Ska jag köpa cross?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
KarlssonPoTaket
Elmoped

Ska jag köpa cross?

Inlägg av KarlssonPoTaket »

Tjena! Vad tycker ni? En Derbi Senda eller Derbi GPR 50? :?
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist

Inlägg av FreZz »

yamaha dt50x !!!!! eller i ditt fall Senda
Quattro lyfe
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

någon med AM6 :roll:

Senda är ren skit ;) men cross är tusen gånger roligare fall du trimmar men är sjuuuuukt tråkigt fall du kör orginal liksom du växlar men de händer ju inget ^^
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist

Inlägg av FreZz »

men david vem kör orginal :roll:
Quattro lyfe
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

FreZz skrev:men david vem kör orginal :roll:
gröngörling ? :lol:
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten

Inlägg av Gröngöling »

sluta david :(

Nä men allvarligt, köp cross även om du ska köra original, mycket roligare :D
Well do ya, punk?
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp

Inlägg av DerbiKoffe »

david96 skrev:någon med AM6 :roll:

Senda är ren skit ;) men cross är tusen gånger roligare fall du trimmar men är sjuuuuukt tråkigt fall du kör orginal liksom du växlar men de händer ju inget ^^
döö, Senda e fan ingen skit! min är 04 å har aldrigt krånglat förutom en sleten slang som gick av!
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!

Kolla gärna in mitt gamla projekt :D

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46183
Användarens profilbild
Ztraand
Kinaraket

Inlägg av Ztraand »

Har inget faktabelägg på detta men jag tycker det verkar som ebs/d50 (piaggio och derbimotorn) är lättare att sälja jämnfört med AM6 mopederna. Jag tycker Derbi Senda är ett klokt val. Finns en på min gamla skola som kör GPR, och han är verkligen retad och utpekad för att köra en moped som ser ut som en vanlig hojj men går som en symaskin..

Senda är lättmekade, hyffsat lättåtkomliga, bra pris = bra val!:)
Gilera SMT 07 säljes!: http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ra-smt-07/

Vila i frid Derbimann1 (F)

Qui rogat, non errat -- "Den som frågar har inte fel"
KarlssonPoTaket
Elmoped

Ztraand skrev:Har inget faktabelägg på detta men jag tycker det verkar som ebs/d50 (piaggio och derbimotorn) är lättare att sälja jämnfört med AM6 mopederna. Jag tycker Derbi Senda är ett klokt val. Finns en på min gamla skola som kör GPR, och han är verkligen retad och utpekad för att köra en moped som ser ut som en vanlig hojj men går som en symaskin..

Det verkar som det bästa men det jag hade tänkt mig var att jag trimmade GPR:en så den gick som en typ som en lätt mc :P Det vore väl gött ?
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

KarlssonPoTaket skrev: Det verkar som det bästa men det jag hade tänkt mig var att jag trimmade GPR:en så den gick som en typ som en lätt mc :P Det vore väl gött ?
Oeknomiskt antagligen om du ska få den att gå som en lätt MC och klara av det i hundratals mil.
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten

Inlägg av Gröngöling »

Ska du trimma den så kan du lika gärna bara köpa en GPR 125 och köra? Så får du bara olovlig körning och inte framförande av oregistrerad mc=mindre böter.
Well do ya, punk?
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

KarlssonPoTaket skrev:
Ztraand skrev:Har inget faktabelägg på detta men jag tycker det verkar som ebs/d50 (piaggio och derbimotorn) är lättare att sälja jämnfört med AM6 mopederna. Jag tycker Derbi Senda är ett klokt val. Finns en på min gamla skola som kör GPR, och han är verkligen retad och utpekad för att köra en moped som ser ut som en vanlig hojj men går som en symaskin..

Det verkar som det bästa men det jag hade tänkt mig var att jag trimmade GPR:en så den gick som en typ som en lätt mc :P Det vore väl gött ?
Senda är inte lättmekat! Alla klagar ju på hur trångt förgasaren sitter.
Helt Räser
Användarens profilbild
tS
Farsans gamla zündapp

Inlägg av tS »

Senda är enligt mig allt ifrån lätt meckat.. , allt sitter ju tätt som fan. Att byta munstycke måste man ta bort en massa dret för att komma åt typ..
En lättmekad moped är Rieju Drac, bland crossarna då. Beta likaså verkar de som.
Men ska du köra orginal tycker jag du inte ska köpa en cross, satsta på någon rolig scooter isåfall.
[spoiler]Bild[/spoiler]
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR

Inlägg av Macko96 »

DT50r! En otroligt fin moppe som är lättmekad!

har en till salu! http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... -dt50r-94/
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
Nicke_95
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Nicke_95 »

tS skrev:Senda är enligt mig allt ifrån lätt meckat.. , allt sitter ju tätt som fan. Att byta munstycke måste man ta bort en massa dret för att komma åt typ..
En lättmekad moped är Rieju Drac, bland crossarna då. Beta likaså verkar de som.
Men ska du köra orginal tycker jag du inte ska köpa en cross, satsta på någon rolig scooter isåfall.
beta är då inte lättmekade bara för att byta munstyckye måste du ta loss tanken osv. På Senda är det bara å vinkla förgasaen så kommer sdu lätt åt.
R
Användarens profilbild
tS
Farsans gamla zündapp

Inlägg av tS »

Nicke_95 skrev:
tS skrev:Senda är enligt mig allt ifrån lätt meckat.. , allt sitter ju tätt som fan. Att byta munstycke måste man ta bort en massa dret för att komma åt typ..
beta är då inte lättmekade bara för att byta munstyckye måste du ta loss tanken osv. På Senda är det bara å vinkla förgasaen så kommer sdu lätt åt.
R
Men är de itne väldigt lätta att ta bort tanken på dom? några skruvar typ bara? Är de verkligen de på sendorna?
På Drd är det ett helvete iallafall.., röret måste typ bort och sen kommer ramen där så går typ inte få på luftslangen sen..
Roxon där i mot är väldigt lätt mekad!
Köp min snake förresten! den är väldigt lätt mekad, ta en titt!
|
V
[spoiler]Bild[/spoiler]
KarlssonPoTaket
Elmoped

Gröngöling skrev:Ska du trimma den så kan du lika gärna bara köpa en GPR 125 och köra? Så får du bara olovlig körning och inte framförande av oregistrerad mc=mindre böter.
Hmmm, really?
Användarens profilbild
moppenissen96
Kinaraket

Inlägg av moppenissen96 »

Senda , starta en omröstning
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare

Inlägg av TuZx »

testa olika moppar. ingen idé folk jämför ebs/d50b0 mot AM6 motorer.ta den du tycker om bäst,snyggast,skönast att köra lika lätt att få trim till dom moterna endå om de skulle vara så du trimma.
kolla in mitt beta rr projekt :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=37329 (del1)

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46884 (del2)

säljer betan i delar,har av dig/er i chatten om vad ni söker!
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Nicke_95 skrev:
R
Sluta snacka skit byter munstycke på min beta på högst 30sek

Fall du ska trimma mycket så kör på en med AM6, Derbi krånglar bara;)men vore mer värt med 125 än trimmad moppe

125 mer effekt, billigare, mindre böter,mer driftsäker
Moppe, mindre effekt, dyrare,mer böter,min drift säker, du får byta kolv efter 50m;)+ kommer låta som fan så dina grannar kommer hata på dig:p
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare

Inlägg av TuZx »

Nicke_95 skrev:
R
va fan snackar du om?
kolla in mitt beta rr projekt :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=37329 (del1)

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46884 (del2)

säljer betan i delar,har av dig/er i chatten om vad ni söker!
KarlssonPoTaket
Elmoped

Okej, Rieju RRX SM eller Derbi Senda? (Båda 07)
Användarens profilbild
Nicke_95
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Nicke_95 »

TuZx skrev:
Nicke_95 skrev:
R
va fan snackar du om?
Min kompis som har en beta RR från 02 är omöjligt byta munstycke utan att ta loss tanken sedan för att byta cylinder måste ju kyl och allt möjligt loss.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Nicke_95 skrev:
TuZx skrev:
Nicke_95 skrev: beta är då inte lättmekade bara för att byta munstyckye måste du ta loss tanken osv. På Senda är det bara å vinkla förgasaen så kommer sdu lätt åt.
R
va fan snackar du om?
Min kompis som har en beta RR från 02 är omöjligt byta munstycke utan att ta loss tanken sedan för att byta cylinder måste ju kyl och allt möjligt loss.
Då är ni allmänt dåliga.

Ta den som är snyggast/känns bäst
Användarens profilbild
derbeyy
Farsans gamla zündapp

Inlägg av derbeyy »

Derbi Senda, du tröttnar på scooter och tro mig, de är roligare att varva med cross än scooter inför tjejerna ;)
Skriv svar