
MvH Tbaaaaaaaaaay

Tja, jag vet inte om det är laddningsrelät (LAddnings regulatorn) den som sitter vid styret under tändningslåset som är trasigt, för när jag gasar sp slutar mina lysen att fugnera, men de fungerar när jag har min Yamaha Aerox på tomgång, Snälla hjälp!demmuus95 skrev:Det är nog troligast att det är spänningsregulatorn som är trasig och den ser ut så här: http://www.twostroke.se/product.asp?product=20992 den sitter nedanför tändningslåset på ramen![]()
Men du kan ju kontrollmäta att den verkligen är kass innan du köper en ny. Sätt en multimeter över batteripolerna + och - och starta sedan moppen och varva lite. Då bör mätarvärdet stiga till ca 13-14volt gör det inte det så är det spänningsregulatorn som troligtsvis är trasig, då det är elektronik som det handlar om så kan det vara lätt hänt att den ger upp.
Men funkar lampor och sådant då?
hasteone skrev:Tja, jag vet inte om det är laddningsrelät (LAddnings regulatorn) den som sitter vid styret under tändningslåset som är trasigt, för när jag gasar så slutar mina lysen att fungera, men de fungerar när jag har min Yamaha Aerox på tomgång, Snälla hjälp!demmuus95 skrev:Det är nog troligast att det är spänningsregulatorn som är trasig och den ser ut så här: http://www.twostroke.se/product.asp?product=20992 den sitter nedanför tändningslåset på ramen![]()
Men du kan ju kontrollmäta att den verkligen är kass innan du köper en ny. Sätt en multimeter över batteripolerna + och - och starta sedan moppen och varva lite. Då bör mätarvärdet stiga till ca 13-14volt gör det inte det så är det spänningsregulatorn som troligtsvis är trasig, då det är elektronik som det handlar om så kan det vara lätt hänt att den ger upp.
Men funkar lampor och sådant då?Vill inte köpa ett laddningsrelä (Laddnings regulator) om det inte är felet, onödiga pengar.