Jag har nyss bytt till ett leovince v6 underliggande rör för att få bort "ketchup effekten" om jag hade på mitt mk- rör, men enda skillnaden på den är att den låter annorlunda men den går nästan exakt lika! finns det nått annat ja kan byta för att unvika detta? munstycke har jag bytt! Tack på förhand
lär dig ligga i "rätt varvtal". V6 är ju lite högvarvigare än MK, men jag menar MK's ketchup känner du knappt. Har med ett V6 o man vänjer sig efter typ 2 dagar vid effekten o sen känner man inte de längre
Axel skrev:lär dig ligga i "rätt varvtal". V6 är ju lite högvarvigare än MK, men jag menar MK's ketchup känner du knappt. Har med ett V6 o man vänjer sig efter typ 2 dagar vid effekten o sen känner man inte de längre
mitt mk gick sämre än orginal på låga varv och sen ryckte det till som fan! och jag kan växla! men vill ha bättre drag på lägre varv
Hur stor förgasare har du? har man en lite större så får man ofta lite sämre ork på lägre varv. Annars kan du ju dreva ner den lite så märker du inte av ketchupeffekten lika mkt. Annars får du försöka ställa in förgasaren annorlunda tex byta lågfartsmunstycke, sen har du ju luftskruven som ändrar mycket hur den går på lägre varv.
Självklart får du ju inte lika bra bottendrag i ett trimrör som i original röret, men har själv ett leovince v6 och tycker det är bra grunddrag i det. Dock blev det lite sämre när jag satte större förgasare men den varvar ur goare nu
Mopeder är som hundar, dom behöver trimmas då o då
Axel skrev:lär dig ligga i "rätt varvtal". V6 är ju lite högvarvigare än MK, men jag menar MK's ketchup känner du knappt. Har med ett V6 o man vänjer sig efter typ 2 dagar vid effekten o sen känner man inte de längre
mitt mk gick sämre än orginal på låga varv och sen ryckte det till som fan! och jag kan växla! men vill ha bättre drag på lägre varv
DiNozzan skrev:Om du känner av v6:ans kethcup råder jag dig att byta till 4-t.
det känns nästan lika mkt som på mitt mk-thrower så? hhahahaah ...
Jag körde med det innan (mk thrower) och jag kände inte av det alls.
Skulle tippa på för tung drevning eller fel inställd förgasare. Fattar inte vf du skrattar när jag försöker hjälpa dig? Testa byta upp lite i munstycke eller flytta nålen så den får lite mer bensin, kanske hjälper.
Jansson´s DRD skrev:Hur stor förgasare har du? har man en lite större så får man ofta lite sämre ork på lägre varv. Annars kan du ju dreva ner den lite så märker du inte av ketchupeffekten lika mkt. Annars får du försöka ställa in förgasaren annorlunda tex byta lågfartsmunstycke, sen har du ju luftskruven som ändrar mycket hur den går på lägre varv.
Självklart får du ju inte lika bra bottendrag i ett trimrör som i original röret, men har själv ett leovince v6 och tycker det är bra grunddrag i det. Dock blev det lite sämre när jag satte större förgasare men den varvar ur goare nu
okej tack en som förstår mig! jag har 19mm tror ja? ska byta lågfartsmunstycke men ska man gå upp i många storlekar?
DiNozzan skrev:
DerbiFörarN skrev:
dreva ner?
jag har 12/56
DiNozzan skrev:
DerbiFörarN skrev:
DiNozzan skrev:Om du känner av v6:ans kethcup råder jag dig att byta till 4-t.
det känns nästan lika mkt som på mitt mk-thrower så? hhahahaah ...
Jag körde med det innan (mk thrower) och jag kände inte av det alls.
Skulle tippa på för tung drevning eller fel inställd förgasare. Fattar inte vf du skrattar när jag försöker hjälpa dig? Testa byta upp lite i munstycke eller flytta nålen så den får lite mer bensin, kanske hjälper.
okej ska prova 13 fram! men skratta åt att du tyckte jag skulle byta till 4-t men sist ja hade isär förgasaren märkte ja att nålen var i dåligt skick värt att köpa ny?
david96 skrev:Släng på 80cc med all och sätt 11-51 så får du bottendrag:)
De är tvåtakt den jobbar på högavarv inte så mycket du kan göra åt de
okej men det vet jag vill bara ha så jämt som möjligt
Jansson´s DRD skrev:Hur stor förgasare har du? har man en lite större så får man ofta lite sämre ork på lägre varv. Annars kan du ju dreva ner den lite så märker du inte av ketchupeffekten lika mkt. Annars får du försöka ställa in förgasaren annorlunda tex byta lågfartsmunstycke, sen har du ju luftskruven som ändrar mycket hur den går på lägre varv.
okej tack en som förstår mig! jag har 19mm tror ja? ska byta lågfartsmunstycke men ska man gå upp i många storlekar?
Det enklaste sättet för o få mer grunddrag isf är att sätta på orignalförgasaren, men då kmr den förmodligen gå lite sämre. Men om det är grunddrag du prioriterar så kan det ju vara ett altenativ. Om du ska byta lågfart skulle ja rekommendera att köpa ett helt sett och testa dig fram.
TheGrimReaper skrev:ketchupeffekt kan lik gärna komma på låga varv....
Förklara gärna då vad du menar. För det jag har fått lära mig är att den kommer på högre varvtal?
har du tex ett lågvarvit rör så känner du när effekten kommer på låga var
Fast det kommer ju ändå på relativt höga varv. Ett lågvarvigt rör börjar ju effekten komma på runt 6000 rpm. Och det är ju ändå ganska höga varv. Kanske inte för en moppe. Till skillnad mot en 4-t som effekten kommer redan på typ 2000 rpm.
Det enklaste sättet för o få mer grunddrag isf är att sätta på orignalförgasaren, men då kmr den förmodligen gå lite sämre. Men om det är grunddrag du prioriterar så kan det ju vara ett altenativ. Om du ska byta lågfart skulle ja rekommendera att köpa ett helt sett och testa dig fram.
okej nej men ska nog byta lågfarts munstycke! men sportluftsfilter har det nån funktion i detta?
Du kan inte få bättre bottendrag. Det ä såhär det blir när man hänger på trimrör. Enda anledningen till att moppen har lite bättre "bottendrag" med originalrör är för att det är så jävla nerstrypt.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
DerbiFörarN skrev:
Det enklaste sättet för o få mer grunddrag isf är att sätta på
orignalförgasaren, men då kmr den förmodligen gå lite sämre. Men om det är grunddrag du prioriterar så kan det ju vara ett altenativ. Om du ska byta lågfart skulle ja rekommendera att köpa ett helt sett och testa dig fram.
okej nej men ska nog byta lågfarts munstycke! men sportluftsfilter har det nån funktion i detta?
om du har sportluftfilter på skulle du kunna testa att sätta på burken igen, brukar bli lite bättre grunddrag då
Jansson´s DRD skrev:
Det enklaste sättet för o få mer grunddrag isf är att sätta på
orignalförgasaren, men då kmr den förmodligen gå lite sämre. Men om det är grunddrag du prioriterar så kan det ju vara ett altenativ. Om du ska byta lågfart skulle ja rekommendera att köpa ett helt sett och testa dig fram.
om du har sportluftfilter på skulle du kunna testa att sätta på burken igen, brukar bli lite bättre grunddrag då