Köra in cylindern aerox

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
aquayouknow
Elmoped

Köra in cylindern aerox

Inlägg av aquayouknow »

http://www.twostroke.se/product.asp?product=21160 har köpt den och undrar om någon vet hur många mil jag ska köra för att den är inkörd har hört att det är 50 mil men är det värkligen nödvändigt ?
Användarens profilbild
0scar
Elmoped

Inlägg av 0scar »

ja de första 50 milen ska du nog ta det hyfsat lungt men du kan dra på bara att du inte drar på full gas när den är kall :)
"Jag köpte en moppe för 3 dagar sen. Vad är det för takt på den?" - Viktor2000
RomstadBoyz.

Värmland, Karlstad.
Aerox.

Säljer Dator, Xbox 360 Slim 250gb och Hd Pvr, Pm om du är intresserad!
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Låt den stå på tomgång i 5 min sen kan du gasa fullgas som du brukar. Bara det är rätt munstycke.
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

DiNozzan skrev:Låt den stå på tomgång i 5 min sen kan du gasa fullgas som du brukar. Bara det är rätt munstycke.
Stämmer det DiNozzan säger, en ny cylinder måste ha lite varv för att slitas in. Det är inga problem med att du kör i stort sett som vanligt, bara du är noga med att kylar vattnet går runt som det ska, och att förgasaren är bra inställd. Låt den stå på tomgång 2 minuter minst innan du kör iväg varje gång, låt den alltså gärna gå lite varm först.
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Och med nästan som vanligt betyder att du kan ju piska ur han ibland men du kanske inte direkt ska ligga o skrika ur maskineriet flera kilometer. :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
aquayouknow
Elmoped

Inlägg av aquayouknow »

Kört 6 mil men är inte samma effect som i förra cylen (båda är original ) men det blir väl bättre när jag kört längre eller? Menar då att jag förlorat top fart
Skriv svar