Tobiiash skrev:Tjena, är det bara jag som tycket att leovince tt suger?
Min är skit svag och orkar inget, 3.9g vikter och orkar inget.
Går dock 65 ärliga, men svagare ett org röret typ.
Eller kan kolven vara slut? Ska kolla kompen imorn, mätaren var paj så ska hämta en annan imorn.
Bytt munstycke? o_O
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
klart munstycket är bytt :p Men jag köpte den för 4k och det var nått fel med motorn sa han. har sämst komp har jag märkt nu när jag tänkt på det. Ska köpa kolv och kolla, återkommer annars!
Tobiiash skrev:klart munstycket är bytt :p Men jag köpte den för 4k och det var nått fel med motorn sa han. har sämst komp har jag märkt nu när jag tänkt på det. Ska köpa kolv och kolla, återkommer annars!
är kolven slut så ryker den mycket tex när du anstränger den upp för en backe, gör den de?
xXTASKENXx skrev:Gör så! har du så du kan dra toppen sedan? Satt du inte pajar hela skiten
jadå, har ett helt garage. Meka kan jag. men variator är inte min sak bara :p
Variator? Är väll förgasaren eller cylindern du ska kolla? Men de tär bra! Tycker själv att variatorn är det lättaste! Men det tar tid
Ja, variator. För han orkade inte varva ut med 4.3 vikter så satt i en hårdare tryckfjäder och 3.9 vikter. Då varvar han som han ska, men ändå slö. Så det måste vara klen komp som fan. La foten på kicken, tryckte lite lätt och slappna av direkt, kicken åkte i båtten utan problem...
Tobiiash skrev:
jadå, har ett helt garage. Meka kan jag. men variator är inte min sak bara :p
Variator? Är väll förgasaren eller cylindern du ska kolla? Men de tär bra! Tycker själv att variatorn är det lättaste! Men det tar tid
Ja, variator. För han orkade inte varva ut med 4.3 vikter så satt i en hårdare tryckfjäder och 3.9 vikter. Då varvar han som han ska, men ändå slö. Så det måste vara klen komp som fan. La foten på kicken, tryckte lite lätt och slappna av direkt, kicken åkte i båtten utan problem...
Jadu, låter faktiskt ganska troligt isf att det har något med kolven att göra, kanske kolvringarna som typ e slut :/ Men som du skrivit så vore de bästa ju att plocka av cylindern o kolla
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
xXTASKENXx skrev:
Jadu, låter faktiskt ganska troligt isf att det har något med kolven att göra, kanske kolvringarna som typ e slut :/ Men som du skrivit så vore de bästa ju att plocka av cylindern o kolla
Mätte kompen, 8 bar = okej...
3. vikter och en hårdare tryckfjäder. Men slö. Ska låna en kompis ZX så märker vi om det är röret :p
jarken skrev:Körde 3g vikter i min Neos med Leo TT, sen 3.5g när jag skulle bakhjulsåka (lite snabbare respons på variatorn), men den gick bäst med 3g.
Tobiiash skrev:Tjena, är det bara jag som tycket att leovince tt suger?
Min är skit svag och orkar inget, 3.9g vikter och orkar inget.
Går dock 65 ärliga, men svagare ett org röret typ.
Eller kan kolven vara slut? Ska kolla kompen imorn, mätaren var paj så ska hämta en annan imorn.
Det sugr hårt funkar nästan bättre med original rör
Peugeot trekker:
Setup:
Airsal 70cc techracing
21 mm dellorto förgasare
Laser xpro elr leo vince hanmade men ska köpa yasuni r elr polini for race rör!
Racing vev
Luftfilter racing
Sen en massa annat skit
min har lite av samma problem, den varvar men är ändå svag.. kan nån ta reda på vad kompen ska vara i en aerox 05 motor så kan jag göra en koll? de skulle även du kunna göra, kolla kompen innan du tar lös allt
Setup:
Hebo variator med 3,6g vikter
Dragen skorsten (luftburken)
ZX rör
Stage6 koppling med röda fjädrar
ca. 0.5 bar luft i bakdäcket (bättre balans vid stunting)
Istället för investera i en ny kolv och köpa reservdelar i onödan.
Kollva igenom hela motorn, behöver inte vara kolv som ger dålig komp.
Kan vara så att ägaren har öppnat toppen och inte lagt dit en NY topplockspackning så det läcker ?
Ny kolv för 600 eller en packning för 150 kr?
Kan vara att kolvringarna är slut
3.9G vikter. ev för lätta
Leovince TT.
50% hårdare tryckfjäder. För hårt
Polini gula kopplingsfjädrar.
8 Bar komp.
110 munstycke (brunt stift) För stort om du inte har en gammal aerox
10-11 i komp?? på skotern äre 8.. och de är en 600 H.O så ja tvivlar på att de är så hög i en 50cc?
Setup:
Hebo variator med 3,6g vikter
Dragen skorsten (luftburken)
ZX rör
Stage6 koppling med röda fjädrar
ca. 0.5 bar luft i bakdäcket (bättre balans vid stunting)