ingen plats för luftfilter på peugeot xps??!

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
swede240
Elmoped

ingen plats för luftfilter på peugeot xps??!

Inlägg av swede240 »

tjenare! hade tänkt o byta ut den j*vla plastlådan där bak mot ett öppet luftfilter.. men märkte att det inte finns någon chans att få dit det då det är så jäkla trångt mellan insuget o bakdämparn, hjälp?? :O
Användarens profilbild
rexzo
The king of the forest

Re: ingen plats för luftfilter på peugeot xps??!

Inlägg av rexzo »

swede240 skrev:tjenare! hade tänkt o byta ut den j*vla plastlådan där bak mot ett öppet luftfilter.. men märkte att det inte finns någon chans att få dit det då det är så jäkla trångt mellan insuget o bakdämparn, hjälp?? :O
Dra en slang från förgasaren så att du kan placera luftfilter på något annat ställe, men ryms det inte med ett 90 graders sportluftfilter?
Full gas inge knas
Rieju mrx 2006
Användarens profilbild
swede240
Elmoped

Inlägg av swede240 »

ett 90 graders skulle säkert gå men hittar ingen som går på insuget, jag har 38mm på min. men om jag skulle dra en slang.. vad ska jag köpa för sorts slang då? behöver ju va något böjbar men ändå tillräckligt hård så man kan klämma fast ett luftfilter på den?
euroman
Farsans gamla zündapp

Inlägg av euroman »

Tjenare

Köp en slang till tex ett kylsystem på en bil som har 90 grader? :) och sen valfritt luftfilter.

Köpte en slang på biltema som var ca40mm som var till ett kylsystem funkade super. :D

finns ju andra slangar med man får ha lite fantasi och itne bara tänke moppe ;)
Zundapp ks50 70cc athena "agge steg2+ port" mikuni 20mm racerör, race stake, Nerplockad för mer portning samt renovering av ram och motor!
Skriv svar