Nu är det så att jag skulle åka till jobbet i morse, Mopeden starta bra mm,
Åkte kanske 300 m när jag sen toppa, Lät det som en avgasar smäll typ,
Sen gick det inte gasa, Gick bara sämre och sämre tills den dog, Nu händer inget alls när jag försöker få igång den, Tyvärr vart jag tvungen att dumpa den , "Låsa" o rusa till jobbet, Bor mitt i stan atm, Så långt till närmaste garage, Kan det blive skit i förgasaren? lr något annat tips, När man försökte gasa innan den dog, Böla den bara,
Alla tips är välkomma, Jobbigt att behöva gå till jobbet fan -.-´
Nu är det så att jag skulle åka till jobbet i morse, Mopeden starta bra mm,
Åkte kanske 300 m när jag sen toppa, Lät det som en avgasar smäll typ,
Sen gick det inte gasa, Gick bara sämre och sämre tills den dog, Nu händer inget alls när jag försöker få igång den, Tyvärr vart jag tvungen att dumpa den , "Låsa" o rusa till jobbet, Bor mitt i stan atm, Så långt till närmaste garage, Kan det blive skit i förgasaren? lr något annat tips, När man försökte gasa innan den dog, Böla den bara,
Alla tips är välkomma, Jobbigt att behöva gå till jobbet fan -.-´
Det är en TBG Akros -99
Låter som topplocks packningen som gick :/
Cylinder: Malossi 70cc sport
Förgasare: Dellorto 17.5mm
Membran: Stage 6 VForce3
Rör : stage6 pro replica
Vev: Original
Variator: Polini speedcontrol 6.0g
Koppling: Malossi fly clutch röda race fjädrar
Okey. ;S Fan va jobbigt så fall.. Bytte cylinder för dryga månaden sen ;S
Fick skruva av allt för komma åt på denna modelen.. Saknar verkligen dom gammla mopederna ibland xD
potog skrev:titta till membran och insug då det låter som den tar tjuvluft
Allt sitter så jävla kompakt på den så måste skruva isär hela skiten för det mesta typ ;S Pinnen som håller hela Baken sitter rakt över membran saken sen så ärre spez bult som man inte fick bort .. Men blir vell frakta skiten till Graget 4 mil utanför stan o skruva isär allt ännu en gång.. -.-