Yamaha aerox 02 eller Peugeot speedfight 2 02?

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
MaTTiz
Elmoped
Kontakt:

Yamaha aerox 02 eller Peugeot speedfight 2 02?

Inlägg av MaTTiz »

Tjena! Sitter och funderar och vet inte vilken av mopederna som jag ska välja... aerox eller speedfight 2, båda är 02or och 30 moppar. Skulle tro att dom har gått ungefär lika långt båda två och det är liknande styling på båda.. vilken rekomenderar ni? hade väl bara tänkt köra urpluggat så inget värre trim! vilken är bäst till just detta?
Dawidd
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dawidd »

Aerox helt klart!
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

man sitter betydligt skönare på en speedfight 2 om man är lite längre, och så är det lättare och skjutsa på dom också så hade valt speedfight om du inte ska trimma så mycket :)
Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av AntonB »

Hade valt aerox, vilket jag oxå gjorde när jag skulle välja mellan speedfight och aerox.
Aerox är lättare att trimma, skönare att köra och du kommer inte ha det lätt att stunta med speedfight :P Om du nu ska det :P
Rieju SMX Projekt! Släng gärna en kommentar :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 490#578490
Bild
Användarens profilbild
Zaw
Elmoped

Aerox vs Speedfight

Inlägg av Zaw »

Jag kör en speedfight. Sitter otroligt skönt då jag är ganska lång (1,87m) mycket skönare än jag sitter på en aerox.. Får ju knappt ens plats på den! Funkar alldeles utmärkt att trimma! Min gick i 85 på platt endast med dragen v-ring, vikter o uttagen katalysator i röret.
Den är dock väldigt mycket svårare att dra av läppen på o styla över huvud taget.. Men den är ju jävligt mycket snyggare än aerox (om jag får välja) när du fixat till den ordentligt!
Men ja.. Det är en smaksak :)
Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Re: Aerox vs Speedfight

Inlägg av AntonB »

Zaw skrev:Jag kör en speedfight. Sitter otroligt skönt då jag är ganska lång (1,87m) mycket skönare än jag sitter på en aerox.. Får ju knappt ens plats på den! Funkar alldeles utmärkt att trimma! Min gick i 85 på platt endast med dragen v-ring, vikter o uttagen katalysator i röret.
Den är dock väldigt mycket svårare att dra av läppen på o styla över huvud taget.. Men den är ju jävligt mycket snyggare än aerox (om jag får välja) när du fixat till den ordentligt!
Men ja.. Det är en smaksak :)
Haha 85 med dragen vring, vikter och uttagen katalysator = glädjemätare. Om du stryper ur luftburken och pluggar ur röret helt kanske du får 80km/h på en speedfight :) Ungefär samma på aerox :P
Rieju SMX Projekt! Släng gärna en kommentar :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 490#578490
Bild
Användarens profilbild
MaTTiz
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av MaTTiz »

okej, tack för svaren alla, det lutar lite mot aerox! dock är den lite dyrare.. menmen, får se vad det blir! Kommer iallafall ha en mopd innan slutet av veckan! :twisted:
Skriv svar