Lysen slutar fungera när man gasar, fungerar bara på tomgång

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
hasteone
Elmoped

Lysen slutar fungera när man gasar, fungerar bara på tomgång

Inlägg av hasteone »

Tja, har en Yamaha Aerox 2001

Lysena funkar bra på tomgång, men när man gasar så slutar lysena att fungera, jag tror det är laddningsrelät (Laddnings regulatorn) den som sitter under tändningen, vad kan det annars va? Måste veta, för vi beställer på söndag tror jag! Vill tillägga att jag tror att det är laddningsrelät eftersom att det var tre sönderbrända /skavda sladdar och en sladd som hade gått av där, det reparerade min far så åtminstone så lyser lysena på tomgång, men när jag gasar så slutar de fungera, snälla hjälp!
Senast redigerad av hasteone den 25 augusti 2012, 18:13, redigerad totalt 1 gånger.
Dawidd
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dawidd »

Kan vara generatorn
hasteone
Elmoped

Inlägg av hasteone »

Dawidd skrev:Kan vara generatorn
Jaha okey, farsan trodde det först men jag vet inte, i med att jag märker inget när jag kör, för om det hade vart generatorn så hade jag väl känt ngt med tändningen, jag menar tändningen hade väl också slutat att fungera?
Dawidd
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dawidd »

na tror inte de, generatorn ska ju gå på tomgången också, om du fattar ,så att lyset lyser bra utan att du behöver gasa :)
hasteone
Elmoped

Inlägg av hasteone »

Dawidd skrev:na tror inte de, generatorn ska ju gå på tomgången också, om du fattar ,så att lyset lyser bra utan att du behöver gasa :)
Men lysena lyser ju på tomgång, men slockanr när jag gasar vad är det för fel? :S
Dawidd
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dawidd »

inte en aning då,men testa och byt ut generatorn
Skriv svar