Kan någon hjälpa mig med mitt styre till gilera stalker!?

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
gstalker4
Elmoped

Kan någon hjälpa mig med mitt styre till gilera stalker!?

Inlägg av gstalker4 »

Läs snälla!
Tjena, har en gilera stalker och imorse så gick ja ner till biltema och köpte styrstam som ja gärna ville ha till min stalker, hörde att styrstammen på twostroke är kass och att biltema är bättre, jag tänkte lixom varför inte, kostade 79kr på biltema och 350-400 kr på twostroke + frakt och moms så blir det säkert en fem hundring!
så 79 spänn, lätt o stabilt, gick sedan o träna och kom hem runt 4, nu när ja kom hem så höll jag på att ta bort original styret, så ja skruva upp lite och banka ner skiten sen lossna den :) (BLEV GLAD SOM FAN), aja men när ja skulle sätta på styret på styrstammen så var styret för liten, styrstammen kunde ej minskas mer så vad jag gjorde var att ja tog en cola burk och skärde upp aluminiumet och gjorde det till en stor bunt, sedan la ja den i stystammen som då gav en större styre och då satt den jääävligt hårt! skärde mig dock också :/, men nu till frågan, när ja skulle lägga i det nya styrstammet så ser det ut som hålet i framgaffeln inte tar slut? alltså ja ser ingen hål/nåt liknande som ska ta emot den långa skruven som går i mitten av styrstammen, så ja tänkte ifall det går istället att gör ett hål i mitten av framgaffeln som ska ga rätt igenom mitt styre, alltså lägga en bult på bredden av styret och framgaffeln, ifall det går eller nåt annat sätt går, snälla svara! ifall ja ska göra bulten vart ska bulten gå igenom exakt för att inte skada något? tack för svar!
mvh GSTALKER

P.S HÄR ÄR STYRSTAMMEN JAG KÖPTE
http://biltema.se/sv/Fritid/Cykel/Reser ... tam-27178/
Användarens profilbild
slider_Alex
Avstängd

Inlägg av slider_Alex »

vad för bil tema styrstam?
Om man kan gasa fullt....då har man trimmat för lite...

Mitt projekt; http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=35133
TuZx skrev:
david96 skrev:all i say biltema värmetålig färg <3 håller i evigheter
aa tills man kör med det :P
gstalker4
Elmoped

Inlägg av gstalker4 »

slider_Alex skrev:vad för bil tema styrstam?
ja länkade den kolla slutet av sidan här är den igen :D
http://biltema.se/sv/Fritid/Cykel/Reser ... tam-27178/
Användarens profilbild
FetaOsteN
Elmoped

Inlägg av FetaOsteN »

Du har köpt en styrstam till ett cykelstyre på 25,4 mm, ett mopedstyre har 22,2 mm. du får nog förklara bättre de där med hålet. Jag tror du snackar om stoppskruven?
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten

Inlägg av Gröngöling »

"Passar cyklar med gängade gaffelrör. Monteras i framgaffelröret"

Hahaha GJ :D
Well do ya, punk?
gstalker4
Elmoped

Inlägg av gstalker4 »

FetaOsteN skrev:Du har köpt en styrstam till ett cykelstyre på 25,4 mm, ett mopedstyre har 22,2 mm. du får nog förklara bättre de där med hålet. Jag tror du snackar om stoppskruven?
men asså ja har 25,4mm hemma, som ja tror! den går in i hålet väldigt fint asså! måste det vara 22,2mm ? för det finns ingen kvar i göteborg :/
gstalker4
Elmoped

Inlägg av gstalker4 »

kul att ni snackar så mycket bullshit! :D okunniga jävlar! öppna inte käften om ni inte vet ett piss!, tog skruven som bulten sitter på i original och gjorde samma sak me styrstammen, la den långa skruven i den gamla hålet, det ja ska göra är att ta den till farsans verkstad imon och svetsa ihop det ordentligt så det inte flyger av när man kör, finns alltid en risk asså:wink:
linux_b
Svårstartad skrothög

Inlägg av linux_b »

gstalker4 skrev:kul att ni snackar så mycket bullshit! :D okunniga jävlar! öppna inte käften om ni inte vet ett piss!, tog skruven som bulten sitter på i original och gjorde samma sak me styrstammen, la den långa skruven i den gamla hålet, det ja ska göra är att ta den till farsans verkstad imon och svetsa ihop det ordentligt så det inte flyger av när man kör, finns alltid en risk asså:wink:
Du borde inte kalla dom som försöker hjälpa dig okunniga jävlar då det är jävligt drygt + att du är den som verkar okunnig, Btw dubbelpost.
Användarens profilbild
xXTASKENXx
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av xXTASKENXx »

Hahaha det var det värsta :P har du köpt cykel styre å cykel styrstam till moppen? :P Därför det inte funkar!
Följ gärna mitt Cpi Hussar projekt! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... highlight=

C r a z y M o p p e r s <3

Gilla min bild å hjälp mig vinna! :D
Jag som stegrar med moppen (svarta) :)
http://www.facebook.com/junkyard/app_291280510967766
gstalker4
Elmoped

Inlägg av gstalker4 »

xXTASKENXx skrev:Hahaha det var det värsta :P har du köpt cykel styre å cykel styrstam till moppen? :P Därför det inte funkar!
jag har TNT styre dummis, sa ja att ja har cykel styre, ja har tnt styre, för scooter, men köpte den ja länka som styrstam, fungerar perfekt o stabilt just nu :)
gstalker4
Elmoped

Inlägg av gstalker4 »

sitter hårt som cement nu,lägg ner tråden, tack för hjälpen alla :) så mycket hjälp alltså! bara massa idiotiska kommentarer,okunniga jävlar
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

gstalker4 skrev:sitter hårt som cement nu,lägg ner tråden, tack för hjälpen alla :) så mycket hjälp alltså! bara massa idiotiska kommentarer,okunniga jävlar
"En massa idiotiska kommentarer"? Jag såg typ 1, resten försökte ju hjälpa dig iallafall.

Läs reglerna också, du verkar inte kunna dem.

Låser här.
Låst