Har först dragit v-ringen och sedan bytt till ostrypt stage 6 cdi utan märkbar skillnad. Moppen går fortfarande i 45 och maxvarv är 7000 rpm precis som tidigare. Några förslag på varför det inte händer något? Det är en PGO T-Rex från 06/07. På cdi:n köpt från twostroke stöd det Peugeot men antar att jag fått rätt och att det i många fall är samma box till flera märken.
Har först dragit v-ringen och sedan bytt till ostrypt stage 6 cdi utan märkbar skillnad. Moppen går fortfarande i 45 och maxvarv är 7000 rpm precis som tidigare. Några förslag på varför det inte händer något? Det är en PGO T-Rex från 06/07. På cdi:n köpt från twostroke stöd det Peugeot men antar att jag fått rätt och att det i många fall är samma box till flera märken.
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Saile96.
Jag råder dig att skaffa lite motorkunskap innan du börjar vilseleda folk.
Din moped orkar kanske inte varva mer? Har tagit bort v ringen på min slider 2011 och den gör 70 på raksträcka. Har inte bytt munstycke så oroa dig inte över det.
Ivarsson16 skrev:Saile96.
Din moped orkar kanske inte varva mer? Har tagit bort v ringen på min slider 2011 och den gör 70 på raksträcka. Har inte bytt munstycke så oroa dig inte över det.
Precis, v-ring o CDI har ingen som helst påverkan på munstycket! Wolfbane, antar att du köpte moppen begagnad, kan inte vara så att förra ägaren satt i helt fel vikter så att den inte orkar varva ur?
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Förre ägaren var en medelålders man och det verkade inte som om någon har öppnat kåpan in varianter och rem innan. Bör jag gå ner i vikter för att få den att orka varva ur eller?
wolfbane skrev:Förre ägaren var en medelålders man och det verkade inte som om någon har öppnat kåpan in varianter och rem innan. Bör jag gå ner i vikter för att få den att orka varva ur eller?
Japp!
Stage6 flatside pwk 21mm säljes med insug munstycken. Passar Derbi!
vikterna kan ha blivit kantiga därmed blir dom lättare och de blir svårare att uppnå full toppfart testa med att sätta i nya vikter lättare om de behövs
Ivarsson16 skrev:Saile96.
Ok, skall testa både med nya vikter i original samt att gå ner något gram för att se om det blir någon skillnad. Svårtrimmad jäkel den här. Vill inte heller lägga en tusenlapp på ett nytt bullrigt rör bara för att komma upp i fart.
Förresten, hur vet man om ens moppe är direktinsprutning eller ej? Hittar ingen info om det i handboken. Frågar därför att jag i ett annat forum läst att man måste strypa av ECU:n vid variatorstrypning för att inte få en skuren motor, om den är direktinsprutad. Ska villigt erkänna att det låter som grekiskan för mig.