Hejsan har en Peugeot trekker som går fint på tomgång men när man gasar så dör den. Men om jag håller in bromsen lite så dör den inte utan sticker iväg som vanligt! Kan det ha nåt med att kopplingen och remmen snurrar för fullt på tomgång?
Tacksam för svar!
Skivorna är ej original men backarna är det elr va man säger. Gröna kopplinsfjädrar. Vit tryckfjäder 70cc dellorto 21mm men varför skulle det vara förgasaren om den funkar bra med bromsen inne lite?
Skulle verkligen behöva hjälp det är nästan så att man betalar för att få svar.
Peugeot trekker:
Setup:
Airsal 70cc techracing
21 mm dellorto förgasare
Laser xpro elr leo vince hanmade men ska köpa yasuni r elr polini for race rör!
Racing vev
Luftfilter racing
Sen en massa annat skit
Det konstiga är också att när man inte håller in bromsen och gasar börjar det poffa i avgassystemet som om den skulle få för mycket. Men sen när man håller in bromsen lite så varvar den upp och accar skapligt!
Peugeot trekker:
Setup:
Airsal 70cc techracing
21 mm dellorto förgasare
Racing vev
Luftfilter racing
Sen en massa annat skit
Ztraand skrev:Tror att du är på rätt spår. Låter som nåt felar vid innanför variatorkåpan Vad det kan vara, det vet ja inte. Men förgasaren är inte felet iaf.
Sen blir kopplingen jätte het varför det?
Peugeot trekker:
Setup:
Airsal 70cc techracing
21 mm dellorto förgasare
Racing vev
Luftfilter racing
Sen en massa annat skit
Så är det med min kompis trekker också,han måste hålla in bromsen för att ta sig framåt,släpper han bromsen så går den inte framåt ,o släpper han bromsen i full fart så blir de avgassmällar
Dawidd skrev:Så är det med min kompis trekker också,han måste hålla in bromsen för att ta sig framåt,släpper han bromsen så går den inte framåt ,o släpper han bromsen i full fart så blir de avgassmällar
Precis lika med min den smäller också
Peugeot trekker:
Setup:
Airsal 70cc techracing
21 mm dellorto förgasare
Racing vev
Luftfilter racing
Sen en massa annat skit
Ztraand skrev:Tror att du är på rätt spår. Låter som nåt felar vid innanför variatorkåpan :) Vad det kan vara, det vet ja inte. Men förgasaren är inte felet iaf.
Sen blir kopplingen jätte het varför det?
Hmm den anstränsg ju därför hettas den upp. Gör så att du tar av variatorkåpan, ställer mobilen med kameran riktad mot koppling o allt där innanför sen gasar du och sen gasar & bromsar. Sen spela upp filmen och se om nåt händer. Lägg gärna upp filmen på TSR med. Så kan vi får lite mer inblick i problemet :)
Peugeot trekker:
Setup:
Airsal 70cc techracing
21 mm dellorto förgasare
Racing vev
Luftfilter racing
Sen en massa annat skit
Squabmaster skrev:Hej allt hänger på luften!! Det är det på alla Peugeot. går bara med original luftfilter :/
Men vad har luften med bromsen att göra undrar jag? Ska jag ha luftburk?
Peugeot trekker:
Setup:
Airsal 70cc techracing
21 mm dellorto förgasare
Racing vev
Luftfilter racing
Sen en massa annat skit