Har en Derbi Senda xtreme 06 och på de flesta nya moppar så e allt så jävla trångt så man kmr nt åt mkt alls. på den sidan där luftburksslangen lr va de e sitter går nt att ta loss typ. nån som har nån idé på va man kan göra?
DerbiGangster skrev:Har en Derbi Senda xtreme 06 och på de flesta nya moppar så e allt så jävla trångt så man kmr nt åt mkt alls. på den sidan där luftburksslangen lr va de e sitter går nt att ta loss typ. nån som har nån idé på va man kan göra?
ta av tanken!
så måste jag iaf göra när jag tar av förgasaren på min dt som är trång som fan att meka i.
du behöver inte plocka isär moppen för o ta av förgasaren på en Senda, gjorde det senast för 1 timme sen pga sprucket insugsgummi
Om jag fattat det rätt så sitter den fast i luftbox slangen, testa att bara att spruta i lite smröjmedel o försök få in en mejsel i mellan förgasren o gummit, sen är det bara att bända te så brukar den åka av
Mopeder är som hundar, dom behöver trimmas då o då
DerbiGangster skrev:hahah okej men ska flottörskålen och munstyckena ligga i bensin oxå lr mena du att d nt heller ska läggas i?
Exakt ALLT ska ner i förgasaren
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
DerbiGangster skrev:vadå allt ska ner i förgasaren? ja ska rengöra den
Ja, varenda skruv, munstycke o skål o sådant ska ner, alltså HELA förgasaren ska ner i bensin, fast det ska vara i delar
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...