( UPDATE!!! )Unik Honda MT50 projekt !!

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på cross och supermotard. Inga frågor i detta forum!
Användarens profilbild
Boban xD
Elmoped
Kontakt:

( UPDATE!!! )Unik Honda MT50 projekt !!

Inlägg av Boban xD »

Tjenare tjenare! :D Nu efter jag blivit klar med min Derbi så ville jag köpa en till moppe att göra i ordning :)

Historia: När jag gick på dagis så hade jag en kompis som hade en storebror som körde runt på en mt5a, var inte intresserad så mycket då eftersom jag var bara runt 4-5 år xD Men nu är jag 15 bast och har letat runt på blocket ett tag efter en MT så kom ja på att min dagiskompis ( som nu är min klasskompis) bror hade en mt5a hemma så jag snackade med wille, som han heter, och han sa att den finns kvar och den har ståt still i flera år :s , men jag frågade efter ett pris och han sa, 800kr :) så jag gick hem till honom och hämtade moppen ;)

Färdigt: :D
Kommer: :)
Kanske: :shock:

Styling:

Höjningsats bak :)
nytt styre :)
Blåa kåper :)
Blå tank :)
Blåa Nav/broms :shock:
Vit eller svart sadel :)
Silver motor :)
Silver sving :)
Silver ram :)
Silver stöd :)
Kromade fälgar :D
Kromat avgassystem :)
Crossplatta :)
Biltema framstänka :)
Full Dimond Rentall handtag :)

Setup:
70cc (Portad) :)
Förgasare 24mm typ Mikuni :)
Insugsplatta Honda 24mm :)
Kromat Jamarcol Honda MT 50 :)
Sportluftfiler :D

Jag köper alla delar på www.alvars.se , www.bike.se och www.biltema.se

Bild
Bild

så ser den ut idag, när jag köpte den hade jag ingen kamera :( men de som satt på var framstänka, framlykta, hastighetsmästare, org baklampa och sidokåperna.

Bild

moppen till vänser är min Derbi och så ser den ut idag, hade ingen bra bild på den men här gör jag iordning den till brodalenmeetet med min polare ;)

UPDATE!! 23-08-2012[spoiler]Bild
Resultatet efter polering på fälgarna, dock synd att det var rost på dem :(

Bild

Kapade bort lampfästena med en vinkelslip :) (MITT FAVORIT VERKTYG!!!)

Bild
Bild

Tog bort ljuddämparen som inte sitter fast i ngt och slipade ner röret, och där ser ni resultatet av det ;)

Bild

HAHAHAH min fina dödare ist för tändningslås xD

Bild
såhär ser den ut nu ;)

Kommentera gärna om vad ni tycker ;) ska byta ut ljuddämparröret, som är i koppar nu för vill svetsa på röret i själva avgasröret :)

[/spoiler]
UPDATE!! 11-09-2012 [spoiler]

Hallå alla TSR:are, jag ber så iom ursäkt att jag inte har uppdaterat på väldigt länge ... Jag har haft lite problem osså med olika saker. men aa, nu kör ja igen och hoppas ni fortfarande vill se vad jag gör i mitt garage! :D

Bild

Jag och min polare började plocka ner hela moppen för slipning och lackering :) !

Bild

MIN underbara motor som är lite fu*kad just nu ....

Bild

Lite motorolja som kom ur motorn, mycket av det hamnade på arbetsbordet för jag gick och gjorde annat och senvar det en stor pöl där...

Bild

Och aa.... här är hela min MT50 i delar, alla delar finns med på bilden utom generatorkåpan ;)

LITE BILDER SOM INTE HAR NGT MED PROJEKTET ATT GÖRA!!!

ghaaa. var i skolan och körde lite på rasten, sen stod jag i en uppförsbake och väntade in mina polare eftersom att jag körde ifrån dem så lätt :( då var det rullgrus där jag satte ner foten och tappade balansen för att foten gled åt helvete... frambromshandtagets knopp gick av bara trodde ja och körde iväg men det lät som fan, tänkte inte mer på det.
Skolan slutade och jag kom hem och skulle tvätta moppen och då ser jag att fästet vid bakbromsen har gått av och fattar att det är hål i skiten ...

Bild

Dock lite fu*kad bild ?!, såg det idag i skolan ....

Bild

Kommentera gärna om vad ni tycker, finns inte så mycket att tycka änsålänge :/ :D[/u][/spoiler]
Senast redigerad av Boban xD den 11 september 2012, 20:50, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Hugge66
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Hugge66 »

coolt projekt älskar mt , ska absolut följas!

men en fråga vad är det som gör den unik? ;)
Användarens profilbild
HondaPojkeN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av HondaPojkeN »

Mt e fint! kommer följas ,
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

MT5 !!!!!!!!! om du ska trimma så är det ny tändning som gäller då org suger ;) kan va bra att veta :)
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
Boban xD
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Boban xD »

Hugge66 skrev:coolt projekt älskar mt , ska absolut följas!

men en fråga vad är det som gör den unik? ;)
ska ha den till en fucko moppe samt så ska den vara riktigt snygg och fräsh :) Kanske bygger ngt stuntaktigt av den också, de ända snygga/fräsh mt5or jag sätt är
denna: http://mt5.se/bilder/9171-unik-honda-mt5.html
och en helgrön MT5a :) svårt att förklara men du kommer se sen ;)
Användarens profilbild
Boban xD
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Boban xD »

potog skrev:MT5 !!!!!!!!! om du ska trimma så är det ny tändning som gäller då org suger ;) kan va bra att veta :)
vet inte om den är bytt, men det står NGK på tändhatten, gör det nog på alla men efter som att moppen kommer från 85 eller ngt så :S vet inte men aa ska ta reda på om den är bytt ;)
Användarens profilbild
Kiesler
Avstängd

Inlägg av Kiesler »

potog skrev:MT5 !!!!!!!!! om du ska trimma så är det ny tändning som gäller då org suger ;) kan va bra att veta :)
Självklarhet att tändningen inte är någon höjdare vid högre varv när den är gjord för 49cc och runt ~8k/rpm.
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

Kommer absolut följas! :)
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
Användarens profilbild
Tobbe12359
Elmoped

Inlägg av Tobbe12359 »

Mt5 är fina grejer :)
Kommer följas :)
Mackanboi
Elmoped

Inlägg av Mackanboi »

Alltid lika kul med en fräsch mt5a kommer följa! :)
Skriv svar