Ska jag trimma?

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
samme1
Elmoped

Ska jag trimma?

Inlägg av samme1 »

Kör nu med dragen v-ring , Tagit allting för övningskörning + att jag har am körkort.

Har två stycken pro replica hemma och det frästar lite att sätta på något av dem , vad tycker ni ? Är det värt det?
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

Jaa, om du e villig att ta på ansvaret utifall du blir tagen :P
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken

Inlägg av YamahaMarcus »

eh beror på om du har massa snutar där du bor och så? Bor du typ på landet/ eller ett litet samhälle där de inte är massa snutar så visst men bor du mitt inne i stan så skulle inte ja gjort de :p Med tanke på att du hade börjat med kurserna för körkortet?
Projekt:

Volvo Duett -66 - Såld
Rieju drac -03 ( http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=45767 Till Salu )
Yamaha Slider -12 -Såld
Yamaha Aerox -02 - Såld (http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=47350)
Volvo 244 -88 - Såld
Crescent Compact
Volvo 945 ltt -96
Bilprojekt finns på "Dahlqan" på Garaget.org
Användarens profilbild
samme1
Elmoped

Inlägg av samme1 »

Japp , börjar övningsköra snart ,

Min moppe ser 100 % orginal ut och låter orginal , kör man mitt inne i stan med dragen v-ring , tror du dem provar den då?
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

Jag kör trimmat fast jag får övningsköra osv rätt mycket snutar i Jönköping även kommit rätt många till habo nu som ligger utanför där jag bor mest, har blivit omkörd av en snut och då hade jag effektrör :)

Så jag hade gjort det men det är ju självklart på egen risk

Har även en egen bil så skulle lämpet ryka blir livet ett helvete men men :P
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Trimma inte, det är inte värt för fem öre att göra det i denna åldern som man börjat övningsköra bil. Tro mig, du kommer ångra dig resten av ditt liv sedan om du åker fast.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Roxxen96 skrev:Trimma inte, det är inte värt för fem öre att göra det i denna åldern som man börjat övningsköra bil. Tro mig, du kommer ångra dig resten av ditt liv sedan om du åker fast.
du kommer ångra de i 6 månader som ditt lämp blir uppskjutet från och med dem blir stannad! när du blir stannad och du inte försöker köra ifrån elr bryter någon mer regel än fortkörning så får du ditt lämp uppskjutet i 6 månader från och med du blev stannad! så trimma på tills du blir 17 och 4 månader! :D
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
derbiofc
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av derbiofc »

Är du yngre än typ 17 år så är det väl värt risken, men annars är det inte värt det på nåt sätt med trim
Eklund^

Derbi Drd Racing!
Användarens profilbild
Turbomannen
Svårstartad skrothög

Inlägg av Turbomannen »

Jag har tänkt samma sak men sen levar man ju bara en gång :D

Sen är det lättare att stunta så därför kommer jag göra det sen kan man väl alltid ha blackbox i säkerhet :roll:
Bild
Användarens profilbild
DRD Broms
Elmoped

Inlägg av DRD Broms »

Jag kör trimmat (effektrör) nästan varje dag i stan om har aldrig blivit stoppad, även om jag möter/ser polisen ofta när jag kör. Är dock mycket riskabelt men den risken tar jag :)
Bara man ligger i låga varv när man ser polisen så är det ingen fara, har även blackbox på moppen
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

Turbomannen skrev:Jag har tänkt samma sak men sen levar man ju bara en gång :D

Sen är det lättare att stunta så därför kommer jag göra det sen kan man väl alltid ha blackbox i säkerhet :roll:

haha ja man lever ju bara en gång så trimma på förfan! :D nej men jag är drygt 17år och 4 månader och kör ändå rätt så trimmat och har aldrig ens varit nära på och bli stoppad trots att jag har mött poliser ett stort antal gånger.
kör man med förstånd så är risken att bli stoppad väldigt liten :wink:

men om din moppe låter som ett as och du kör som en idiot så är det ju självklart att du blir stoppad :roll:

men sen får du ju avgöra själv om du tycker det är värt att ta risken :wink:
Användarens profilbild
samme1
Elmoped

Inlägg av samme1 »

Helt orginal Aerox 08 med två backspeglar och den går tyst och fint
Användarens profilbild
littlebennyboi
RRxRäzer

Inlägg av littlebennyboi »

Jag har 70cc och trimrör och sportfilter och jag har mött snuten mycket på mina ynka moppeturer t.o.m legat bakom dom och sånt.. Men det är bara att ligga på hög växel om man har crossmoppe och köra lite eco-driving och sen växla ner när man ska köra om :) eller vill dra på lite extra
LittleBennyBoi

Kolla in mitt album och projekt !
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=36631
<------------------------------------------
wazy andersson
Avstängd

Inlägg av wazy andersson »

DRD Broms skrev:Jag kör trimmat (effektrör) nästan varje dag i stan om har aldrig blivit stoppad, även om jag möter/ser polisen ofta när jag kör. Är dock mycket riskabelt men den risken tar jag :)
Bara man ligger i låga varv när man ser polisen så är det ingen fara, har även blackbox på moppen
krydda
shit skiten gick sönder :(
wazy andersson
Avstängd

littlebennyboi skrev:Jag har 70cc och trimrör och sportfilter och jag har mött snuten mycket på mina ynka moppeturer t.o.m legat bakom dom och sånt.. Men det är bara att ligga på hög växel om man har crossmoppe och köra lite eco-driving och sen växla ner när man ska köra om :) eller vill dra på lite extra
no shit sherlock
wazy andersson
Avstängd

trimma inte, min kompis blev tagen och blev av med oskulden
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten

Inlägg av Gröngöling »

0/10 wazy, sämst troll...