david96 skrev:600mil på 9 år :S antingen tråkig ägare elr många fel har den haft så den inte körts

den är nice och piskar på rätt bra fall du tar bort strypningarna
Kom inte och snacka skit nu, bara för att man inte håller på och pendlar hela tiden och får milen att öka betyder inte det att man är tråkig eller att det är fel på den.
Jag köpte min DT när den hade gått 548 mil, inte fan fanns det ett enda fel på den, knappt någon repa.
Jag har kört cirka 500 mil med min DT på ett år, tyvärr är många utav dessa mil äckliga jävla pendelmil till skolan, hade jag inte pendlat till skolan så hade milen varit mycket lägre.
Gröngöling skrev:
Hur långa är serviceintervallerna undrar jag...?
Kolla de senaste två sidorna, tror någon mer kunnig om RSa har skrivit nyligen här i, han snackade om 1000-1500 läste jag, men kanske gäller ostrypt..
tS skrev:Vilken Supermotard skulle ni rekomendera på en budget på 20 000 ?
4-takt/2-takt spelar inte roll men kanske bättre med en 4-takt så blir de mindre service?
Gas Gas är väl bra hojar? lika så Yamaha wr ?
T.ex denna
http://www.blocket.se/stockholm/Gas_gas ... m?ca=7&w=3
Den du tycker är snyggast och gillar mest, tips är att provsitta och provköra och bilda dig en egen uppfattning, inte vad andra tycker då smaken är väldigt delad bland folk.
GGn du länkade ska tydligen ha fjädring inställd för enduro och är väldigt mjuk och gungig i högre hastigheter, ska tydligen vara krånligt att ställa in.
Detta har behandlats tidigare i tråden då en annan medlem hade varit i kontakt med ägaren/säljaren.
Annars finns skottsäkra DT125X, dock en aning ovanliga i Sverige.
Alla DT125or är skottsäkra och du kan skaffa SM-däck till en DT125R(E), dock så kommer du ha 21" fram vilket folk inte alltid tycker är så snyggt, men har man råd kan man köpa en passande fälg med distanser om det behövs.
Allt handlar inte om däcken på hojen, utan föraren!

Jag hänger på skapligt bra när jag kör med folk som har sporthoj eller motard med mina gamla onoffroad-sulor på, det som begränsar sig är dig själv, inte däcken.
Känns aning lurt att den är så billig och är en 09a, något luktar ful fisk på långa vägar hos mig..
tS skrev:Macko96 skrev:
om jag var du så skulle jag köpa en 2-takts sm 125a som inte behöver så mö service! Typ dt 125x... (läs mer om det längre upp som pod1 har skrivit så slipper jag skriva om!
Och Det som är största skillnaden mellan GG Ec och halley är att Ec är 2-takt och halley är 4-takt!
dt 125x ser ut såhär ungefärligen!
http://www.youtube.com/watch?v=q3y8Hjem3PI
OKej, det är kompisen som ska köpa egentligen men han ville ha lite tips.
DT 125x tyckte jag såg helt okej ut på videon men kollar man blocket var de väldigt dåligt utbud, mest äldre men dom kanske inte tillverkas efter 04?
Gröngöling skrev:Nä macko både halley och EC är 2-takt!
Men halley är lite nyare och har annorlunda plast. Dessutom är den nog lite mer "budget".
Aa okej, men öhlins dämp och mazerocchi dämp fortfarande eller?
Och om man kollar på Gg tex, hur är de med servicen, kolvbyte, oljebyte mm?
Vad levererar dom strypt?
Med GGn beror det på vilken hoj du väljer, ifall den är mindre rapp(mindre hästar) och anpassad för gatan har jag för mig att kolv ligger på 1000 mil medans enduro-hojarna har kolvbyte mycket tätare än så..
Oljebyte gör du inte på tvåtaktare, du häller bara ner ny tvåtaktsolja i en behållaren, eller om du kör direkt ner i tanken.
Växellådsoljan är inte speciellt ofta, byta när man känner för bara det inte går mer än ett halvår är mitt 'motto'
DTX tillverkade fram till 07 har jag för mig och började med det 2004, även började tillverkningen utav DT125RE med elstart 2004, innan det var det DT125R som påbörjades 1989, men ja, DTX är aningen ovanliga i Sverige tyvärr.