jag har satt på en ny cylinder på aeroxen men den vill inte starta, tror att den inte får vakum nån som varit med om detta som vet vad felet kan vara ?
adamsson_97 skrev:har inte bytt munstycke får dom nu till veckan, tror du att det beror på det ?
Njaa, äre original cylinder eller något snäpp vassare, typ 50cc sport - 70cc sport?
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
svara på dom frågorna så blir det lättare och hjälpa dig.
sen så tycker jag ju att den iaf borde tända till nu men munstycke bör du ju byta till lite större sen
Sant, nu när du bytt cylinder så kanske bensinen tar stopp någonstans? Kolla det som demmuus95 skrev ovan ,att tändstiftet blir blött o sådant, likadant med gnista. Har du bytt membran/reeds i sammanhang med cylinderbytet också?
testa pilla lite luftsrkuv så ska den nog hoppa igång kommer dock gå skit och rekomenderar inte att du kör med den förens du fått dina munstycken så den kan ställas in rätt
För att få vakum så får du suga i slangen, jag brukar suga sen sätta tungan för så blir det vakum konstant och då rinner det bensin