hej jag har en moped som jag vill trimma och min kompis sa att jag måste ta ut kolven och fila den förhand för att få bättre kompression. men nu så går den jätte hackigt så jag bytte munstycke också hade 72 innan så satte i 50, men går fortfarande dåligt?
hjälp!
AntonB skrev:1. Vad för moppe har du?
2. Vad har du för setup på den?
3. Varför bytte du till 50 munstycke? Det är tillochmed för litet för original setup
1. honda mt5
2.orginal förutom att jag satt på lättare saker på den.
3. han sa jag skulle det
Senast redigerad av wazy andersson den 25 augusti 2012, 23:22, redigerad totalt 1 gånger.
Korkeen skrev:Asså jag kan inte så mycket om mopeder men jag tror du måste fiffla lite med luftskruven, det brukar gå bra om man gör det den sitter på förgasarn btw
3. Varför bytte du till 50 munstycke? Det är tillochmed för litet för original setup
1. honda mt5
3. han sa jag skulle det
Jaha honda mt5.. där kan det ju vara vilket munstycke som helst Nä men jag kan inget om mt5:or, sorry.
1. honda mt5
3. han sa jag skulle det
Jaha honda mt5.. där kan det ju vara vilket munstycke som helst Nä men jag kan inget om mt5:or, sorry.
okej tack endå! föresten vet du vart tändhatten sitter?
FreZz skrev:både du och Korkeen har gjort era konton igår och ni har båda varit i samma trådar hela kvällen och pratat nonsens jag skulle nog tro att ni trollar
korkeen? kan ni inte försöka va lite hygliga istället och hjälpa mig
tS skrev:antar att du bara trollar?
isf kan väl någon låsa..
nej jag kan verkligen ingenting om mopeder har en kompis som kan mycket som oftast alltid får hjälpa mig
Ändå så säger han att du ska ta ur kolven och fila på den trots att du inte vet vart tändhatten sitter?
Och ifall han är så kunnig kan väl han hjälpa dig?
Eller bor han inte i glötebortg som du?
sist han var hos mig så visa han vad jag skulle skruva loss, och visa en bild på en kolv och sa hur jag skulle göra bara.
han bor inte i göteborg
tS skrev:
Ändå så säger han att du ska ta ur kolven och fila på den trots att du inte vet vart tändhatten sitter?
Och ifall han är så kunnig kan väl han hjälpa dig?
Eller bor han inte i glötebortg som du?
sist han var hos mig så visa han vad jag skulle skruva loss, och visa en bild på en kolv och sa hur jag skulle göra bara.
han bor inte i göteborg
'
Okej, ifall han hade visat dig vad som skulle tas bort för att komma åt kolven hade han visat tändhatten men okej, har du gjort de han sa om kolven?
ja han visa men inte visste jag att det var tändhatten. ja tyvär gjorde jag som han sa, men han kommer ner i veckan och ska hjälpa mig att fixa den igen !
TuZx skrev:mt5er är ganska så bra strypta (då jag har en själv)
strypningar som jag vet är
- en växel
- insuget är strypt
- röret
- strypt cdi
som sagt mt5er går inte jätte fort med urpluggad orginal rör.min göra 50-55 med urpluggad trimrör o 13/48
byt till 70cc eller större o trim rör.
min kompis hade sagt fel till mig jag skulle ha 150mm munstycke i för det ska funka inte 50. och att om det inte funkar kan jag ha filat för hårt i kolven
wazy andersson skrev:
min kompis hade sagt fel till mig jag skulle ha 150mm munstycke i för det ska funka inte 50. och att om det inte funkar kan jag ha filat för hårt i kolven
Byt till 70cc om du vill ha bättre komp!
Senast redigerad av DRD Broms den 26 augusti 2012, 12:12, redigerad totalt 1 gånger.
wazy andersson skrev:
vart hittar jag en bra? kollade igår på rusta och det fanns bara för 50cc
wazy andersson skrev:
vart hittar jag en bra? kollade igår på rusta och det fanns bara för 50cc
Rensat tråden på oftopic, ja hela tråden är troll dränkt i stort sett. Men om det hade varit en 100 procent seriös TS så hade majoriteten av denna tråden fått varning pga dåligt beteende. Så skärp er. Misstänker ni att de är en troll tråd, bara ge fan i att skriva i den istället, gör allting så mycket enklare. TACK.
Men jag låser tråden eftersom den spårat ut fullständigt, och trådskaparen du har brytit mot ett antal regler som du själv får klura ut. Skicka ett pm till mig om vad du gjort för fel. Efter du klurat ut vad för fel du gjort / va för regler du brytit mot, så får du skicka ett pm till mig om det. Så låser jag upp tråden igen om det är tillräckligt seriöst. Gör du en ny tråd istället för att höra av dig till mig, så åker du långt åt helvete bort ifrån denna sidan inom snar framtid. Bevisar bara hur omoget beteende du framför.