har 3 stycken 30 mopeder 2 flakmopeder och en ciao. En av flakmopederna har min pappa haft långt innan jag fyllde 15 men i alla fall min andra flaka fick jag av min morfar som har haft den stående under en ek i 20 år fins inga typintyg till någon av dem 2 mopederna.
Och så äger jag även en ciao köpte ja själv har haft den och kört med i ca 2 år och sen skar den... har varigt försäkrad och så men efter som jag inte hittade något ramnummer på den så försäkrade jag den på motornummeret för försäkringsbolaget sa att ja bara skulle ta något nummer på den som ja hitta. men nu har jag börjat renovera den och då skulle den ju även lackas om i ny fin svart färg de va då jag hittade ett nummer som ser ut som ett ramnummer och då började även fundera på papper och sådant eftersom jag ägt en eu moppe innan
har inget typintyg till ciaoen och undrar om det är möjligt att skaffa ett.
ringde de 11414 och sa ram numret och motor numret hon kunde inte hitta något på att den var anmäld stulen men hur ska man göra om man vill ha de papperet på den då för jag har ingenting som visar att det är min mer än försäkringen
falkjonte skrev:ringde de 11414 och sa ram numret och motor numret hon kunde inte hitta något på att den var anmäld stulen men hur ska man göra om man vill ha de papperet på den då för jag har ingenting som visar att det är min mer än försäkringen
Du får nog registrera den som en ny 30 moppe eller något?
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Klicka här för att komma till min biltråd!