byta munstycke

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
maartiin
Elmoped

byta munstycke

Inlägg av maartiin »

Tjenare! jag undrar om moppen kan ta skada när jag pluggar ur men åker med orginal munstycket? moppen går ju liksom bra och toppar 70 men att man då ligger på minsta gasen annars så hackar den ner till typ 60. Så är det farligt för motorn ?
Användarens profilbild
RammeA
Farsans gamla zündapp

Inlägg av RammeA »

Det är inte bra för motorn då den får för lite bensin och för mycket luft och då riskerar den att skära!
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

Plus att den går skit, bara att masa sig iväg till lokala motorverkstaden och få ett munstycke, varken dyrt eller svårt att byta.
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Yes den kan ta skada av det.
Bensin kyler, för lite bensin = för lite kylning = värmenyp/skärning.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
maartiin
Elmoped

Inlägg av maartiin »

Men problemet är att om jag sätter i ett 92 munstycke så blir den ju starkare, men den toppar 70 och det går inte att gasa fult, man får ligga på så svag gas som det går för att den ska gå rent framåt, lika som om jag kör med original munstycket. Sen i nerförs backarna hackar den precis som med orginal munstycket.. Så jag tycker inte det är någon skillnad? Någon som kan förklara det?

// Martin :)
Skriv svar