tjeena! jag har fått rätt mycket repor på min metrakit handmade 70cc´s kolv, och innan jag köper ny tänkte jag fråga här om det går att fixa till det ?
t.ex om det skulle gå med ett slätt sandpapper med vatten eller liknande, cylindern går ju att hona så.
generictriggersm skrev:tjeena! jag har fått rätt mycket repor på min metrakit handmade 70cc´s kolv, och innan jag köper ny tänkte jag fråga här om det går att fixa till det ?
t.ex om det skulle gå med ett slätt sandpapper med vatten eller liknande, cylindern går ju att hona så.
funderar på det, men den har bara gått 100 mil och en ny kommer kosta 800 kr :S
by the way, den har värmenypit också, fårstår dock inte varför :/ alla jag känner varvar skiten ur deras mopeder man jag ligger nästan aldrig på full gas, jag kör med ett bra munstycke i och mer olja! vattnet är på den nivån den ska vara på i kylaren med.
generictriggersm skrev:funderar på det, men den har bara gått 100 mil och en ny kommer kosta 800 kr :S
by the way, den har värmenypit också, fårstår dock inte varför :/ alla jag känner varvar skiten ur deras mopeder man jag ligger nästan aldrig på full gas, jag kör med ett bra munstycke i och mer olja! vattnet är på den nivån den ska vara på i kylaren med.
någon som har förslag på vad det kan vara?
Vad äre för färg på stiftet? Och är du säker på att den kyler (du ska kunna ha handen på cylindern). Om du känner reporna är det ganska kört.
varm blir cylindern men det är inte så jag bränner mig, och reporna känner jag har inte öppnat cylinder nän men tog loss röret och kikade in, såg inte jätte mysigt ut om jag ska säga så, dock har jag nog kört en 15-20 mil med dom reporna, kan det ha skadat cylindern mycket då?
generictriggersm skrev:varm blir cylindern men det är inte så jag bränner mig, och reporna känner jag har inte öppnat cylinder nän men tog loss röret och kikade in, såg inte jätte mysigt ut om jag ska säga så, dock har jag nog kört en 15-20 mil med dom reporna, kan det ha skadat cylindern mycket då?
Kan hända, men köp en ny kolv och se till så den får rätt mängd bensin!
vet att den får lagom med bensin:) har tästat 120, var för mkt och dom gångerna jga tästade att toppa så kunde jag inte röra choken med 115 munstycke, men får väll bli ny kolv
generictriggersm skrev:funderar på det, men den har bara gått 100 mil och en ny kommer kosta 800 kr :S
by the way, den har värmenypit också, fårstår dock inte varför :/ alla jag känner varvar skiten ur deras mopeder man jag ligger nästan aldrig på full gas, jag kör med ett bra munstycke i och mer olja! vattnet är på den nivån den ska vara på i kylaren med.
någon som har förslag på vad det kan vara?
Vad äre för färg på stiftet? Och är du säker på att den kyler (du ska kunna ha handen på cylindern). Om du känner reporna är det ganska kört.
så om du har kört en cirus 5 mil med några mindre stopp utan att motorn blivit avstängd så ska du kunna ta på cylindern utan du bränner dig? skulle inte tro de va..
generictriggersm skrev:funderar på det, men den har bara gått 100 mil och en ny kommer kosta 800 kr :S
by the way, den har värmenypit också, fårstår dock inte varför :/ alla jag känner varvar skiten ur deras mopeder man jag ligger nästan aldrig på full gas, jag kör med ett bra munstycke i och mer olja! vattnet är på den nivån den ska vara på i kylaren med.
någon som har förslag på vad det kan vara?
Vad äre för färg på stiftet? Och är du säker på att den kyler (du ska kunna ha handen på cylindern). Om du känner reporna är det ganska kört.
så om du har kört en cirus 5 mil med några mindre stopp utan att motorn blivit avstängd så ska du kunna ta på cylindern utan du bränner dig? skulle inte tro de va..
det blir ju klart väldigt varmt, men det är inte så att man får bränskador som man får om du går när röret med knät t.ex
det går ju o hålla en liten stund
körde en sväng me moppen nu och kollade kylarvattnet, och det behövdes fylla på , och det var faktiskt rätt mycket som gick i, kan det vara att det är för mycket olja så att den blir för varm? endå så kunde jag hålla på cylindern efter jag hade kört
generictriggersm skrev:körde en sväng me moppen nu och kollade kylarvattnet, och det behövdes fylla på , och det var faktiskt rätt mycket som gick i, kan det vara att det är för mycket olja så att den blir för varm? endå så kunde jag hålla på cylindern efter jag hade kört
Tror det var kylar vattnet som behövdes fylla. Oljan kan det inte vara.
generictriggersm skrev:körde en sväng me moppen nu och kollade kylarvattnet, och det behövdes fylla på , och det var faktiskt rätt mycket som gick i, kan det vara att det är för mycket olja så att den blir för varm? endå så kunde jag hålla på cylindern efter jag hade kört
Tror det var kylar vattnet som behövdes fylla. Oljan kan det inte vara.
mm men det var ju inte alls längesen jag hällde på allt vatten? jag har ju kört 600 mil innan utan att fylla på vatten alls. innan den värmenöp så har jag nog bara kört en ca 40 mil med det vattnet som jag fylde när jag satte på cylindern, så fort ska det ju inte försvinna?
generictriggersm skrev:körde en sväng me moppen nu och kollade kylarvattnet, och det behövdes fylla på , och det var faktiskt rätt mycket som gick i, kan det vara att det är för mycket olja så att den blir för varm? endå så kunde jag hålla på cylindern efter jag hade kört
Tror det var kylar vattnet som behövdes fylla. Oljan kan det inte vara.
mm men det var ju inte alls längesen jag hällde på allt vatten? jag har ju kört 600 mil innan utan att fylla på vatten alls. innan den värmenöp så har jag nog bara kört en ca 40 mil med det vattnet som jag fylde när jag satte på cylindern, så fort ska det ju inte försvinna?
AndreWidestedt skrev:
Tror det var kylar vattnet som behövdes fylla. Oljan kan det inte vara.
mm men det var ju inte alls längesen jag hällde på allt vatten? jag har ju kört 600 mil innan utan att fylla på vatten alls. innan den värmenöp så har jag nog bara kört en ca 40 mil med det vattnet som jag fylde när jag satte på cylindern, så fort ska det ju inte försvinna?
Läcker det någonstans?
nej kan inte se att det rinner vatten nånstans, och motoroljan är fin med så inget vatten där i.