bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har testat med detDiNozzan skrev:Kanske ska ha typ 80-82?:)
Kan testa imornOckle96 skrev:det här kanske låter 7kt men sätt på orginalmunstycke, och pluggen i luftburken, då gick min perfa!
Ja, samma setup fast med skorsten i luftburken. Originalmunstycke 62.Piitus96 skrev:Så du hade 78 munstycke med samma setup, fast med urpluggat originalrör istället för trimrör? Säg vad du har för munstycke original så kan vi se om vi kan hitta rätt åt dig
Ingen aning hur man gör det, men kan kolla upp det. Eller menar du rätt kopplingsfjädrar?potog skrev:Ställ in kopplingen.
Problemet är inte att den axxar segt eller nåt. Den startar inte alls! :s Har blåa malossifjädrar i nu (Snäppet hårdare än original). Men har även gula malossi (såna man får med zxröret).Roxxen96 skrev:Sätt i skorstenet igen. Sedan börjar du om på ruta 1. Börja med att sätta i ett 72 munstycke eftersom 62 är original. och +1 på potog, du har antagligen för mjuka fjädrar också, 90 procent av alla som sätter på effektrör har alltid för mjuka fjädrar, därav kommer det alltid upp en tråd om varför deras moped axxar så segt, dvs att den börjar dra ordentligt vid 10-15 kmh.
Inte hårda fjädrar men snäppet hårdare än original. Men som sagt så har jag gula fjädrar oxå. Men den startar inte alls med effektröret, men går kanon med originalröret :s !! Får fan spasmer!!Piitus96 skrev:Jo, men han har ju iförsig skrivit att han har Hebo multivariator och malossifjädrar, förmodligen hårda sådana :/
Det är det jag vill, att den ska gå, isåfall kan jag maxa ur den i några min och kolla tändstiftet men den startar ju inte ens :sPiitus96 skrev:om du har 78 istället, hur ser tändstiftet ut då? Om det blir svar/sotigt så har du ju för stort. Det bästa vore ju att köpa ett nytt tändstift, sätter i 78 munstycke o kör den 1km, vrider av tändningen i farten o kolla färgen på det
Ingen strypning i ljuddämparen på zx, däremot har zx rören en katalysator som sitter mitt i röret. Kanske är den som har sotat igen eller nå liknande?typkhuung skrev:Hade samma fel på min ! De kanske sitter en strypning i ljuddämparn , de gjorde de på mitt yasuni rör , de va bara några små hål där avgaserna skulle komma fast de va igentäppt så den starta inte för avgaserna kom inte fram , sök på guider på strypningar i ljuddämparn! Fast är inte säker på om zx rör har de !
Tror faktiskt oxå att röret har sotat igen, imorn eller i övermorn ska jag fylla röret med kallavfettning och göra mig av med sotet och sedan se om den går.. Ska testa med en kompis zx rör imorn och se ifall det är moppen eller röret som är kasst, tror det är röret faktiskt..rexzo skrev:Ingen strypning i ljuddämparen på zx, däremot har zx rören en katalysator som sitter mitt i röret. Kanske är den som har sotat igen eller nå liknande?typkhuung skrev:Hade samma fel på min ! De kanske sitter en strypning i ljuddämparn , de gjorde de på mitt yasuni rör , de va bara några små hål där avgaserna skulle komma fast de va igentäppt så den starta inte för avgaserna kom inte fram , sök på guider på strypningar i ljuddämparn! Fast är inte säker på om zx rör har de !