hej varje dag när jag ska starta min Roxx så måste jag stå och kicka i ca 3 min. vad fan är felet? har jag skruvat ut luftskruven förmycket när jag mecka med förgasaren? eller vad tror ni? Tack på förhand!!!
Hur långt ut har du luftskruven? alltså hur många varv från helt inskruvad till där du har den nu
Senast redigerad av Piitus96 den 28 augusti 2012, 18:57, redigerad totalt 1 gånger.
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Titta tändstiftet? Är det helt blött kan det vara att din bensin kran är kass, och att det bara rinner bensin ner konstant. Och då blir den sur och jävlig och vill inte starta. Det problemet hade jag på min aerox. Bytte vakuum kran och den funkade skit fint efteråt. Du kan testa ta ut tändstiftet, kicka 5-7 gånger max. Då kickar du bort all överflödig bensin. Sedan tillbaka med stiftet, sen testar du att starta. Blev det bättre kan du ha hittat ditt fel. Eller så är den helt enkelt ruskigt dåligt inställd ( Förgasaren ).
om du måste ha luftskruven längre ut än 3 varv så haru för litet munstycke :/ annars så är 1.5 varv ut original
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Byt kolv du kan ha dåligt komp så den inte suger bensin
Peugeot trekker:
Setup:
Airsal 70cc techracing
21 mm dellorto förgasare
Laser xpro elr leo vince hanmade men ska köpa yasuni r elr polini for race rör!
Racing vev
Luftfilter racing
Sen en massa annat skit