnen i sig ,om man räknar bort kolen
Nej man röker det givetvis inte lika ofta, men själva rökningen är ändå farligare.

Det är inte bara kolet som är det farliga. Det är minst lika mycket giftiga ämnen i rökpipetobak som i cigaretter. Röken i vattenpipor filtreras inte heller. Att det filtreras i vatten är skitsnack, kommer med massor med skojiga grejer.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken

Inlägg av YamahaMarcus »

Väldigt liten chans att man börjar tappa tänder vid 40-50 års åldern om man snusar eller får cancer... Då hade varenda gubbe även far o mor min tappat tänder redan o de har dom inte eller fått något cancer slag vilket dom inte har :) Väldigt liten chans att något sånt sker... Kanske om du snusat i 60-70 år så börjar de se riktigt illa ut...
Projekt:

Volvo Duett -66 - Såld
Rieju drac -03 ( http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=45767 Till Salu )
Yamaha Slider -12 -Såld
Yamaha Aerox -02 - Såld (http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=47350)
Volvo 244 -88 - Såld
Crescent Compact
Volvo 945 ltt -96
Bilprojekt finns på "Dahlqan" på Garaget.org
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp

Inlägg av derbigp1open-10 »

okej,vattenpipa är mer gemenskapsgrej...:), inget farligt ibland liksom,däremot passiv rökning vid busskurer osv....hatar det...:D
Användarens profilbild
moppenissen96
Kinaraket

Inlägg av moppenissen96 »

Coolt att snusa och röka grabbs :lol: 8)
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

bensinskalle skrev:
potog skrev:

Värre än vanliga cigaretter i alla fall. Cigarrer har ju sällan filter och de brukar vara bra mycket starkare än cigaretter.
Kan stämma det där om cancern, men som vi fick lära oss i 9:an ( för på vår skola hade vi heldag med tobakinformation ) stod muncancer med på listan.

Snuset skyddar inte tänderna. Snuset förhindrar plack, därför får inga snusare hål i tänderna. Men som sagt, lutet i snuset fräter på tandköttet där prillan ligger för att nikotinet ska komma in i blodet. Man får ju t.ex. inte i sig något nikotin genom att ha en prilla i handen. Det är också därför det är viktigt att flytta på snusen, alltså inte ha den på samma ställe hela tiden, för då fräter det sönder vävnaden där ganska ordentligt. Lutet fräter även på övriga tandköttet och får tandköttet att dra sig tillbaka, tandhalsarna blottas och tänderna släpper från munnen så småningom.
rökarnas samlade skattepengar betalar inte för deras behandlingskostander. Har inte räknat på det men jag tror inte att rökarna drar inte så många miljoner per skalle direkt. Det blir vi andra som får bidra med en klase skattepengar när de ska ha ryggmärgsbedövning för att de ska kunna vara lugna de sista dagarna de har i livet medan lungcancern tar dem.
Nej man röker det givetvis inte lika ofta, men själva rökningen är ändå farligare.

Det är inte bara kolet som är det farliga. Det är minst lika mycket giftiga ämnen i rökpipetobak som i cigaretter. Röken i vattenpipor filtreras inte heller. Att det filtreras i vatten är skitsnack, kommer med massor med skojiga grejer.

Dock så halsblossar man bara cigarr :)
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

[spoiler]
potog skrev:
bensinskalle skrev:
potog skrev: Bensinskalle du som är äldre å sitter på all kunskap hur farligt är det att röka cigarr?:)

[/spoiler]

Hoppas att du skämtar för cigarr munblossar man endast!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

YamahaMarcus skrev:Väldigt liten chans att man börjar tappa tänder vid 40-50 års åldern om man snusar eller får cancer... Då hade varenda gubbe även far o mor min tappat tänder redan o de har dom inte eller fått något cancer slag vilket dom inte har :) Väldigt liten chans att något sånt sker... Kanske om du snusat i 60-70 år så börjar de se riktigt illa ut...
Ja du får ju tycka det om du vill.

Men du ser ju bilderna jag lagt upp. En likvärdig obduktionsbild jag sett kommet från en kvinna i 50 årsåldern som dog av cancer, hennes lungor var i sämre skick än en 90 årig kvinna som också blev obducerad. 90-åringen hade liite sot i botten av lungorna eftersom hon eldat i vedspis halva livet.

Att säga att chansen är väldigt liten är ju som att blunda för lavinen som kommer nedför berget ungefär. Det finns ganska många belägg för hur pass risigt till man ligger när man har haft sådana här vanor. Dina föräldrar har tur som mår bra, om de nu gör de, men jag garanterat att deras kroppar inte mår bra. De är mottagliga för infektioner, väldigt utsatta för hjärt och kärlsjukdomar ( grymt vanligt bland rökare ) mm.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

MrAndersson skrev:[spoiler]
potog skrev:
bensinskalle skrev: Värre än vanliga cigaretter i alla fall. Cigarrer har ju sällan filter och de brukar vara bra mycket starkare än cigaretter.

[/spoiler]

Hoppas att du skämtar för cigarr munblossar man endast!
Skämtar inte skrev fel. Se va Bensinis skrev^^ :)
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage

Inlägg av Fredd_e »

både röker och snusar ska dock sluta röka nu :D dåligt val att börja men hoppas på att ändra det nu, även om det är riktigt skönt att röka ibland fast kanske lite dyrt :O
Användarens profilbild
Derbi_MackaN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Derbi_MackaN »

Vsst har man provat nån gång men jag tycker det är ren idioti att röka och så! Min morfar och min far har rökt och båda har slutat. Morfar har vart rök fri i 20-30 år och fick cancer i lungorna förra året. Så även om man slutat så kommer det! började bygg i måndag 3 rök rätt lite till skillnad från brorsan klass och han går transport, väldigt få som är smarta och inte gör det!
Bild
PM om ni har frågor om Derbi crew :D
Kommentera så blir allt roligare och update oftare!:)
Projekt Derbi
A-traktorn
gilera_SMT_121230
Elmoped

Inlägg av gilera_SMT_121230 »

jag röker och trivs riktigt bra med min lungcancer :D
sen till alla som säger att man slösar pengarna på cigg eller snus så säger jag bara man har inte slösat sina pengar om man gillar de man har köpt :wink:
slösar pengar gör man när man köper en cola bara för man har pengar.
Skriv svar