hej. undar vad man ska köpa för Derbi? Antingen en drd pro eller en drd racing? Vilken är skönast att köra? Jag har kört båda men undrar va ni tycker. Vilken är lättast att trimma? Är det strypt cdi på dom?
Senast redigerad av groonie den 23 augusti 2012, 16:50, redigerad totalt 1 gånger.
david96 skrev:samma motor/samma ram bara olika färger/kåpor väl? :S
Nupe, racing har samma ram som sendorna men pro har aluminiumram, racing har vanlig gaffel, pro har USD, o lite sånt så skulle helt klart välja en pro, helt sjukt nice mopeder.
Nupe, racing har samma ram som sendorna men pro har aluminiumram, racing har vanlig gaffel, pro har USD, o lite sånt så skulle helt klart välja en pro, helt sjukt nice mopeder.
tycker också att pro är snygga men så jobbigt med rör till dom. jag vill ha ett leovince v6 rör:) bara för dom låter så underbart:)
groonie skrev:kommer nog bli en drd pro med ett gianelli rör på eller ett underliggande V6 rör:) men är det ostrypt cdi på dom?
Det är strypt cdi på drd pro som bland annat stryper vid 8000rpm. Men du ska helt klart köra på drd pro, otroligt sköna och grymma bromsar. Du kan kolla mitt galleri om du vill se min gamla drd pro
Testade ett gianellt 2t överliggande, den gick sjukt bra! Säkringen var dock dålig så hastighetsmätaren funkade inte när jag testade det. Hade gärna viljat veta hur fort den gick skulle gissa på 90
groonie skrev:kommer nog bli en drd pro med ett gianelli rör på eller ett underliggande V6 rör:) men är det ostrypt cdi på dom?
Det är strypt cdi på drd pro som bland annat stryper vid 8000rpm. Men du ska helt klart köra på drd pro, otroligt sköna och grymma bromsar. Du kan kolla mitt galleri om du vill se min gamla drd pro
Testade ett gianellt 2t överliggande, den gick sjukt bra! Säkringen var dock dålig så hastighetsmätaren funkade inte när jag testade det. Hade gärna viljat veta hur fort den gick skulle gissa på 90
AntonB skrev:
tack. men hur sitter pluggen i original röret?
mynningen
men hur? asså svettsad eller en stor sak man måste borra?
groonie skrev:
tack. men hur sitter pluggen i original röret?
mynningen
Sitter väl med svetsloppor som de flesta pluggar
Senast redigerad av Piitus96 den 25 augusti 2012, 23:58, redigerad totalt 1 gånger.
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Du måste inte köpa ostrypt cdi, det är ostrypt org. Bara att när det är org orkar den inte varva så du får håll fullgas längre för att det ska öka.
Har mk thrower och org cdi och det funkar prima, varmar tills den inte får tillräckligt med bensin
groonie skrev: Sitter väl med svetsloppor som de flesta pluggar
??
Råkade skriva i det jag citerade, men pluggarna brukar sitta med svetsloppor
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
QviW skrev:Du måste inte köpa ostrypt cdi, det är ostrypt org. Bara att när det är org orkar den inte varva så du får håll fullgas längre för att det ska öka.
Har mk thrower och org cdi och det funkar prima, varmar tills den inte får tillräckligt med bensin