till mitt problem då, när jag körde in den så körde jag hyfsat lungt, toppade aldrig eller nåt sånt. körde med lite för lite munstycke tror jag, (chokade) och den värmenöp när jag låg runt 70 km/h, den hade då gått en 10-12 mil. rulla igång den efter några minuter och körde vidare.
senare så värmenöp den 3 dager efter det igen och då kollade jag vattnet i kylaren, vilket behövde påfylling.
Och det tyckte jag var lite konstigt för den ska väll inte förlora så mycket vatten? jag har ju kört en 600 mil innan med bara trimmrör utan att fylla på kylarvatten:S
men hursom hällst så bytte jag upp mig lite i munstycke och trodde det skulle gå bättre, men det gjorde det ju inte! den värmenöp efter en 20 mil igen när jag låg i en 65-70 km/h.
efter det så satte jag på mitt sportluftfilter och höjde munstycket till 115(kunde inte gå högre utan att det blöddrar) och tyckte det funkade förjävla bra! kunde köra en 2 veckor men sen så kom det igen... då nöp den ytterligare en gång då jag låg i en 80 km/h, (då hade den gått runt 50 mil)
Jag väntade 5 minuter och startade den igen, körde hem och kunde då fylla på kyllarvatten igen ?:/ ca 1 glas vatten gick ner i tanken. ska den förlora så mycket vatten? kan det ha med att jag kör med för mycket olja på?
anyway, en kompis ska hona cylindern och så ska jag köpa en ny kolv eftersom kolven har många repor i sig

Så har ni några förslag på varför den nyper? kör med 17,5 mm förgasare och gasar nästan alldrig fullt, när jag gör det så är det bara i några sekunder sen så släpper jag på gasen till 3/4.
Och tror ni att cylindern är skrot den me? ska plocka ner skiten imorn och kolla.
tack på förhand! sry om det blev lite mycket text.